Ilustracija (Foto: F8 studio/shutterstock.com) Prošla godina u prodaji automobila bila je bogata i za kupce i za prodavce iako je prodato 4.000 automobila manje nego pre pandemije kovida.
Prosečna cena prodatog vozila je 20.000 EUR, a 10% otpada na superluksuzna vozila čija cena prelazi i 200.000 EUR. Sledeće godine trgovci predviđaju rast od 5% do 7%.
Najviše vozila u toku prošle godine prodato je na sajmu automobila u martu. I dalje se najbolje prodaju najluksuzniji automobili, a veoma malo na lizing ili kredit. U poređenju sa Slovenijom i Hrvatskom manje se kupuju automobili, a prodaja električnih je u promilima.
Generalni direktor Tojote Srbija Robert Lukić navodi da je prošle godine u Srbiji prodato oko 30.000 vozila, što je za četiri hiljade manje nego pre pandemije kovida 19. Kako je dodao, očekuje rast od 5% do 7% sledeće godine.
Apsolutni rekorder je Škoda koja je već pet godina najbolji prodavac automobila u Srbiji i zauzima šestinu tržišta.
- Zadovoljni smo uspehom koji smo postigli ove godine isporučili smo oko 5.500 vozila kupcima - ističe Aleksandra Đokić iz Auto Čačka, uvoznika Škodinih vozila za Srbiju.
Luksuzni automobili su posebna priča. Njih je prodato 3.500 od čega 30% skuplje od 200.000 EUR što je više nego u celokupnom regionu.
Naši bogati sugrađani potrošili su oko 100.000 mil EUR na četvorotočkaše. Neki su ipak izabrali ekološki prihvatljive modele, na hibridni ili električni pogon.
- Hibridni automobili po gradu mogu da razviju brzinu i do 120 kilometara, a potom se uključuje motor od 2.000 kubika, tako da je domet neograničen - navodi Milorad Ostojić iz Mercedes Star importa.
Potpuno električni automobili su prodati u destinama komada. Mnogi su ih kupili kao treći auto za grad, ali samo oni koji imaju mogućnost da ih pune kod kuće. Punjača je malo i još nije jasno ko plaća struju. Zasad je to država, ali ako se primeni model iz EU, vožnja na struju može biti veoma skupa i spora.