NavMenu

Mladi farmaceuti otvorili prodavnicu u kojoj važe pravila svesne kupovine

Izvor: Priče sa dušom Nedelja, 31.10.2021. 15:38
Komentari
Podeli
(Foto: Priče sa dušom / Jovana Ratkov, Ivana Cvijović)
Magistri farmacije Kristina Ratkov (29) i Ivan Spasić (29) rešili su da svoj zajednički posao vode drugačije i da proizvode koje prodaju biraju tek nakon detaljno pregledanih deklaracija.

Kristina objašnjava da je prvi kriterijum došao iz odgovora na pitanje "šta sve neko ko vodi ili želi da vodi zdrav život treba da ima dostupno na jednom mestu?" To su: zdrava hrana, organski proizvodi, prirodna kozmetika i dodaci ishrani i biljni proizvodi.

Iz ljubavi prema prirodi, uvrstili su u ponudu i ekološke proizvode za domaćinstvo.

Drugi kriterijum je da sve što se nalazi u njihovom Marketu zdravlja mora da bude zaista zdravog sastava, bez štetnih sastojaka i obmana u deklaraciji.

- Ivan odlično poznaje propise o deklarisanju hrane i kozmetike, pa je naučio da prepozna gde sve može da se potkrade po neki štetan sastojak. Oboje smo sa Farmaceutskog fakulteta poneli znanja o poreklu i delovanju aditiva u hrani, kao i o proizvodnji kozmetike i dejstvu pomoćnih sastojaka koji joj se dodaju. Sva ta znanja dopunili smo u praksi i uz praćenje stručne literature - objašnjava Kristina za Priče sa dušom.

- Naišli smo na brojne proizvode koji su se predstavljali kao zdravi, ali nisu prošli naše kriterijume - kaže Ivan.

Radnja koju su zajedno otvorili na Zvezdari, u Beogradu, prvi im je poslovni poduhvat.

- Ovu ideju smo imali još 2016. godine kada smo završili Farmaceutski fakultet. Upisali smo ga sa željom, da kada ga završimo, budemo u mogućnosti da pomažemo ljudima stručnim savetima, preporukama, kada koji lek, suplement, kozmetiku ili biljni proizvod treba koristiti, a kada ne. Međutim, shvatili smo da u praksi karijera neće moći da teče kako smo želeli. Od tada nas vodi motiv da napravimo mesto gde ćemo ostvariti svoje želje i podeliti stručno znanje - navode i dodaju:

- Istraživali smo tržište i primetili povećan trend svesne kupovine, odnosno kupovine nakon čitanja i potpunog razumevanja deklaracije proizvoda. Ovaj trend postoji odavno, i najpre se pojavio među prehrambenim proizvodima: proizvodima bez holesterola, bez dodatih šećera, bez trans masti, bez konzervansa Prijatno nas je iznenadilo to da su ljudi u poslednje vreme počeli da čitaju deklaracije i na kozmetici. S druge strane, u velikoj većini prodajnih mesta na istoj polici se nalazi proizvod kvalitetnog sastava i proizvod sa štetnim sastojcima, i po nekom pravilu baš ovi drugi su u lepšim ambalažama, prijemčiviji potrošaču i ukrašeni su tvrdnjama koje nisu baš svrsishodne.

Kupci nekog od njihovih 1300 proizvoda su ljudi koji vode računa o svom zdravlju i o očuvanju životne sredine, oni koji su imali kožne probleme, koji su zamenili kućnu hemiju ekološkim proizvodima za domaćinstvo, oni na posebnim režimima ishrane i tako dalje.

- Lepo je to što vas preduzetništvo uporno i iznova gura van zone komfora, pravo u zonu u kojoj stičete nova znanja i veštine. Manje lepi su zadaci poput papirologije, vođenja evidencija, slaganja stanja koje moramo sami da uradimo, ali uspevamo da ih završimo zarad viših ciljeva i naše misije. I veoma je lepo to što je preduzetništvo jedini put da sami sebi kreirate mesto gde ćete raditi baš ono što zaista želite - zaključuju.

Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.