Izdvojite članak Odštampajte vest
Izdvojite članakIzdvojite članak Izdvojite članakIzdvojite članak Izdvojite članakIzdvojite članak Izdvojite članakIzdvojite članak Izdvojite članakIzdvojite članak

Bogdan Šoškić, Jelena Živanović i Goran Bačić, kompanija Gebrüder Weiss - Radne dane ispunjavaju nam nove ideje i sjajna pokretačka energija

Bogdan Šoškić, Jelena Živanović i Goran Bačić
Bogdan Šoškić, Jelena Živanović i Goran Bačić (Foto: Gebruder Weiss)
Međunarodna transportna i logistička kompanija Gebrüder Weiss iz godine u godinu ostvaruje sve bolje rezultate. Tako je u 2020. godini ostvarila neto promet od 1,77 mlrd EUR, što odgovara porastu prometa od 3,7% u odnosu na prethodnu godinu. Realizuju oko 380.000 pošiljki godišnje za klijente u Srbiji, sa preko 250 zaposlenih na tri lokacije koje zauzimaju ukupnu površinu od 40.000 m2. Nedavno su pokrenuli i portal MyGW koji omogućava jednostavan, brz i direktan pristup svim Gebrüder Weiss uslugama i pruža informacije o transportnim i logističkim porudžbinama u realnom vremenu.

O tome šta ih razlikuje od konkurencije, kako grade poverenje kod klijenata, ali i kako izgledaju njihovi radni dani i šta nas čeka na tržištu logistike i transporta razgovarali smo sa Jelenom Živanović, Key Account menadžerom, Goranom Bačićem, Sales menadžerom i Bogdanom Šoškićem, Sales menadžerom Air&Sea u kompaniji Gebrüder Weiss.

Kako izgleda vaš tipičan radni dan u kompaniji Gebrüder Weiss?

Goran: Za Sales menadžera može se reći da ne postoji tipičan radni dan, jer raznolikost i multidisciplinarnost posla svaki dan čini vrlo različitim. Uprkos brojnim obvezama i intenzivnom radnom ritmu u toku dana, nakon dobro urađenog posla, uvek je važno naći vremena za druženje s kolegama, a nakon posla sa porodicom i prijateljima.

Jelena: Narandžasti logistički svet svakodnevno inspiriše. Radne dane ispunjavaju nove ideje, komunikacija sa dragim ljudima i dugogodišnjim saradnicima i jedna sjajna pokretačka energija. Dan je dinamičan, a postavljanje prioriteta, uz dogovor, podrazumevano i lagano.

Bogdan: Dinamično od ranog jutra! S obzirom da roba dolazi i otprema se sa destinacija širom sveta i iz različitih vremenskih zona, aktivni smo i do kasno u noć kako bismo blagovremeno obezbedili sve potrebne informacije i organizovali transport. Sve u svemu, redovan monitoring, organizaciono-rukovodeća nadležnost, kao i aktivna komunikacija sa klijentima bio bi rezime mog tipičnog radnog dana u Gebrüder Weiss-u.

Šta vas je motivisalo da nastavite karijeru u Gebrüder Weiss?

Goran: Kao otac troje dece, kako u privatnom tako i u poslovnom životu želim - stabilnost! Simbol toga je upravo Gebrüder Weiss, koji brine o svakom klijentu i svakom zaposlenom i neprekidno ulaže u najsavremenije tehnologije, i stoga je pravo mesto za uspešan karijerni put.

Jelena: Moja pokretačka snaga sazdana je od istrajnosti, vere, posvećenosti, i stalne težnje ka izuzetnosti. Važno mi je da moj poslodavac to prepoznaje i deli iste stavove. Kompanija Gebrüder Weiss ne samo da prepoznaje vrednosti kojima se vodim, već i višestruko nagrađuje. Zbog toga mi je 15 godina, koliko sam deo ove kompanije - proletelo.

Bogdan: Prilika da se lično usavršim, nastavim karijeru u jednom dobro uređenom sistemu sa tradicijom preko 500 godina - to podrazumeva određenu stabilnost i zbog toga sam svoje poverenje poklonio GW-u.

Na kakve ste sve izazove nailazili u toku svoje karijere u sektoru prodaje?

Goran: Kako se globalno i lokalno logističko tržište stalno menja, tako se menjaju i izazovi u sektoru prodaje. Protekla godina, uz sve svoje izazove, naučila nas je da prvenstveno prihvatimo digitalne transformacije u poslovanju, a onda i da se brzo prilagodimo svim ostalim izazovima.
Jelena: Bilo ih je dosta, raznih, sve ove godine. Ono što bih posebno istakla jesu oni pokretački - ciljevi koje iznova postavljamo i dostižemo, postaviti i slediti put koji nas izdvaja u odnosu na konkurenciju, ispuniti i prevazilaziti očekivanja klijenata. Neophodno je usaglasiti operativno/izvršno delovanje sa zahtevima i prioritetima kompanije - na globalnom i lokalnom nivou. Izazovi i čine ovaj posao dinamičnim i meni beskrajno dragim. Ne bih mogla da zamislim da je drugačije.

Bogdan: Bilo je raznih izazova i svaki naredni je bio teži. Ako pogledam unazad, sve što je dolazilo kao aktuelni trend u prodaji, zatim migracija i razvoj same logistike u Srbiji, bilo je samo po sebi izazov - da se prihvati, i još važnije, približi klijentima. Konkretno u tom slučaju, digitalizacija je učinila da sve to bude mnogo brže i dostupnije i to jeste jedan od najboljih odgovora na neke od prošlogodišnjih izazova.

Kompanija Gebrüder Weiss nudi mnogo različitih usluga, ali za koju biste rekli da vašu kompaniju posebno izdvaja i razlikuje od konkurencije?

