NavMenu

Reditelj Stanko Crnobrnja objavio knjigu "Estetika televizije i novih medija"

Izvor: eKapija Utorak, 16.11.2010. 12:56
Komentari
Podeli

Poznati reditelj Stanko Crnobrnja nedavno je objavio knjigu "Estetika televizije i novih medija", čiji je izdavač "Clio". U suštini, ova knjiga ima nameru da doprinese lakšem shvatanju "stare" televizije, i što bezbolnijem snalaženju čitalaca u raznovrsnom svetu nove televizije i novih medija koji je, sasvim neposredno, pred nama.

Munjeviti razvoj televizije, a potom i novih digitalnih medija XXI veka, izuzetna tehnološka i konceptualna rešenja koja sačinjavaju osnovu svakog radio-difuznog sistema, ali i neosporna medijska i ekonomska snaga, društveni, politički i stvaralački uticaj, definišu nepregledni niz tema koje izazivaju naučničku radoznalost, zahtevaju konkretna istraživanja, promišljanja i odgovore.

Možda najosetljivija, ali svakako i najkontroverznija jesu ona pitanja koja se odnose na estetiku televizije i novih, digitalnih medija. Da li je televizija posebna sfera umetničkog izražavanja? Kada televizija i novi mediji prerastaju u umetnička polja delovanja? Šta je "estetsko" u programima televizije?

Odgovori na ova pitanja tiču se estetike televizije. Ali, ti odgovori, danas, nisu u potpunosti zadovoljavajući jer, najčešće, teže da estetiku televizije definišu posredstvom parametara i standarda koji važe za neka druga izražajna sredstva i medije. Postoje uslovi da se pretpostavi kako veliki deo istraživanja, izvedenih u oblasti televizije i novih digitalnih medija, nije zasnovan na celovitom i jasnom shvatanju njihove sintetičke, elektronske i multimedijalne prirode.

Jedna od najozbiljnijih transformacija televizije otpočela je pred sam kraj XX veka. U toj, epohalnoj promeni, televizija, sa analogne, prelazi na digitalnu tehnologiju. Ovaj tehnološki obrt izaziva revoluciju na polju televizije, i to ne samo u njenom tehnološkom, već i u njenom organizicionom, ekonomskom, pa i estetskom ustrojstvu. Knjiga Stanka Crnobrnje "Estetika televizije i novih medija" obuhvata najvažnije aspekte te medijske revolucije. Ali, ona osvetljava i uticaj ove važne medijske transformacije na stvaranje nove televizije i novih televizijskih estetika u XXI veku.

Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.