NavMenu

Gradnja pešačko-biciklističkog mosta između Bloka 70 i Ade Ciganlije dogodine?

Izvor: Politika Utorak, 14.01.2025. 08:15
Komentari
Podeli
Ranije predloženi izgled mosta (Foto: Grad Beograd)Ranije predloženi izgled mosta
Uprkos tome što se žitelji Novog Beograda već godinama protive izgradnji pešačko-biciklističkog mosta sa pristupnim rampama između novobeogradskog Bloka 70 i Ade Ciganlije, urbanistički projekat (UP) koji je osnov za izdavanje informacije o lokaciji, lokacijskih uslova i sprovođenja preparcelacije u katastru za taj projekat izložen je na javnu prezentaciju do 17. januara. To znači da bi izrada tehničke dokumentacije za izgradnju te veze preko Save mogla da bude kompletirana ove godine, a gradnja mosta, kažu u gradu, trebalo bi da počne 2026, tri godine posle usvajanja Plana detaljne regulacije za jedan od prioritetnih gradskih projekata.

U UP-u koji je izradio Saobraćajni institut CIP navedeno je da most oblikovan tako da se uklapa u neposredno prirodno okruženje i da ne narušava autentičnost ambijenta u kojem se nalazi, a ujedno i zadovoljava funkciju koju ima.

Dužina novog mosta predviđenog za bicikliste, pešake i za kretanje lakih ekoloških vozila na električni pogon – trotineti i skejtovi, ali ne i za kolski saobraćaj, biće oko 500 metara. Orijentaciona dužina pristupne rampe sa novobeogradske strane iznosi oko 150 metara, dok je sa strane Ade Ciganlije ona oko 219 metara. Širina saobraćajnog profila pristupnih rampi sa obe strane mosta biće šest metara, a u zoni pre ulivanja u most se sa šest metara postepeno proširuje na devet. Tolika je i širina saobraćajnog profila mosta u celoj njegovoj dužini.

– Konstrukcija mosta planirana je kao kombinacija luka na četiri polja i armiranobetonske konstrukcije na osloncima, preko kojih se ostvaruju veze sa nosećim stubovima. Stubovi su armiranobetonski. Konstrukcija na kojoj se nalaze pešačka i biciklistička staza je čelična, obešena o noseće lukove sajlama – navedeno je u urbanističkom projektu kojim je obuhvaćeno 5,35 hektara i taj dokument naručili su grad Beograd, Sekretarijat za komunalne i stambene poslove i Direkcija za građevinsko zemljište.

Mostu se, sa novobeogradske strane, pristupa sa pešačke i biciklističke staze na savskom nasipu, u zoni okretnice gradskog saobraćaja na kraju Ulice omladinskih brigada, dok je sa strane Ade Ciganlije pristup mostu sa pešačke i biciklističke staze na rekonstruisanom nasipu uz Savu, samo su neki od detalja u UP-u koje zainteresovana javnost može da vidi na sajtu grada i svakog radnog dana od 9 do 15 časova u zgradi Gradske uprave Beograda.

Ni oglašavanje UP-a nije prošlo bez reakcije ljudi okupljenih oko udruženja "Blok 70 – Zajednička akcija" koji su prethodnih godina organizovali peticiju koju je potpisalo više od 10.000 žitelja blokova zahtevajući da se obustavi taj projekat. Na fejsbuk stranici sada navode pet razloga zašto pešačko-biciklistički most nije dobar: investiranje u sezonski most neće doprineti smanjivanju saobraćajnog kolapsa koji prioritetno mora da se rešava, most će građane dodatno zadužiti za oko 20 mil EUR, a izostala je neophodna analiza koja bi investiciju opravdala, izgradnja mosta je politička odluka, građani ne žele most na toj lokaciji, most preti da uruši kvalitet života stanara povećavanjem saobraćaja, gužve, buke i smeća, a njegova izgradnja predstavlja dodatno opterećenje po nasip, i novac treba efikasnije preusmeriti tako da se poveže Savski kej u blokovima sa Savskim kejom na Ušću i adaptacijom starog železničkog i tramvajskog mosta sa Adom.

Stari železnički biće obnovljen i pretvoren u pešački most kao još jedna atrakcija Beograda na vodi, dok se tramvajski, odnosno Stari savski most ruši čemu su se usprotivili brojni Beograđani. Taj most iz Savskog amfiteatra najpre je trebalo da bude premešten na poziciju Blok 70a – Ada Ciganlija, ali se od te ideje odustalo.

Čak je u zaključku analize lokacija za izmeštanje Starog savskog mosta Saobraćajnog instituta CIP bilo navedeno da je njegovo premeštanje na lokaciju Ada Ciganlija – Novi Beograd sa tehničke strane izvodljivo, ali da treba uzeti u obzir ekonomsku isplativost i vizuelni efekat takvog premeštanja.

– Tehnički je ispravnije razmotriti izgradnju novog pešačko-biciklističkog mosta, izvedenog kao elegantna, laka i optimalna konstrukcija – pisalo je u nacrtu PDR-a za izgradnju pešačko-biciklističkog mosta u produžetku Ulice omladinskih brigada koji je izradio Urbanistički zavod Beograda, a naručila ga Direkcija za građevinsko zemljište.
Šta imamo u krugu od:
1 km
2 km
3 km
5 km
10 km
15 km
Komentari
Vaš komentar

Naš izbor

Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.