NavMenu

U planu povezivanje regionalnog puta Bioče-Mateševo-Kolašin sa autoputem - Za izradu glavnog projekta i izgradnju deonice petlja Veruša-Lopate 11,5 mil EUR

Izvor: eKapija Četvrtak, 21.12.2023. 16:49
Komentari
Podeli
Petlja Veruša (Foto: Google Earth/Printscreen)Petlja Veruša
Uprava za saobraćaj raspisala je tender za izradu glavnog projekta i izgradnju puta petlja Veruša - Lopate. Vrijednost radova je oko 9,5 mil EUR bez, odnosno 11,5 miliona sa uračunatim PDV-om.

Kako je navedeno u projektnom zadatku, planirana saobraćajnica petlja Veruša - Lopate dužine cca 3,2 km, predstavlja dionicu regionalnog puta Gusinje/Plav - Veruša, preko koje se ostvaruje povezanost regionalnog puta R-13 Bioče - Mateševo - Kolašin sa auto-putem Bar - Boljare.

Glavni projekat potrebno je uraditi na osnovu idejnog koje je izradio Put inženjering iz Podgorice, a revidovao Geoprojekt Perišić, takođe iz Podgorice. Izradu idejnog rješenja finansirao je Monteput.

Ovaj put gradi se radi povezivanja petlje Veruša sa regionalnim putem R-13 u mjestu Lopate. Projektovana trasa prve faze prolazi kroz Katastarske opštine Lijeva Rijeka i Lopate

U idejnom rješenju navodi se da je predmetna dionica trase u dužini od cca 3,2 km riješena sa devet horizontalnih krivina, sa minimalnim radijusom R=120m, što odgovara računskoj brzini 60km/h. Na kosinama većim od tri metra projektovane su zaštitne mreže radi sprečavanja odronjavanja

Duž trase projektovana su četiri nova priključka kao veza sa postojećom saobraćajnom infrastrukturom unutar naseljenih mjesta, i ostavljena mogućnost korišćenja tri postojeće veze, spajanjem površinskim raskrsnicama na trasu puta obrađenu idejnim rješenjem.

Novi pristupni putevi za naseljena mjesta predvđeni su na stacionaži 0+399.441 dužine l=235m sa desne strane, na stacionaži 0+926.767 dužine l=120m sa lijeve strane, stacionaži 1+633.541 sa desne strane dužine l=370.10m, kao i pristupni put na stacionaži 0+557.292 dužine l=386 m koji predstavlja vezu sa gradilišnim putem, izvedenim za potrebe izrade dionice autoputa Smokovac- Mateševo. Ostavljena je i mogućnost priključivanja u nivou sa postojećim pristupnim putevima na stacionaži 0+838.658 i 1+282.67.

Radi sprečavanja dotoka atmosferskih voda sa površine okolnog prirodnog terena, predviđeno je postavljanje kanala na prekidnim bermama visokih kosina usjeka i zasjeka kao i uz same nasipe ukoliko prirodni vodonepropusni teren ima nagib ka novoprojektovanom putu.

Između profila broj 18 i 20 profila broj 52 i 58 , predviđeno je regulisanje korita postojećih potoka betonskim kanalima, radi zaštite elemenata donjeg stroja puta, a čiju tačnu širinu treba dimenzionisati prilikom izrade glavnog projekta.

Kako stoji u tenderu, ponuđeni rok za završetak radova ne može biti kraći od 12 niti duži od 22 kalendarska mjeseca od zaključenja ugovora. Rok za izradu glavnog projekta i pribavljanje građevinske dozvole, računajući sa zakonskim rokom iz člana 181 stav 7 Zakona o planiranju prostora i izgradnji objekata, je šest kalendarskih mjeseci od zaključenja ugovora.

Garantni rok je 3 godine od dana završene primopredaje radova.

Ponude se dostavljaju najkasnije do 22. januara 2024. do 10 sati, a više informacija možete vidjeti OVDJE.

Podsjetimo, Vlada je na sjednici u junu usvojila informaciju o potrebi izrade tehničke dokumentacije za rekonstrukciju puta petlja Veruša - Lopate - Veruša, I faza petlja Veruša - Lopate.


Mapu izgradnje autoputeva i brzih saobraćajnica u Crnoj Gori i regionu možete pogledati OVDJE.
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.