NavMenu

Kako kompanije reaguju na pad cena na tržištu?

Izvor: Promo Ponedeljak, 29.01.2024. 10:54
Komentari
Podeli

Zakupodavci i franšizing operateri koji se suočavaju sa trenutnom ekonomskom krizom, nesigurni su na koji način da reaguju iz razloga što su tržišne fluktuacije pod sve većim uticajem recesije. Istražujemo kako se sektor nekretnina može pripremiti za otpor recesiji.

Sektor nekretnina godinama je obilovao mogućnostima, kako za zakupodavce tako i za franšizing operatere. Male kamatne stope, stabilan mesečni prihod, zdrav kapitalni rast i profitne marže veće od onih za stambene nekretnine, omogućavali su plodno tlo za pronicljive investitore.

Međutim, zbog nedavnih događaja, na globalnim tržištima nekretnina pojavili su se faktori nestabilnosti, a u vazduhu vise naznake umerene recesije. Kako bi održali prednost u odnosu na aktuelni trend i profitabilnost svojih investicija, zakupodavci i franšizing operateri moraju da sagledaju potrebe, strahove i bolne tačke poslovnih klijenata koji koriste njihove prostore.

Na koji način će se lideri prilagoditi kada tržišta u rastu i trendovi krenu silaznom putanjom? Kakav će uticaj ovo imati na njihove izbore u pogledu nekretnina i radnog prostora? Što bolje zakupodavci i franšizing operateri ovo budu shvatili, to će se oni i njihovi klijenti naći u boljoj poziciji sa aspekta ublažavanja rizika i pronalaženja puta kroz predstojeću ekonomsku oluju.


Sektor komercijalnih nekretnina: stanje tržišne adrese

Ekonomski problemi nastali zbog globalne pandemije i aktuelnog sukoba između Rusije i Ukrajine podstakli su povećanje kamatnih stopa i intervenciju centralnih banaka širom sveta, kako bi se pružila pomoć oko stabilizacije globalnih ekonomija. Troškovi poslovanja rastu, mogućnosti za ostvarivanje profita se smanjuju, a za to vreme i korisnici i poslovni rukovodioci traže načine za stezanje kaiša.

U svom pogledu na tržište nekretnina, agencija CBRE priznaje: "... uz visoku inflaciju i sve veće kamatne stope kojima se vrši pritisak na rast, […] okruženje će biti sve izazovnije za nekretnine sa većim troškovima dugovanja i mi očekujemo manje obime investicija". Uprkos tome, stav ovog giganta u oblasti nekretnina i dalje je optimističan. "Trebalo bi da dođe do kratkoročne i umerene recesije, sa vidljivim naznakama oporavka do kraja godine".

Međutim, to ne znači da zakupodavci i korisnici franšiza treba samo da sačekaju kraj oluje. Oni bi trebalo da se direktno usmere na promenljive potrebe klijenata koji koriste njihove radne prostore, kako bi se obezbedilo održavanje dugoročnog poverenja i osećaja vrednosti koji za njih proističu iz prostora i brenda franšize.


Kako će lideri odreagovati na predstojeću recesiju?

Mnogi novi lideri poznaju samo male kamatne stope, lak pristup pozajmicama i veliko poverenje korisnika. Udarac pretrpljen 2020. godine, iako je za lidere bio nesumnjivo izazovan, bio je i relativno kratkotrajan. Najskorije održivo tržište u padu bila je finansijska recesija u periodu 2007-2008. godine.

Za zakupodavce i franšizing operatere razumevanje nijansi promene i načina na koje manje iskusni poslovni rukovodioci mogu da reaguju na nestabilnost tržišta kritični su za uspeh njihovih nekretnina.

Lideri će instinktivno nastojati da zaštite svoje novčane tokove. Manje iskusni rukovodioci mogu da pređu u odbrambeni režim preživljavanja, uz oštre rezove i odbacivanje resursa kako bi se smanjila zaduživanja i režijski troškovi. Međutim, iz ranijih politika rezova naučili smo da ni kompanije ni vlade ne mogu da se kreću ka razvoju tako što će smanjivati troškove. Razumno smanjivanje troškova treba uskladiti sa jednako razumnim investicijama. Srećom, franšizing operateri i zakupodavci koji su usvojili hibridni model mogu im pomoći u tome.


