Reditelj Stanko Crnobrnja objavio knjigu "Estetika televizije i novih medija"
Poznati reditelj Stanko Crnobrnja nedavno je objavio knjigu "Estetika televizije i novih medija", čiji je izdavač "Clio". U suštini, ova knjiga ima nameru da doprinese lakšem shvatanju "stare" televizije, i što bezbolnijem snalaženju čitalaca u raznovrsnom svetu nove televizije i novih medija koji je, sasvim neposredno, pred nama.
Munjeviti razvoj televizije, a potom i novih digitalnih medija XXI veka, izuzetna tehnološka i konceptualna rešenja koja sačinjavaju osnovu svakog radio-difuznog sistema, ali i neosporna medijska i ekonomska snaga, društveni, politički i stvaralački uticaj, definišu nepregledni niz tema koje izazivaju naučničku radoznalost, zahtevaju konkretna istraživanja, promišljanja i odgovore.
Možda najosetljivija, ali svakako i najkontroverznija jesu ona pitanja koja se odnose na estetiku televizije i novih, digitalnih medija. Da li je televizija posebna sfera umetničkog izražavanja? Kada televizija i novi mediji prerastaju u umetnička polja delovanja? Šta je "estetsko" u programima televizije?
Odgovori na ova pitanja tiču se estetike televizije. Ali, ti odgovori, danas, nisu u potpunosti zadovoljavajući jer, najčešće, teže da estetiku televizije definišu posredstvom parametara i standarda koji važe za neka druga izražajna sredstva i medije. Postoje uslovi da se pretpostavi kako veliki deo istraživanja, izvedenih u oblasti televizije i novih digitalnih medija, nije zasnovan na celovitom i jasnom shvatanju njihove sintetičke, elektronske i multimedijalne prirode.
Jedna od najozbiljnijih transformacija televizije otpočela je pred sam kraj XX veka. U toj, epohalnoj promeni, televizija, sa analogne, prelazi na digitalnu tehnologiju. Ovaj tehnološki obrt izaziva revoluciju na polju televizije, i to ne samo u njenom tehnološkom, već i u njenom organizicionom, ekonomskom, pa i estetskom ustrojstvu. Knjiga Stanka Crnobrnje "Estetika televizije i novih medija" obuhvata najvažnije aspekte te medijske revolucije. Ali, ona osvetljava i uticaj ove važne medijske transformacije na stvaranje nove televizije i novih televizijskih estetika u XXI veku.