NavMenu

Panasonic prekinuo saradnju sa Gorenjem - Kompanija iz Velenja najavljuje nastavak ulaganja u razvoj novih proizvoda

Izvor: eKapija Sreda, 25.10.2017. 15:49
Komentari
Podeli
Robotizovana fabrika Gorenja u Velenju (Foto: Rok Rakun)Robotizovana fabrika Gorenja u Velenju
Kada kažete bela tehnika u Srbiji, prva asocijacija je Gorenje, a kada kažete Gorenje, asocijacija je veš mašina - pokazuje istraživanje ove kompanije sprovedeno u našoj zemlji.

Slovenački proizvođač bele tehnike ovih dana je, ipak, u žiži interesovanja javnosti zbog vesti da je Panosonic prekinuo saradnju u proizvodnji veš mašina i frižidera sa njima. Mediji iz Slovenije prenose da prema nekim analizama prihod Gorenja može pasti za desetinu zbog raskida ove saradnje, dok kompanija iz Velenja to negira, tvrdeći da je prihod od prodaje ove jeseni odličan.

Na pitanje eKapije da li, bez obzira na ovaj prekid saradnje, Panasonic zadržava vlasništvo u Gorenju, u kompaniji kažu da "o prodaji vlasničkog udela Panasonica u Gorenju od 10,47%, nije bilo govora".

- Dalja saradnja odvijaće se u tržišnoj niši ugradnih aparata za posebne potrebe Panasonica. Obim saradnje sa Panasonicom - proizvodnja mašina za veš i frižidera, inače, iznosi otprilike 1,5% ukupnog prometa Gorenje Grupe. Nastojimo da obim prodaje nadomestimo saradnjom sa drugim kupcima na svim postojećim i potencijalno novim tržištima - objašnjavaju u Gorenju.

Poslovni portal eKapija je neposredno pre objavljivanja ove informacije imao priliku da poseti fabriku u Velenju i razgovara sa izvršnim direktorom i predsednikom kompanije Gorenje, Franjom Bobincem. On je tom prilikom rekao "da smatra da bi veća saradnja sa Panasonicom bila dobra za kompaniju iz Velenja, ali da to sada nije moguće, jer je japanska kompanija odlučila da preusmeri investicije sa bele tehnike na druge industrije".

Gorenje zapošljava 11.000 ljudi i ima fabrike u Sloveniji, Srbiji i Češkoj. U našoj zemlji kompanija zapošljava 2.300 radnika i ima proizvodne pogone u Valjevu, Zaječaru, Staroj Pazovi i alatnicu u Kragujevcu. Kompanija iz Velenja, kako kaže Bobinac, zasada ne planira otvaranje novih fabrika, ali biće širenja proizvodnje u postojećim. Detalje, ipak, zasad nije mogao da precizira.

Izvršni direktor i predsednik kompanije Gorenje Franjo Bobinac (Foto: Rok Rakun)Izvršni direktor i predsednik kompanije Gorenje Franjo Bobinac
- Nadmetanje za tržišta i tržišni udeo je naša svakodnevnica, ništa se ne može uzeti zdravo za gotovo. I dalje ima dosta zadataka koje treba uraditi, ali smo na pravom putu da postignemo strateške ciljeve. U prvoj polovini 2017. godine Gorenje Grupa imala je rast prihoda i profita. Uprkos tom uspehu naš ključni izazov za drugu polovinu 2017. godine ostaje ostvarivanje planirane prodaje, naročito na visokokonkurentnim tržištima Zapadne Evrope, troškovna efikasnost u pogledu rastućih cena sirovina i komponenti, pritisaka na cenu rada, kao i unapređenje efikasnosti upravljanja zalihama, što će dovesti do smanjenja finansijske poluge do kraja fiskalne godine. Očekujemo da će treće tromesečje biti izuzetno izazovno, zbog dva letnja meseca, kada je potrošnja uglavnom niža - objasnio je Franjo Bobinac.