Kako klijenti mogu da opstanu i napreduju u uslovima ekonomskog pada?

U tekstu iz 2019. godine časopisa Harvard Business Review identifikovana su četiri načina na koje kompanija može da opstane u uslovima recesije i nakon toga napreduje. Načini su sledeći:

- smanjivanje broja resursa radi smanjenja dugova;

- fokus na decentralizovanom odlučivanju kako bi organizacija postala agilnija;

- traženje drugih rešenja za smanjenje troškova radne snage osim privremenog otpuštanja zaposlenih;

- investiranje u tehnologiju radi povećanja produktivnosti i operativne efikasnosti.

Kompanija IWG poslovnim klijentima posvećeno pomaže da sve što je iznad navedeno sprovedu na takav način da se prioritet dodeli ljudima i planeti, uz istovremeno obezbeđivanje profitabilnosti. Zainteresovane strane u oblasti poslovnih nekretnina od ovoga ostvaruju pogodnosti na veći broj konkretnih načina:

- budući da klijenti odbacuju fiksne zakupe i nepokretna sredstva u korist fleksibilnijih aranžmana, vlasnici objekata i partneri franšiza imaju savršenu poziciju da obezbede ono što im je potrebno i na način koji im odgovara;

- hibridni rad omogućava kompanijama da rade na agilnije i produktivnije načine, a 58% zaposlenih u anketi kompanije McKinsey prijavljuje da je hibridni rad povećao njihovu produktivnost. Povećanjem produktivnosti i profitabilnosti podstiču se duži i intenzivniji odnosi između kompanija i zainteresovanih strana u oblasti nekretnina;

- hibridnim radnim prostorima mogu se smanjiti troškovi radnih mesta za do 50%, zbog čega kompanije mogu da uštede novac bez ugrožavanja svoje konkurentske prednosti;

- zainteresovane strane ostvaruju pogodnosti od umrežene lokacije sa sveobuhvatnom podrškom. 80% FTSE500 kompanija u ovom trenutku posluje sa kompanijom IWG, čime se olakšava uključivanje ovih kompanija u Vašu CRE strategiju.


Kako hibridni rad utiče na otpornost na recesiju?

Od hibridnog rada pogodnosti ostvaruju kako zakupodavci ifranšizing operateri, tako i klijenti.

Mogućnost pristupa kompanija fleksibilnom radnom prostoru preko hibridnog modela može imati ključnu ulogu u formiranju otpornosti na recesiju. Budući da su uslovi fleksibilni i orijentisani ka potrebama klijenata, nema potrebe da se kompanije ograničavaju dugim ili nefleksibilnim ugovorima.

Studije su pokazale direktnu vezu između fleksibilnosti i balansa profesionalnog i privatnog života koja se javlja sa hibridnim radom i produktivnošću zaposlenih. Sve to dalje pomaže podsticanju ekonomskog rasta.

Uz fleksibilan pristup tehnologiji poslovne klase i infrastrukturi za povezivanje, kompanije mogu da koriste tehnologiju za podsticanje produktivnosti po potrebi, bez ometanja novčanih tokova.

To za zakupodavce i franšizing partnere označava nagli skok potražnje za fleksibilnim radnim prostorima, zbog čega zainteresovane strane mogu lakše da održe zauzetost svojih prostora i realizuju onu vrstu vrednosti koja vodi do dugoročnih i profitabilnih odnosa sa klijentima.

Kao najveći svetski pružalac usluga u oblasti fleksibilnih radnih prostora, kompanija IWG sa velikom posvećenošću pruža pomoć zakupodavcima, franšizing partnerima i klijentima da pronađu fleksibilnije, produktivnije i isplativije načine rada.

Javite nam se i saznajte na koje načine možemo da Vam pružimo podršku već danas.

Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.