Izvor: eKapija | Ponedeljak, 27.09.2021.| 11:54
Izdvojite članak Odštampajte vest

Plan za Dunavgrad - Na Paliluli, između puta i pruge za Pančevo, na 293 hektara gradiće se privredni parkovi, veletrgovine, stambeni objekti...

Ilustracija
Ilustracija (Foto: Elaboart o nacrtu plana detaljne regulacije Urbanističkog zavoda Beograda/printscreen)
Na Paliluli je u planu formiranje nove privredne zone sa zonom za stanovanje, gde se na površini od 293 hekatara planira izgradnja privrednih i stambenih kompleksa.

Na inicijativu Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Grada Beograda izrađen je elaborat plana detaljne regulacije za područje između spoljne magistralne tangente, Pančevačkog puta, kanala 5-39 i i železničke pruge Beograd-Pančevo.

Kako je navedeno u elaboratu, trenutno veći deo predmetnog prostora zauzima poljoprivredno zemljište. S obzirom na to da u nekim delovima već postoje objekti namenjeni privrednim delatnostima, koji obuhvataju površinu od oko 39,5 hektara, i zona individualne stambene izgradnje, koja se prostire na površini od 17,8 hektara, cilj novog plana jeste da se izvrši prenamena zemljišta i iskoriste privredni potencijali.

U okviru tog cilja predviđeno je da deo prostora bude rezervisan za izgradnju objekata javne namene - zabavište i osnovne škole. U planu je da se izgrade dva objekta, na ukupunoj površini od 2,5 hekata. Zabavište će imati kapacitet za prijem 558 dece, dok će osnovna škola biti kapaciteta za prijem 760 dece. Tačna lokacija izgradnje ovih javnih ustanova nije još uvek određena i ona će se definisati kasnije, tokom konačne izrade plana.

Kod već postojećih privrednih objekata planirano je formiranje površine za privredne zone koja će se prostirati na oko 49,6 hektara sa ciljem da se uspostavi jedna funkcionalna celina. Pored objekata namenjenih privredi, ovde će biti moguća i izgradnja komplementarnih komercijalnih sadržaja kako bi se obezbedila što bolja funkcionalnost prostora. U elaboratu su definisani i parametri izgradnje koji predviđaju da minimalna građevinska parcela bude površine 2.000 m2, maksimalna visina slemena objekta 15 metara i minimalnu površinu zelenila u direktnom kontaktu sa tlom u obimu od 30% u odnosu na površinu parcele.

Za povećanje privredne atraktivnosti predmetnog prostora predviđa se i zona namenjena izgradnji privrednih parkova na površini od 42 hekatara. Za ovu zonu obavezno je formiranje zelenog područja kod granica prostora, a prema predloženim parametrima izgradnje minimalna površina parcele iznosiće 1 hektar sa maksimalnom visinom slemena objekta od 16 metara i indeksom zauzetosti od 60%.

Na površini oko 27,7 hekata biće formirana i zona za komercijalne sadržaje. Zona se formira sa ciljem da se u potupunosti za potrebe privrede organizuje jedna funkcionalna celina. Ovde će prema planu biti moguća izgradnja prodajnih salona, trgovine na veliko i malo, stovarišta, magicini. Parametri izgradnje za ovaj prostor definišu minimalnu površinu građevinske parcele od 400 m2, visinu slemena objekta od 12,5 metara i indeks zauzetosti parcele u obimu od 30%.

Pored privrednih i komercijalnih sadržaja, najveći deo prostora obuhvaćenog planom zauzeće zona namenjena stanovanju koja će se prostirati na površini od 98 hektara. U elaboratu se ističke da je za ovo područje u planu održavanje postojećeg kvaliteta stanovanja sa velikim udelom zelenih površina, pa su u skladu sa tim predloženi i parametri izgradnje. Minimalna površina parcele je 600 m2, maksimalna visina slemena objekta 9 metara, indeks zauzetsoti parcele 30%, a orijentaciona struktura budućih stambenih objekata iznosi P+1. Pošto na jednom delu već postoje objekti namenjeni stanovanju, u elaboratu je istaknuto da će svi objekti koji prelaze propisane gabarite biti zadržani.

Poseban akcenat stavljen je na razvoj saobraćajne infrastrukture kako bi se obezbedila potpuna funkcionalnost predmetnog prostora.

Prostor na istočnoj strani tangira drugi deo planirane ulice Iva Lole Ribara, dok se sa zapadne strane nalazi saobraćajnica Severna tangenta (Državni put drugog B reda broj 13). Na južnoj strani nalazi se Pančevački put i planom je definisano da obe pomenute saobraćajnice zadrže rang magistrale.

Elementi saobraćajnog rešenja putne infrastrukture u vidu broja priključaka na magistralne saobraćajnice biće naknadno definisani u saradnji sa stručnim službama tokom izrade plana.

Inače, unutrar područja planira se zadržavanje postojeće sekundarne ulične mreže.

Elaboratom nije izostavljen ni razvoj železničkog saobraćaja. Kako se navodi u dokumentaciji, u planu je izgradnja koloseka koji se odvajaju od pruge Beograd-Pančevo, a koji bi služili za opsluživanje planirane luke u zoni Pančevačkog rita.

U zaključku objavljenog dokumenta koji je izradio Urbanistički zavod Beograda navodi se da je cilj izrade plana detaljne regulacije povećanje ekonomske atraktivnosti područja i pokretanje urbo-ekonomske obnove kroz novu izgradnju stambenih, privrednih i komercijalnih sadržaja.

N. I.
Pogledajte lokaciju
Unos komentara je omogućen samo ulogovanim korisnicima.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Testiraj besplatno!
Prijavite se na naš dnevni ekonomski bilten koji će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana.
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Testiraj besplatno!
Testiraj besplatno!
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima.
Testiraj besplatno!

Ako ste već korisnik, ulogujte se:
Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE
Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE