NavMenu

U Loparama oživjeli stare i pokrenuli nove pogone - U toku pregovori sa investitorima koji žele da otvore nekoliko manjih fabrika

Izvor: Glas Srpske Utorak, 08.02.2022. 09:48
Komentari
Podeli
(Foto: Shutterstock/Kiko Maric)
Uprkos poteškoćama uzrokovanim pandemijom virusa korona prošla godina za opštinu Lopare bila je uspješna, jer je realizovano dosta projekata u raznim oblastima. Svi prijeratni pogoni ponovo su oživljeni, a u toku su i pregovori sa investitorima koji imaju namjeru da otvore nekoliko manjih fabrika i zaposle građane ove lokalne zajednice.

U ovoj opštini više ne postoje prazni fabrički prostori, jer su nekadašnje proizvodne hale ponovo pokrenute, neke preorijentišući se na nove, a pojedine su nastavile sa starim djelatnostima.

Prema riječima načelnika opštine Rade Savića u toku su pregovori sa zainteresovanim investitorima koji namjeravaju da otvore nekoliko manjih pogona koji će zapošljavati do 15 ljudi.

- To je za malu opštinu kao što su Lopare veoma značajno, jer ćemo obezbijediti egzistenciju za nekoliko porodica. U prošloj godini smo proširili poslovanje fabrike za proizvodnju radijatora Termal, čiji su vlasnici kupili nekadašnji pogon fabrike Dita, zaposlili oko 140 radnika i sada prave veliki kompleks sa ambicijom da zaposle još 250 ljudi - istakao je Savić.

Prije nekoliko godina započet je i projekat zaštite autentičnih proizvoda sa Majevice. Veoma brzo žene su se organizovale i počele proizvodnju čuvenog majevičkog zarca, specifičnog sira da ovih prostora.

- Sada nastojimo da očuvamo zarac da ne izumre, ali smo došli u situaciju da moramo da tim ženama obezbijedimo dodatni broj grla za proizvodnju mlijeka i jednu mini-mljekaru, jer je potražnja ogromna. Sve što proizvedu odmah prodaju. Osim toga i nekoliko brendova naše majevičke rakije - kaže Savić i dodaje da je u planu da bude zaštićeno još nekoliko proizvoda, jer su oni ambasadori majevičkog kraja.

U saradnji sa dijasporom planirano je nekoliko značajnih projekata.

- Naši ljudi iz dijaspore žele da pomognu rodnom kraju i da u njega ulažu, samo im treba stvoriti poslovni ambijent - kaže načelnik.

Prema njegovim riječima, u toku je i izgradnja pristupnog puta za budući turističko-rekreativni centar Busija.

- Mnogo očekujemo od ovog projekta koji budi nadu da Majevica može biti atraktivna destinacija. Imamo ozbiljnog investitora koji će uskoro početi sa izgradnjom objekata, tako da će građani već u drugoj polovini godine moći da uživaju u tim sadržajima. Opština je za ovaj projekat izdvojila oko 100.000 KM, Vlada RS oko 300.000 KM posredstvom preduzeća Putevi RS, a očekujemo da se uključe i susjedne opštine - dodao je Savić.


Lopare su poznate po voćarstvu i proizvodnji šljive, a firma Fructum gazduje najvećim zasadom ovog voća na Balkanu. U završnoj fazi je izgradnja hladnjače, kapaciteta 2.000 tona za skladištenje šljiva.

- Imali smo značajne prinose šljiva lani, a hladnjača će biti veliki oslonac proizvođačima. Vlasnik šljivika najavljuje formiranje klastera i udruživanje voćara sa Majevice, jer samo udruženi mogu izlaziti na odabrana tržišta - rekao je Savić.

Direktor Fructuma Dragan Jović istakao je značaj udruživanja voćara.

- To znači veću konkurentnost i napredak za regiju, a mi smo razgovarali sa proizvođačima voća da bismo vidjeli da li postoji interesovanje da bude postavljen temelj saradnje voćara Majevice, Semberije i Posavine - rekao je Jović.

Povratak u rodni kraj

Rado Savić istakao je da se prva generacija Majevičana vraća u rodni kraj iz inostranstva.

- Više od 300 supružnika iz raznih krajeva Evrope penzionerske dane provodi u svom rodnom kraju - kazao je Savić.


Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDJE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDJE

Pratite na našem portalu vijesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izvještaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.