Nova studija otkriva šta su sve deca pretraživala ovog proleća - Dodela Oskara, Backroom i PSY
Ovo proleće obeležilo je dosta popularnih događaja. Dodela Oskara dospela je na naslovne strane, objavljene su mnoge pesme koje su brzo postale trend, a zastrašujuća igra "The Backrooms" ponovo je postala popularna. Deca su pomno pratila sva dešavanja, što je uticalo na njihova interesovanja. Kaspersky je analizirao anonimne podatke koje su dobrovoljno dali korisnici Kaspersky Safe Kids aplikacije, kao što su pretrage, najpopularnije Android aplikacije i najposećeniji sajtovi.
Kada je reč o popularnim događajima, šamar Vila Smita sa dodele Oskara je globalno privukao pažnju dece i o njemu se diskutovalo tokom čitavog proleća. Osim toga, suđenje za razvod Džoni Depa i Amber Herd, kao i spekulacije o slavnom Spajdermen paru, Zendaji i Tomu Holandu, bile su najzastupljenije teme pop kulture. Neočekivano, deca su takođe često pretraživala UwU, što je emotikon koji prikazuje slatko lice.
U sektoru igara, došlo je do malih promena. Posebno interesantan slučaj je igrica The Backrooms, koja je poslednjih meseci postala popularna među decom. U pitanju je "creepypasta" (sadržaj povezan sa hororima na internetu) koja stavlja igrača u beskrajni lavirint nasumično generisanih kancelarijskih prostorija. Za razliku od nje, deca su skoro u potpunosti izgubila interesovanje za prethodno veoma popularnu igru "Among US".
Jedna od najpopularnijih YouTube kategorija, svakako je muzika. U trendingu su dominirali novi spot za pesmu That That koju je PSY producirao u saradnji sa BTS zvezdom SUGA, kao i We Don’t Talk About Bruno iz crtanog filma Encanto.
Kada su u pitanju filmovi i crtaći, deca su najčešće pretraživala kanal My Story Animated. Ovaj kanal animira priče koje im šalju tinejdžeri i za koje se tvrdi dasu stvarne. U kategoriji filmova, apsolutni lideri su bili The Bad Guys, Sonic the Hedgehog 2, ‘Rock Dog 2 i Heartstopper.
Kada je u pitanju merenje interesovanja dece prema web kategorijama, na prvom mestu su softverski, audio i video sadržaji (43,6%), zatim slede internet komunikacije (17,2%) i e-trgovina (16,1%).
Od Windows programa, na prvom mestu se nalazi Google Chrome (44,7%). Pretraživač Microsoft Edge uspeo je da ostvari 12,6%, a na trećem mestu je platforma za razmenu poruka Discors, sa 9,8%.
- Novi trendovi i događaji u pop kulturi imaju značajan uticaj na interesovanja dece. Dečje okupacije se brzo menjaju i kako bi roditelji bolje razumeli svoje mališane i izgradili bliske odnose sa njima, može biti korisno da zajedno istraže njihova interesovanja i hobije. Moderne aplikacije za roditeljsku kontrolu su jedan od načina za to - izjavila je Ana Larkina, stručnjak za analizu web sadržaja u kompaniji Kaspersky.
Da bi se osiguralo da deca imaju pozitivna onlajn iskustva, Kaspersky izdvaja savete za roditelje:
- Uključite se u onlajn aktivnosti deteta od ranog detinjstva kako bi to postalo ustaljeno pravilo i kako biste kasnije mogli da ih podučavate o značaju bezbednosti na internetu;
- Razmislite o upotrebi aplikacija za roditeljski nadzor. Razgovarajte sa svojim detetom o ovoj temi kako biste im objasnili kako aplikacije funkcionišu i zašto su potrebne;
- Učinite razgovore o bezbednosti na internetu prijatnijim i zanimljivijim tako što ćete razgovarati o tome sa detetom kroz igrice i druge zabavne formate;
- Provedite više vremena u komunikaciji sa svojom decom o merama bezbednosti na internetu. Pokušajte da obratite pažnju na sopstvene navike. Da li koristite svoj telefon kada jedete ili ćaskate? Zapitajte se da li postoje obrasci na osnovu kojih vaša deca oponašaju vaše navike. Da li reaguju na drugačiji način kada odložite telefon?
- Objasnite svom detetu da ne pristaje na bilo koje postavke koje se odnose na privatnost i da u slučaju takvih podešavanja zatraže vašu pomoć. Uz to, odrasli bi trebalo da steknu naviku da čitaju sve ugovore o privatnosti.
O kompaniji Kaspersky
Kaspersky je globalna kompanija za sajber bezbednost i digitalnu privatnost osnovana 1997. godine. Inteligencija o pretnjama i bezbednosna ekspertiza kompanije Kaspersky se konstantno transformišu u inovativna bezbednosna rešenja i usluge za zaštitu preduzeća, kritične infrastructure, vlada i potrošača širom sveta. Sveobuhvatni bezbednosni portfolio kompanije uključuje vodeću endpoint zaštitu i niz specijalizovanih bezbednosnih rešenja i usluga za borbu protiv sofisticiranih i digitalnih pretnji koje se razvijaju. Preko 400 miliona korisnika zaštićeno je Kaspersky tehnologijama i pomažemo 240.000 korporativnih klijenata da zaštite ono štoih je najvažnije. Saznajte više na www.kaspersky.com.