Izdvojite članak Odštampajte vest
Izdvojite članakIzdvojite članak Izdvojite članakIzdvojite članak Izdvojite članakIzdvojite članak Izdvojite članakIzdvojite članak Izdvojite članakIzdvojite članak

Željko Piljanović, direktor prodaje LKW WALTER - Stabilni lanci snabdevanja kroz kombinovani transport i digitalna rešenja

(Foto: WALTER GROUP)
LKW WALTER već godinama kontinuirano radi na digitalizaciji procesa. Reč je o kompaniji koja je evropski lider u u intermodalnom transportu, bilo da je reč o drumsko-železničkom ili kombinovanom transportu međuobalnim putevima.

Kako za eKapiju kaže Željko Piljanović, direktor prodaje, stalna unapređenja su važna komponenta ponude usluga širom Evrope.

Poseban akcenat je na praćenju vozila i lociranju pošiljki, ali i na zaštiti životne sredine.

LKW WALTER na gotovo svakih šest meseci proširuje spektar svojih usluga, a o detaljima čitajte u intervjuu.


Digitalizacija je sastavni deo poslovanja kompanija. Na koji način razvijate i unapređujete svoja rešenja? Da li su u planu nove ponude?

- LKW WALTER već godinama kontinuirano predvodi i podstiče digitalizaciju, tj. automatizaciju u oblasti naše osnovne delatnosti "FULL TRUCK LOADS" (kompletni kamionski prevozi). Za nas digitalna transformacija predstavlja povećanje efikasnosti i fleksibilnost, te optimizaciju poslovnih procesa što znači bržu i efikasniju komunikaciju s korisnicima te kraće puteve komunikacije. Time se otvaraju nove mogućnosti i vrednosti za korisnike. Važno je naglasiti da digitalna rešenja razvijamo samostalno i to prema zahtevima korisnika naših usluga. Naš interni projektni tim neprestano radi na inovacijama i poboljšanju procesa u oblasti praćenja transporta. To znači da naši korisnici i ubuduće mogu da očekuju stalne optimizacije, nadogradnje i dodatne funkcije.

Izazovi poput globalne pandemije definitivno su ubrzali proces digitalizacije, ali i zahteve naših korisnika. Mišljenja smo da su stalna unapređenja važna komponenta naše ponude usluge širom Europe, kako bismo najboljim tehnologijama odgovorili na rastuće zahteve tržišta.


Posebnu vrednost predstavlja mogućnost lociranja pošiljke u bilo kom trenutku i praćenja vozila. Kako se mogu koristiti podaci prikupljeni preko GPS signala?

- Transport Monitoring (nadzor transporta) na našem portalu za klijente CONNECT već je neko vreme praktična dodatna funkcija za naše korisnike. Funkcija ETA (Estimated Time of Arrival), koja je prethodnih godina sve značajnija, korisnicima omogućava da na transparentan i jednostavan način, uz pomoć našeg portala za klijente, u svakom trenutku vide očekivano vreme dolaska njihove pošiljke. Početkom godine smo naš Transport Monitoring nadogradili funkcijom vidljivosti u realnom vremenu RTV (Real Time Visibility). RTV omogućava, pomoću praćenja u realnom vremenu, direktan pristup ažuriranoj poziciji pošiljke, na našem portalu CONNECT i to u svako doba. Ovaj iskorak u informisanosti naši klijenti mogu odmah da iskoriste kako bi optimirali svoje procese.


Klijentima nudite i pristup portalu CONNECT. Šta su njegove prednosti?

- Portal za klijente CONNECT je kompanijska onlajn platforma, koja podržava klijente pri digitalnoj obradi i organizaciji njihovog prevoza. Pristup je besplatan i zaštićen lozinkom.

Najznačajnije prednosti su:

- veća efikasnost: brža i jednostavnija obrada u planiranju transporta;
- veći stepen održivosti: manje praznih vožnji zahvaljujući boljem planiranju;
- veća konkurentska sposobnost: kontinuirani razvoj funkcija;
- veća transparentnost: pregled statusa prevoza 24/7 zahvaljujući RTV funkciji.

Kombinovani transport kao najpraktičnije rešenje
Kombinovani transport kao najpraktičnije rešenje (Foto: WALTER GROUP)


Kakvu još dodatnu vrednost nudite svojim klijentima?

- Naša najveća snaga su naši zaposleni, najtalentovaniji kadrovi iz 40 različitih zemalja. Oni brinu o našim klijentima nezavisno od njihove lokacije, lično na licu mesta i / ili virtuelno i na njihovom jeziku. Kao stručnjaci u svojim oblastima, oni poznaju karakteristike specifične za određene zemlje i podržavaju ih optimalnim rešenjima sa ciljem stvaranja dugoročnog partnerstva.

Brojni klijenti širom Evrope se za kompletne kamionske prevoze FULL TRUCK LOADS oslanjaju na naša transportna rešenja zahvaljujući visokoj kompetenciji naših zaposlenih i njihovoj posebnoj posvećenosti.

Naši partneri, bilo da su renomirani koncerni ili mala ili srednja preduzeća, profitiraju od brojnih prednosti koje nudi LKW WALTER.


Da li se koriste moderni kamioni koji manje zagađuju? Šta to znači u praksi? Koje su karakteristike ovih kamiona?

- Uglavnom koristimo vozila evro klase 6. LKW WALTER se služi i vozilima na tečni naftni gas u raznim evropskim zemljama. S naše tačke gledišta, kombinovani transport trenutno je najpraktičnije i klimatski najprihvatljivije transportno rešenje.

S flotom od preko 13.000 dizalicom prenosivih poluprikolica, LKW WALTER evropski je lider u kombinovanom železničko/drumskom i i pomorskom međuobalnom transportu. Izmeštanjem kamiona iz drumskog saobraćaja na železnice i brodove dajemo značajan doprinos smanjenju emisije štetnih materija, naročito CO2, jednog od gasova staklene bašte. Konkretno, 2021. godine smo na taj način smanjili emisije CO2 za 445.000 tona.


Kakvi su planovi kompanije za budućnost?

- Sa našom ekološkom inicijativom GREEN TRANSPORT (zeleni transport) preduzimamo značajne korake za postepeno poboljšanje ekološkog otiska na lokacijama naših sedišta, kod obavljanja prevoza kao i za smanjenje emisije štetnih materija ekološkom merama. Koristeći železnice i kratke vodene puteve (tzv. short-sea shipping) širom Evrope, kao i alternativne pogone te inteligentnim planiranjem transporta pokazujemo da ozbiljno shvatamo našu korporativnu ekološku i društvenu odgovornost.

LKW WALTER, u okviru svojih aktivnosti u intermodalnom saobraćaju, na gotovo svakih šest meseci razvija nove proizvode. S jedne strane to su nove rute, s druge strane reč je o dodatnim polascima kako bismo npr. povećali kapacitete na postojećim linijama i optimizovali vreme tranzita. Pored toga, do stogodišnjeg jubileja kompanije 2024. nastavljamo sa investicijama u flotu za kombinovani transport u toj meri da bismo emisije CO2 smanjili i za 600.000 tona godišnje.

Izdvojite članakIzdvojite članak Izdvojite članakIzdvojite članak Izdvojite članakIzdvojite članak Izdvojite članakIzdvojite članak Izdvojite članakIzdvojite članak