Širi prikaz PDR "Istočna oblizanica ul. Železnička-Bivoljski most" (Foto: Printscreen/PDR) Na realizaciji "Istočne obilaznice" aktivnosti su počele još 80-tih godina prošlog veka i to izradom Uslova za uređenje prostora,po kojoj je počela eksproprijacija parcela, kao i izradom tehničke dokumentacije, glavnog projekta "Istočna magistrala" u dužini od 8,6 km koji je izradio
Institut za puteve Beograd.
Od tada do danas neizgrađene parecele čekaju asfalt a građani Kruševca da se tranzitni i teretni saobraćaj izuzme iz urbane zone.
Sada je na javni uvid stavljen nacrt Plana detaljne regulacije dela "Istočna oblizanica", ulica Kneza Miloša – Mudrakovački most" u Kruševcu.
Prostor plana ograničen je sa severne strane ukrštajem ulicom Kneza Miloša sa Istočnom obilaznicom, sa istočne strane granicom PGR-a"Istok 1", a na zapadu granicom pojasa eksproprijacije u dužini od planiranog ukrštaja ulice Kneza Miloša do Mudrakovačkog mosta (približno u dužini od 2.200 m).
Katastarske parcele u obuhvatu plana pripadaju katastarskim opštinama: Parunovac, Malo Golovode i Veliko Golovode, a njegova površina iznosi 8,98ha.
- Prostor plana je neizgrađen, jer se godinama isti čuvao za realizaciju planirane trase "Istočne obilaznice". Evidentiran je jedan objekat u funkciji poljoprivrede i vodotok (potok) čiji se tok povremeno javlja u kišnim periodima, poznatiji kao "Braljinski jaz". Ostatak područja ispresecan je nekategorisanim, poljskim putevima i stazama koji se pojedinačno koriste kao pristupi baštama i njivama - navodi se u PDR.
Postojeći objekat sagrađen u pojasu eksproprijacije, trase državnog puta planira se za uklanjanje.
Planom je definisan deo trase "Istočne obilaznice" kojom će se preko petlje "Kruševac-Istok" omogućiti povezivanje na državni put IA reda (auto-put E761, deonica Pojate – Preljina, tzv. "Moravski koridor").
Planirani profil saobraćajnice se sastoji od dve kolovozne trake širine po 8,0 metara (po dve saobraćajne trake širine 4,0 metra), sa razdelnim ostrvom širine 3,0 metra i sa obostranim trotoarima širine 3,0 metra. Preostalo zemljište u pojasu regulacije planirano je za ozelenjavanje.
Namena prostora obuhvaćenog planom je izgradnja linijskih objekata infrastrukture, obilazne saobraćajnice sa ciljem izbacivanja tranzitnog saobraćaja iz centralnih gradskih prostora i u ovoj fazi povezivanje sa državnim putem IIB reda preko nastavka ulice Kneza Miloša.
Na trasi ove deonice planirani su: ukrštaj Istočne obilaznice sa planiranom trasom opštinskog puta za aerodrom Rosulje i servisnom saobraćajnicom kao veza sa sportsko rekreativnim centrom "Rasina" i ukrštaj Istočne obilaznice sa državnim putem IIB reda br. 415.
U okviru novoplanirane saobraćajnice do aerodroma Rosulje, planira se izgradnja kanalizacionog kolektora, sa priključkom na izvedeni kolektor.
- Dozvoljava se rešenje da se prilikom izrade tehničke dokumentacije raskrsnice projektuju kao kružne.
Dozvoljava se fazna izgradnja dela Istočne obilaznice, i to polovina planiranog profila koji je geometrijski u kontinuitetu sa izgrađenim delom (kolovozna traka bliža reci Rasini) - dodaje se u PDR.
Javni uvid u nacrt PDR, čiji je obrađivač JP za urbanizam i projektovanje Kruševac, trajaće do 29. oktobra, nakon čega će biti održana sednica Komisije za planove grada Kruševca.
S. T.