NavMenu

Startuju novi propisi za javne nabavke - Od 1. januara gledaju se i ekološki aspekti, promenjena i pravila o objavljivanju podataka na Portalu javnih nabavki

Izvor: eKapija Utorak, 02.01.2024. 15:17
Komentari
Podeli
Ilustracija (Foto: shutterstock.com/Andrey Burmakin)Ilustracija
Kancelarija za javne nabavke donela je krajem 2023. godine dva nova pravilnika čija primena počinje od 1. januara.

Pravilnikom o vrstama dobara za koja su naručioci u obavezi da primenjuju ekološke aspekte u postupcima javnih nabavki predviđeno je da naručioci za određene kategorije neće više moći da koriste cenu kao jedini kriterijum pri dodeli ugovora. Na odabir ponude uticaće i skup ekoloških aspekata kao što su životni vek proizvoda, troškovi održavanja, vode i struje i reciklaže dobara kada postanu otpad.

Ekološki aspekti odnosiće se na nabavku fotokopir papira, računarske opreme (desktop računari, laptop računari i monitori), kancelarijske elektronske opreme (štampači, skeneri, multifunkcionalni uređaji i sl.), klima uređaja (standardni klima uređaji, inverter klime za grejanje i hlađenje i sl.) i sredstava za čišćenje (proizvodi za čišćenje tvrdih površina, tekstilni proizvodi za čišćenje i sl.).

Udeo predmeta nabavke sa ekološkim aspektima u postupcima javnih nabavki dobara iznosi najmanje 10% u odnosu na ukupan obim predmeta javne nabavke.

Pravilnik o načinu objavljivanja i vrsti podataka o ugovorima i izmenama ugovora koje naručioci objavljuju na Portalu javnih nabavki bliže uređuje način objavljivanja i vrste podataka o ugovorima zaključenim nakon sprovedenog postupka javne nabavke.

Na Portalu javnih nabavki naručilac objavljuje podatke o predmetu nabavke, osnovne podatke o ugovoru/okvirnom sporazumu/narudžbenici, podatke o privrednom subjektu, o podizvođačima, ukoliko ponuđač angažuje podizvođače, o partijama, kao i vrednost i trajanje ugovora/okvirnog sporazuma/narudžbenice i podatke o prestanku važenja ugovora/okvirnog sporazuma/narudžbenice.

- U slučaju centralizovanih javnih nabavki podatke o zaključenom okvirnom sporazumu i izmenama objavljuje telo za centralizovane javne nabavke, a podatke o svakom ugovoru zaključenom na osnovu okvirnog sporazuma evidentiraju naručioci koji zaključuju ugovore. Telo za centralizovane javne nabavke objavljuje zbirno obaveštenje o dodeli ugovora koji su zaključeni na osnovu okvirnog sporazuma i obaveštenje o izmeni okvirnog sporazuma na način propisan odredbama Zakona - piše u pravilniku.

Oba pravilnika stupaju na snagu 1. januara 2024. godine.

U PDF-u u nastavku pogledajte Pravilnik o načinu objavljivanja i vrsti podataka o ugovorima i izmenama ugovora koje naručioci objavljuju na Portalu javnih nabavki.


Preuzmite PDF dokument
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.