Gorenje izvozi 95% svojih uređaja u 90 zemalja - EU (91%), Ameriku, Australiju, Bliski i Daleki istok. Svi proizvodi, ističu u kompaniji, razvijeni su za svetsko tržište i u skladu su sa najnovijim trendovima u industriji kućnih aparata. Gorenje ima i centre za istraživanje i razvoj u četiri zemlje Evropske unije - Sloveniji, Češkoj, Švedskoj i Holandiji, gde se odvijaju istraživanja i razvoj za sve Gorenje kategorije proizvoda.

Fokus na proizvodima iz premijum linije

Novom strategijom kompanija Gorenje fokusira se na globalni rast profitabilnijih premijum brendova i proizvoda. Pre samo pet godina ovi proizvodi su činili oko 20% njihovih ukupnih prihoda, kaže Bobinac, a danas ta brojka iznosi 30%. Istovremeno, udeo malih kućnih aparata ukupnim prihodima Gorenja takođe raste, a oni "zaokružuju ponudu glavnih uređanja, na tržištima gde brend Gorenje uživa priznanja".

Kako najavljuje Bobinac, za kraj ove godine planirano je lansiranje linije pametnih povezivih uređaja pod Atag brendom, koji je predstavljen pre samo nedelju dana na Atag sajmu u Duivenu. Njih će kasnije slediti uređaji iz Asko i Gorenje linije.

- Uz spekar digitalnih usluga koje razvijamo, naša digitalna strategija posvećuje dosta pažnje razvoju pametnih ili povezivih aparata za domaćinstvo. Digitalno okruženje je već neko vreme uobičajeno za veliki broj naših poslovnih procesa. Na taj način ponovo osmišljavamo tradicionalne kućne aparate optimizacijom korisničkog iskustva, osiguravajući da oni pružaju korisniku slobodu i fleksibilnost. Povezivi uređaji ne zahtevaju mnogo pažnje i omogućavaju korisniku da se fokusira na važnije stvari - dodaje Bobinac.


(Foto: Rok Rakun)
Grupa Gorenje inače, ulaže više od 3% godišnjih prihoda u razvoj novih proizvoda. Ključne inovacije koje su pokrenuli u prvoj polovini 2017. godine su nova modularna platforma za ugradne frižidere/zamrzivače brendova Gorenje i Pelgrim, kao i nova modularna platforma za Gorenje šporete. Tu je, takođe, i novi Gorenje Retro Special Edition frižider, koji je razvijen u saradnji sa kompanijom VW. Osim toga, predstavljen je i novi dizajn aparata za domaćinstvo iz dizajnerske linije Gorenje by Ora ïto. Pod premijum brendom ASKO predstavljen je Connected Life – Connected Appliances: najnovija linija ASKO Pro Home mašina za pranje i sušenje veša koje su nagrađene Red Dot nagradom, kao i ASKO Craft and PRO serija rerni, mašina za pranje posuđa itd.

U čitavoj grupi, u toku je i digitalizacija na svim nivoima - od proizvodnje, preko istraživanja i razvoja, do prodaje i marketinga, a dostignuća iz ove oblasti, Gorenje je predstavilo i na sajmu IFA. Između osatalog na sajmu je premijerno prikazan šoping bot i lični šoping asistent kompanije Gorenje - pod nazivom Anna, sa kojim su posetioci imali priliku da se upoznaju i pozdrave je po prvi put. Gorenje chatbot i lični šoping asistent Anna je kreiran da bude pre svega lak za korišćenje. Dok čeka da započne konverzaciju sa posetiocima zvanične Gorenje Facebook stranice i Gorenje veb stranice, Annin posao je da pojednostavi korisničko iskustvo, pomogne i informiše kupce koji žele da nešto kupe ili se samo bolje informišu o određenim Gorenje proizvodima. Usput, posetioci će otkriti gomilu drugih stvari o Anni kao npr. da može da pomogne kada su u pitanju funkcije proizvoda, registracija proizvoda itd.

Sanja Šojić
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.