Goran: Kao nov član u kompaniji, izdvojio bih gusto razgranatu mrežu zbirnih linija koja nas čini različitim od ostalih kompanija koje pružaju usluge transporta i logistike.

Jelena: Izdvaja nas pristup logističkom poslu i realizaciji usluge. Posvećenost naših zaposlenih. Proizvodi po kojima smo jedinstveni na domaćem tržistu su GW pro.line i Home Delivery.

Bogdan: Iako primarno zastupam Air&Sea diviziju, moj tim se uvek trudi da kilijentima prezentuje i dodatne usluge i rešenja, koja su deo naše celokupne ponude - bilo da se radi o skladištenju ili B2B2C konceptu. Upravo je to ono što bih istakao - sveobuhvatna rešenja i ugovorna logistika.

(Foto: Gebruder Weiss)

Kako se po vašem mišljenju gradi poverenje klijenata?

Goran: Predanom komunikacijom, uz maksimalnu stručnost i realizaciju posla, gradimo međusobno poverenje!

Jelena: Logistika je posao ljudi. Poverenje klijenata se gradi kroz kvalitet pružene usluge, prihvatanje odgovornosti, transparentnost, uspostavljanje kvalitetnih i dugoročnih odnosa.

Bogdan: Posvećenost i profesionalnost u svakom trenutku - to je ključ uspeha!

Kao iskusni rukovodioci prodaje (sales menadžeri), imali ste prilike da poslujete sa brojnim klijentima u različitim industrijama, pa nam recite po čemu je sektor logistike specifičan i koliko je industrija napredovala u smislu digitalizacije?

Goran: Sektor logistike se stalno susreće sa novim izazovima i menja se brže nego u bilo kom periodu do sada. Najočiglednija promena vidi u sve većoj upotrebi novih tehnologija, a naročito informaciono-komunikacione tehnologije. Istakao bih da se velike promene dešavaju i u pogledu zelene logistike i zaštite zivotne sredine.

Jelena: Logistika je neophodnost i spona svih aktivnosti u lancu snabdevanja, pratilac industrija i činilac optimizacije biznisa. Upravo će naši digitalni koraci – i naša strategija "Najbolje iz oba sveta" obezbediti još lakšu i transparentniju komunikaciju.

Bogdan: Najveći razvoj, u smislu digitalizacije, pretrpeo je B2B2C koncept i retail logistika, digitalizacijom su pronašli put da se što više približe krajnjem korisniku. Konkretno, mi smo daleke destinacije približili korisnicima tako što korisnik može da prati svoju pošiljku u realnom vremenu, od mesta preuzimanja do krajnje adrese, da ima uvid u dokumentaciju, komunicira direktno sa našim agentima sve to preko našeg korisničkog myGW portala.

Da li biste mogli da nam otkrijete neke od trendova za 2021. godinu u vašoj industriji? Koje su to zemlje na koje se ugledamo i od kojih učite o novinama?

Goran: Ova godina biće u duhu digitalizacije i primene digitalnih alata u svim sferama života, kao i u poslovanju u našoj industriji. Pokušaćemo kao i do sada da odgovorimo na najbolji način i na zahteve naših klijenata. I ove godine se vodimo sloganom da budemo bar korak ispred vremena, a novi portal myGW nam to omogućava -wemovesmarter.

Jelena: Sa sigurnošću će to biti dalji razvoj logističkih proizvoda kompanije Gebruder Weiss – eFulfilment, B2C/Home Delivery, kao i razvoj tržišta duž "Puta svile". Takođe bih naglasila i značajnije logističko povezivanje unutar zemalja Balkana i regionalni logistički pristup.

Bogdan: Iako kolevka logistike jeste Evropa, ono što se poslednjih godina desava u Kini je, po mom mišljenju, primer za ostale zemlje. U trenucima kada nas je epidemija koronavirusa blokirala u Evropi i širom sveta, Kina je ostala aktivna i transport je funkcionisao. Oni su nas naučili šta je spremnost i kako da se postavimo u pravom trenutku. Kada govorimo o trendovima, to će svakako biti dalja digitalizacija kroz svoju širu primenu, umrežavanje, uvećanje postojećih kapaciteta kroz akviziciju, partnerstvo novih kompanija, a sve u cilju adekvatnog odgovora na sve zahteve tržišta.

Šta, po vašem mišljenju, možemo očekivati od tržišta u narednom periodu?

Goran: Nikada ne možemo za sigurošću tvrditi šta nas čeka u narednom periodu, ali ono što smo i prošle turbulentne godine potvrdili jeste da ćemo samo uz postizanje maksimalnog zadovoljstva klijenata i zasluženog poverenja uspeti da prebrodimo sve izazove koji predstoje.

Jelena: Kompanija Gebrüder Weiss će biti orijentisana ka razvoju funkcionalnih logističkih rešenja i ispunjavanju raznovrsnijih zahteva klijenata. Važan fokus poslovanja ostaje i biće ekologizacija, odnosno orjentisanost ka održivom pristupu realizacije logističkih usluga. Neizostavno, bićemo okrenuti i digitalizaciji. U skladu sa zahtevima tržišta - sveobuhvatna rešenja, posvećenost i unapređenje jesu i ostaće naše logističke vodilje.

Bogdan: Dosta izazova svakako! Verujem da će transport i logistika sve više dominirati kao privredna grana, a kvalitet i efikasnost usluge biće na velikom testu, što je zadatak za koji moramo imati spremno rešenje.


Izdvojite članakIzdvojite članak Izdvojite članakIzdvojite članak Izdvojite članakIzdvojite članak Izdvojite članakIzdvojite članak Izdvojite članakIzdvojite članak