NavMenu

Shein, kineska "nova Zara" osvojila američko tržište - Onlajn butik dostavlja odeću u više od 200 zemalja širom sveta

Izvor: Bonitet Ponedeljak, 21.06.2021. 14:33
Komentari
Podeli
Ilustracija (Foto: fiphoto/shutterstock.com)Ilustracija
"Nova Zara" ili kineska kompanija Shein prošlog meseca bila je aplikacija za kupovinu odeće sa najviše preuzimanja u SAD, i tako okončala dominaciju Amazona.

Kako piše Bloomberg, većina Amerikanaca starijih od 30 godina za Shein još uvek nije ni čula, ali, je aplikacija popularna među "Generacijom Z", pa je prema podacima AppAnniea zauzela vrh lestvice aplikacija za kupovinu s najviše preuzimanja kako u Apple-ovoj trgovini, tako i Google-ovoj.

Među investitorima kompanije se nalaze i globalni finansijski divovi kao što je IDG i Sequoia, a prošle godine Shein je angažovao konzorcijum banaka Goldman Sachs, Bank of America i JP Morgan kao savetnike potencijalnog izlaska na američku berzu.

Međutim, portparolka Sheina izjavila je Bloombergu kako kompanija "nema kratkoročnih planova" za početnu ponudu deonica, a na pitanje o tržišnoj vrednosti skromno kaže kako se ona kreće "oko nekoliko milijardi dolara".

Streloviti uspon na 36 mlrd USD vrednom tržištu "brze mode" Shein zahvaljuje tehnologiji, odnosno korištenju analize podataka kako bi uočio promene u ukusima potrošača. Ta saznanja vrlo brzo – ponekad u svega nekoliko dana – pretvara u dizajn jeftinih odevnih predmeta.

Odeću za Shein proizvodi mreža kineskih tekstilnih firmi, a sve što se sašije odlazi u izvoz. Naime, Shein nudi dostavu u više od 200 država sveta. Upravo je izvoz, i to u Ameriku, ovoj kompaniji doneo procvat nakon što je uočila "rupe" u carinskim pravilima SAD-a u vreme Trampovog mandata. Tako su mere koje je trebalo da uguše kinesku dominaciju u bilateralnim trgovinskim odnosima paradoksalno stvorile još jednu divovsku kompaniju.

Shein je 2008. osnovao Ksu Jangtian, takođe poznat pod imenima Kris i Skaj, koji karijeru nije započeo u svetu mode ili trgovine, već informatike. Naime, radio je kao stručnjak za optimizaciju internet pretraživanja u firmi za digitalni marketing koja je sarađivala sa izvoznicima. Na početku je svoju firmu nazvao Sheinside, ali je 2014. ime skratio u Shein.
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.