NavMenu

Beogradski brend Ferdinand knedle uskoro u Zagrebu - U planu širenje franšize na tržišta Austrije i Češke

Izvor: eKapija Četvrtak, 23.12.2021. 16:40
Komentari
Podeli
Ilustracija (Foto: felicia_luciana from Pixabay)Ilustracija
Beogradski ljubitelji dobrih restorana već šest godina imaju priliku da uživaju u jedinstvenom konceptu Ferdinand knedli. Brend sa zanimljivom ponudom tradiconalne poslastice vrlo brzo je stekao popularnost, a taj trend se sada nastavlja i izvan granica Srbije. Tačnije, u knedlama će uskoro uživati i stanovnici Zagreba.

Kako je za eKapiju otkrio vlasnik Ferdinand knedli Nikola Nedeljković, ova ideja o širenju na druga tržišta nije nešto što se pojavilo iznenada, već predstavlja pažljivo osmišljen koncept koji je prepoznat još prilikom osnivanja kompanije.

- To je neka startna ideja koja je zamišljena kao dugoročna vizija koja se rodila već prilikom kreiranja brenda i pravljenja prvog biznis plana. Kako sam radio na istraživanjima za prodavnicu knedli, generalno koncept, uvidio sam da ništa slično nije postojalo niti kod nas, niti u inostranstvu. Sama putovanja koja sam u tom periodu imao za moj prethodni posao - obilasci gradova, pokušaj da nađem nešto slično - nisu urodile plodom. Tako da je od samog starta bili inicijalna vizija Beograd, Zagreb, Beč, Prag - rekao je Nedeljković za naš portal dodajući da će na zagrebačkom tržištu brend nastupati preko franšize.

- Došli smo do tog nekog prvog koraka, te inicijalne ideje koja je zamišljena još sada već prije šest godina koja se nalazi u našem biznis planu, tako da je napravljen prvi korak. Potpisali smo ugovor sa našom partnerskom kompanijom iz Zagreba koja će imati pravo na otvaranje objekta u okviru naše franšize. Kompanija je novoosnovana, ljudi koji tu učestvuju imaju brojne druge biznise za potrebe saradnje. Za saradnju sa Ferdinand knedlama otvorena je kompanija Evoluter Cibus (slatki zalogaji u prevodu sa latinskog), namjenski za saradnju sa Ferdinandom - izjavio je Nedeljković, istakavši da ideja o formiranju franšize nastala zbog lakšeg širenja i prisustva na drugim tržištima.

Ono što je omogućilo brendu da posle samo šest godina dođe do tačke da proširuje tržište jeste, kako navodi, dobra marketing strategija.

- Mi smo od starta napravili bazu - koja je naša ciljna grupa, koje su vrijednosti našeg brenda. Naravno, marketing je jedna stvar koju treba non-stop navikama potrošača i jednostavno to je živa stvar kojom se bavimo svakodnevno. Pratimo komentare naše ciljne grupe na društvenim mrežama, u porukama koje nam šalju, u komentarima. Jednostavno osluškujemo našu ciljnu grupu i sve te informacije koristimo za kreiranje neke naše marketing strategije - otkrio je Nedeljković potvrđujući još jednom da je poznavanje potrošača recept za uspjeh.

U tom segmentu, radi popularizacije brenda i hrane, intenzivno se radilo i na uspostavljanju svjetskog dana knedli koji je ustanovljen 8. septembra.

- Jedan od razloga zašto smo mi inicirali pokretanje svjetskog dana knedli je zato što su jelo sa jako dugom tradicijom, a jedno su od retkih koja nisu imala svoj svjetski dan. Tu inicijativu smo pokrenuli 2020. godine, a ove godine smo po drugi put obilježavali svjetski dan knedli. Napravili smo inicijativu gde smo pitali ljubitelje knedli i slatkiša da li misle da je potrebno pokretanje svjetskog dana knedli s obzirom da ga brojni drugi proizvodi imaju. Sakupili smo više od 1.700 pozitivnih mišljenja iz preko 40 zemalja širom svijeta što nam je bio dovoljan razlog da pokrenemo jedan takav dan - izjavio je Nedeljković.


Planovi za budućnost

Vlasnik Ferdinad knedli otkrio nam je kako u narednom periodu postoje planovi za proširenje brenda, ali da će realizacija želja zavisiti od razvoja situacije na tržištu.

- Prvim biznis planom je zamišljena kao neka dugoročna misija i vizija u tri koraka: Prvi, otvaranje naših prodavnica na našem tržištu. Uspješno smo ga realizovali, evo sada imamo pet prodavnica u Beogradu u planu je i povećanje broja prodavnica i širenje na druge gradove. Drugi je franšinzni koncept poslovanja i treći je zamisao proširenja brenda na druge oblasti što će zavisiti od budućih potreba, ali i kretanja na tržištu - rekao je Nikola Nedeljković u razgovoru za eKapiju.

Nikola Ignjatović
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDJE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDJE

Pratite na našem portalu vijsti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.