Koncesija za Pavlovića most ističe krajem avgusta 2026. - Nakon 30 godina prestanak naplate mostarine
Komentari
Ilustracija (Foto: bibiphoto/shutterstock.com)
Krajem avgusta 2026. godine ističe tridesetogodišnja koncesija na Pavlovića most na Drini u Semberiji, koji je ličnim sredstvima finansirala prodica Pavlović, Mira i Slobodan iz Čikaga.
Time se stiču uslovi i za prestanak naplate mostarine, osim ako država Srbija, kao vlasnik mosta, ne odluči drugačije, naveli su u kompaniji Drina River Bridge, koja upravlja investicijom.
Koliki je značaj ovog mosta na graničnom prelazu sa Srbijom potvrđuje podatak da godišnje preko njega pređe oko dva miliona ljudi i više od 600.000 vozila.
Pavlovića most otvoren je 1992. godine, a aneksom ugovora između investitora i Vlade Srbije iz 1996. godine, kada je most potpuno završen, kompanija Slobodana Pavlovića Drina River Bridge imala je pravo na naplatu mostarine kao stopostotni investitor za period od trideset godina.
- Most je koštao četiri miliona dolara, u to vrijeme. Sada kada bi se gradio taj most bilo bi mnogo više. Pristupne puteve je izgradila država Srbija, a most je uradio gospodin Pavlović. Mislim da je to bila prva koncesija poslije Drugog svjetskog rata - izjavio je direktor kompanije Rade Јovanović.
Pavlovića most zamijenio je nesigurnu skelu kojom su decenijama mještani Semberije i Mačve prelazili s jedne na drugu obalu Drine. Most je olakšao život lokalnim mještanima, ali otvorio i put ekonomiji.
Kompanija Drina River Bridge kao investitor dobila je pravo na koncesiju, odnosno naplatu mostarine, ali i obavezu održavanja mosta.
Ilustracije radi, u 2023. i 2024. godini kompaniju Drina River Bridge košta oržavanje mosta, samo oko donjih dijelova oko šipova, 726.000 evra.
O trošku kompanije je i nadzor nadležnih institucija u vezi sa bezbjednošću mosta. Saobraćajni institut u Beogradu posljednje ispitivanje obavio je prije tri mjeseca.
- Prije i poslije ispitivanja nisu primjećena oštećenja - rekla je direktor Zavoda za konstrukcije CIP Beograd Biljana Čolić.
Otkada je most u Karakaju zatvoren zbog rekonstrukcije, na Pavlovića mostu, preko kog godišnje pređe oko dva miliona ljudi, pojačan je i teretni saobraćaj.
- U toku prošle godine prešlo je milion i 95.000 ljudi i 625.725 vozila - kazao je inspektor za graničnu kontrolu Bijeljina Granične policije BiH Predrag Santrač.
U kompaniji Drina River Bridge kažu da njihova koncesija na most ističe krajem avgusta sljedeće godine, kada prestaje i pravo naplate mostarine koja trenutno iznosi 160 dinara, odnosno oko tri marke po vozilu.
Time se stiču uslovi i za prestanak naplate mostarine, osim ako država Srbija, kao vlasnik mosta, ne odluči drugačije, naveli su u kompaniji Drina River Bridge, koja upravlja investicijom.
Koliki je značaj ovog mosta na graničnom prelazu sa Srbijom potvrđuje podatak da godišnje preko njega pređe oko dva miliona ljudi i više od 600.000 vozila.
Pavlovića most otvoren je 1992. godine, a aneksom ugovora između investitora i Vlade Srbije iz 1996. godine, kada je most potpuno završen, kompanija Slobodana Pavlovića Drina River Bridge imala je pravo na naplatu mostarine kao stopostotni investitor za period od trideset godina.
- Most je koštao četiri miliona dolara, u to vrijeme. Sada kada bi se gradio taj most bilo bi mnogo više. Pristupne puteve je izgradila država Srbija, a most je uradio gospodin Pavlović. Mislim da je to bila prva koncesija poslije Drugog svjetskog rata - izjavio je direktor kompanije Rade Јovanović.
Pavlovića most zamijenio je nesigurnu skelu kojom su decenijama mještani Semberije i Mačve prelazili s jedne na drugu obalu Drine. Most je olakšao život lokalnim mještanima, ali otvorio i put ekonomiji.
Kompanija Drina River Bridge kao investitor dobila je pravo na koncesiju, odnosno naplatu mostarine, ali i obavezu održavanja mosta.
Ilustracije radi, u 2023. i 2024. godini kompaniju Drina River Bridge košta oržavanje mosta, samo oko donjih dijelova oko šipova, 726.000 evra.
O trošku kompanije je i nadzor nadležnih institucija u vezi sa bezbjednošću mosta. Saobraćajni institut u Beogradu posljednje ispitivanje obavio je prije tri mjeseca.
- Prije i poslije ispitivanja nisu primjećena oštećenja - rekla je direktor Zavoda za konstrukcije CIP Beograd Biljana Čolić.
Otkada je most u Karakaju zatvoren zbog rekonstrukcije, na Pavlovića mostu, preko kog godišnje pređe oko dva miliona ljudi, pojačan je i teretni saobraćaj.
- U toku prošle godine prešlo je milion i 95.000 ljudi i 625.725 vozila - kazao je inspektor za graničnu kontrolu Bijeljina Granične policije BiH Predrag Santrač.
U kompaniji Drina River Bridge kažu da njihova koncesija na most ističe krajem avgusta sljedeće godine, kada prestaje i pravo naplate mostarine koja trenutno iznosi 160 dinara, odnosno oko tri marke po vozilu.
Lokacija:
Google Maps
U blizini:
Tagovi:
Drina River Bridge Beograd
Vlada Srbije
Granična policija BiH
Pavlovića most
porodica Pavlović
Slobodan Pavlović
Rade Jovanović
Predrag Santrač
koncesija za Pavlovića most
naplata mostarine
Komentari
Vaš komentar
Šta vredno posetiti/videti u okolini?
Rubrike za dalje čitanje
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno,
uz konsultacije sa našim ekspertima.