Programi iznenađenja novi trend u srpskom turizmu - Uplate doček Nove godine, a ne znaju ni gde će, ni s kim biti
Komentari
Ilustracija (Foto: g-stockstudio/shutterstock.com)
Dok su neki već odavno isplanirali gde će otputovati za praznike, a neki drugi i dalje razmišljaju o destinaciji, oni treći nemaju taj problem – jer ni sami ne znaju gde će ih put na kraju odvesti.
Mnogi su za doček Nove godine odabrali neki od evropskih gradova, gradove u regionu ili čak egzotične destinacije. S druge strane, brojni su i oni koji su se opredelili da ne idu van granica zemlje.
U Srbiji se pojavio novi oblik organizovanja turističkih aranžmana, i to pre svega u domaćem turizmu.
Aleksandar Seničić iz Nacionalne Asocijacije Turističkih Agencija (YUTA) rekao za Danas da sve popularniji trend u domaćem turizmu postaju programi iznenađenja.
- Postoji tendencija poslednjih godina da ima jako veliki broj organizacija Nove godine i u samoj Srbiji, i to kroz takozvane programe iznenađenja, gde putnici ne znaju konačnu destinaciju, ali znaju da imaju organizovan prevoz, smeštaj i proslavu Nove godine. Najčešće su to salaši ili seoska domaćinstva gde se organizuje privatna proslava za 50 do 100 ljudi, i to je nešto što je i ove godine bilo u fokusu ljudi koji nisu želeli da putuju u inostranstvo - izjavio je on.
Na pitanje Danasa kako to tačno funkcioniše, kako to da ne znaju krajnju destinaciju, Seničić pojašnjava:
- Ne znaju tačno mesto. Oni znaju da će to biti, recimo, u Vojvodini i imaju kompletan program: znaju vreme i mesto polaska i samo vreme dolaska na destinaciju. Imaju organizovanu večeru, muziku i proslavu, a sutradan ujutru posle doručka imaju razgledanje po okolini. Sve se opisno daje i to se zove autobus iznenađenja i onda se pojavljujete na nekoj destinaciji koju unapred niste znali.
Najčešće su to ili salaši, ili seoska domaćinstva, ili neke destinacije koje nisu uobičajene.
- Program je jako dobar i ljudi su uglavnom izuzetno zadovoljni. Ti programi nisu preskupi, a daju mogućnost većim društvima da zajednički proslave Novu godinu na nekom mestu, dodaje Seničić.
Obično se u autobusu vodič obrati putnicima i konačno otkriva na koju destinaciju zaista idu i gde će provesti Novu godinu.
- To je vrlo popularno, jer su jako dobra iskustva ljudi koji su bili na tim putovanjima i onda oni prenose svoja iskustva drugima - zaključuje Seničić.
Na sajtovima turističkih agencija može se naći koja su to mesta koja se najčešće obilaze: etno sela i domaćinstva, vinogradi, vinski podrumi, vajati, ergele, manastiri, zoo-vrtovi, kao i spomenici kulture.
Cene ovih programa se kreću u rasponu od 22.000, pa sve do 40.000 dinara za dva noćenja u hotelu sa tri zvezdice.
Nešto slično postojalo je još u doba Jugoslavije, pisao je portal NS Uživo. Svi koji bi se našli u nedoumici i bez ideje gde otići i šta raditi seli bi na "voz iznenađenja". Nekoliko dana pred 31. decembar uplaćivali bi simbolični iznos novca za voznu kartu za doček, a bila bi im obezbeđena i hrana i piće.
Firme:
PU YUTA Beograd
Tagovi:
Nacionalna asocijacija turističkih agencija
Yuta
Aleksandar Seničić
programi iznenađenja
turističke ture
turistički aranžman
putovanje iznenanđenja
Nova godina doček
Komentari
Vaš komentar
Naš izbor
Rubrike za dalje čitanje
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno,
uz konsultacije sa našim ekspertima.