NavMenu

Temu doveo do eksplozije onlajn kupovine: Koliko se u Evropi kupuje preko interneta, a koliko kod nas?

Izvor: Danas Ponedjeljak, 16.12.2024. 09:15
Komentari
Podeli
Ilustracija (Foto: Pexels/Nataliya Vaitkevich)Ilustracija
Prema istraživanju Eurostata, u 2023. godini 58% ljudi, starosti od 16 do 74 godine, u Evropskoj Uniji (EU) prijavilo je da je kupilo usluge ili naručilo robu preko interneta.

Udio stanovništva koje koristi e-trgovinu u Srbiji varira od regiona do regiona. Mada nešto manje ispod EU prosjeka, najviše onlajn potrošača je u Beogradu (56,4%), dok je najmanje u regionu Južne i Istočne Srbije (37,3%).

Ispod EU prosjeka nalaze se i Vojvodina (46,7%) i region Šumadije i Zapadne Srbije (44,2%).

U okruženju, onlajn kupuju najviše stanovnici Hrvatske (49,9%). Međutim, ostale zemlje značajno manje koriste usluge e-trgovine, najmanje ih je u Crnoj Gori (18,6%) i Albaniji (13,6 odsto).

Onlajn kupovinu obavlja četvrtina ljudi u Bosni i Hercegovini (25,5%), Sjevernoj Makedoniji (27,6%) i Rumuniji.

Tri evropska regiona sa najvećim brojem onlajn kupaca nalaze se u Holandiji, gde preko 85% ljudi obavlja kupovinu onlajn. Visoki procenat bilježe skandinavske zemlje, prije svega Švedska i Danska.

Vidno je da stanovnici Zapadne Evrope značajnije koriste usluge onlajn trgovine. Iznad EU prosjeka se nalaze Francuska, Njemačka, Češka, Austrija, ali i Španija i Mađarska.

Nasuprot tome, od 20 regiona Evrope u kojima je manje od 35% stanovništva kupovalo preko interneta, najmanje ih je u Bugarskoj gdje manje od jedan od 5 ljudi koristi e-trgovinu.

Kada je riječ o Srbiji i regionu, prava eksplozija dogodila se od kada je kineska platforma za onlajn trgovinu Temu postala dostupna kod nas. Agresivna marketinška kampanja učinila je Temu ne samo globalno konkurentnom, nego i vrlo popularnom među kupcima.

U odnosu na Aliekspres, potrošačima davno poznatu platformu, Temu se čini kao osvježenje u pogledu znatno nižih cijena, mogućnosti besplatne poštarine i atraktivnih ponuda i popusta.

Mada ne podliježe domaćim zakonima ili zakonima EU, Temu ima mogućnost izjavljivanja reklamacije i politiku vraćanja robe i tu daje čak bolje uslove nego što daje naš zakon. Potrošač ima pravo da se predomisli i vrati proizvod u roku od 90 dana.

U međuvremenu, razne kontroverze koje prate ovu aplikaciju dovele su do toga da Evropska komisija pokrene istragu protiv kineske platforme koja se odnose na kršenje pravila o zaštiti potrošača i prodaji nebezbednih proizvoda.
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDJE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDJE

Pratite na našem portalu vijsti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.