Petlja Veruša (Foto: Google Earth/Printscreen) Uprava za saobraćaj raspisala je tender za izradu glavnog projekta i izgradnju puta petlja Veruša - Lopate. Vrijednost radova je oko 9,5 mil EUR bez, odnosno 11,5 miliona sa uračunatim PDV-om.
Kako je navedeno u projektnom zadatku, planirana saobraćajnica petlja Veruša - Lopate dužine cca 3,2 km, predstavlja dionicu regionalnog puta Gusinje/Plav - Veruša, preko koje se ostvaruje povezanost regionalnog puta R-13 Bioče - Mateševo - Kolašin sa auto-putem Bar - Boljare.
Glavni projekat potrebno je uraditi na osnovu idejnog koje je izradio Put inženjering iz Podgorice, a revidovao Geoprojekt Perišić, takođe iz Podgorice. Izradu idejnog rješenja finansirao je Monteput.
Ovaj put gradi se radi povezivanja petlje Veruša sa regionalnim putem R-13 u mjestu Lopate. Projektovana trasa prve faze prolazi kroz Katastarske opštine Lijeva Rijeka i Lopate
U idejnom rješenju navodi se da je predmetna dionica trase u dužini od cca 3,2 km riješena sa devet horizontalnih krivina, sa minimalnim radijusom R=120m, što odgovara računskoj brzini 60km/h. Na kosinama većim od tri metra projektovane su zaštitne mreže radi sprečavanja odronjavanja
Duž trase projektovana su četiri nova priključka kao veza sa postojećom saobraćajnom infrastrukturom unutar naseljenih mjesta, i ostavljena mogućnost korišćenja tri postojeće veze, spajanjem površinskim raskrsnicama na trasu puta obrađenu idejnim rješenjem.
Novi pristupni putevi za naseljena mjesta predvđeni su na stacionaži 0+399.441 dužine l=235m sa desne strane, na stacionaži 0+926.767 dužine l=120m sa lijeve strane, stacionaži 1+633.541 sa desne strane dužine l=370.10m, kao i pristupni put na stacionaži 0+557.292 dužine l=386 m koji predstavlja vezu sa gradilišnim putem, izvedenim za potrebe izrade dionice autoputa Smokovac- Mateševo. Ostavljena je i mogućnost priključivanja u nivou sa postojećim pristupnim putevima na stacionaži 0+838.658 i 1+282.67.
Radi sprečavanja dotoka atmosferskih voda sa površine okolnog prirodnog terena, predviđeno je postavljanje kanala na prekidnim bermama visokih kosina usjeka i zasjeka kao i uz same nasipe ukoliko prirodni vodonepropusni teren ima nagib ka novoprojektovanom putu.
Između profila broj 18 i 20 profila broj 52 i 58 , predviđeno je regulisanje korita postojećih potoka betonskim kanalima, radi zaštite elemenata donjeg stroja puta, a čiju tačnu širinu treba dimenzionisati prilikom izrade glavnog projekta.
Kako stoji u tenderu, ponuđeni rok za završetak radova ne može biti kraći od 12 niti duži od 22 kalendarska mjeseca od zaključenja ugovora. Rok za izradu glavnog projekta i pribavljanje građevinske dozvole, računajući sa zakonskim rokom iz člana 181 stav 7 Zakona o planiranju prostora i izgradnji objekata, je šest kalendarskih mjeseci od zaključenja ugovora.
Garantni rok je 3 godine od dana završene primopredaje radova.
Ponude se dostavljaju najkasnije do 22. januara 2024. do 10 sati, a više informacija možete vidjeti OVDJE.
Mapu izgradnje autoputeva i brzih saobraćajnica u Crnoj Gori i regionu možete pogledati
OVDJE.