NavMenu

Sonja Ćetković, direktorka Infostuda - Ključni faktori uspeha su kvalitet, fer poslovanje i tim koji puno radi, ali se i zabavlja

Izvor: Promo Utorak, 06.12.2022. 09:37
Komentari
Podeli
(Foto: Damir Vujković)
Od 2002. godine, kada je Infostud osnovan, do danas, osluškivane su potrebe tržišta i reagovalo se u skladu sa tim. Tako je nedavno doneta odluka da Grupa prepusti ime svom biznisu za zapošljavanje i da se rebrendira u Inspira grupu.

O značaju ovog poteza, ali i razvoju poslovanja, kao i samom tržištu rada, razgovarali smo sa Sonjom Ćetković, direktorkom Infostuda, koja je već dve decenije u kompaniji.

Kako ističe, u poslovaju neguju prijateljske i fer odnose sa svim korisnicima i saradnicima, a teže da zaokruže širok dijapazon usluga iz domena tržišta rada.



Kako se Infostud razvijao od 2002. godine do danas - na koji način se odvijala evolucija od sajta za zapošljavanje do centra za razvoj karijere?

- Po osnivanju, naš inicijalni cilj je bio da digitalizujemo tržište zapošljavanja, da poslodavcima omogućimo jednostavnu postavku oglasa na internet umesto u štampane medije, da im omogućimo veliki doseg do kandidata koji su online, da tražiocima posla omogućimo lako konkurisanje elektronskim putem, umesto slanja CV-ja poštom. To smo brzo postigli, ali naravno, tu nismo stali. Nastavili smo da osluškujemo potrebe tržišta i reagujemo u skladu sa tim.

Razvijali smo vremenom nove regrutacione usluge, softver za selekciju prijava na konkurse, različite projekte i istraživanja koja su unapređivala prakse na tržištu rada Srbije, a takođe i široku paletu usluga iz domena brendiranja poslodavaca. Ljudima koji traže posao uvodili smo veliki broj različitih unapređenja i funkcionalnosti koje im pomažu da lakše pronađu odgovarajuće oglase, lako konkurišu, pripreme se za proces selekcije, upoznaju se sa poslodavcima kroz sadržaje na sajtu, savete, service i događaje za unapređenje znanja i veština kandidata itd.


Šta je bilo ključno da sajt Poslovi Infostud bude svih ovih godina vodeći sajt za zapošljavanje?

- Od samog starta, pa sve do današnjeg dana, imali smo jak fokus na potrebe tržišta, slušali smo sa kakvim izazovima i dilemama se suočavaju naši klijenti, kakve su njihove povratne informacije ka nama, razgovarali smo mnogo sa ljudima koji traže posao, učili o tome šta su njihove najveće muke i trudili smo se da u svoje proizvode ugrađujemo sve ono što može dati veću vrednost obema ciljnim grupama. Nikada nam nije bilo važno da kratkoročno maksimizujemo korist, prihod ili profit, čak i kada su takve prilike bile na dohvat ruke. Umesto toga, gledali smo dugoročno na sve što radimo i negovali prijateljske i fer odnose sa svim korisnicima i saradnicima. Time smo stekli njihovo poverenje i lojalnost.

Ključni faktori našeg uspeha su, ako sumiramo, usmerenost na kvalitet i isporuku vrednosti na prvom mestu, a zatim fer poslovanje i odnosi na svim frontovima. A ništa bez toga ne bi bilo moguće bez tima, zdravog, razvojno orijentisanog, motivisanog tima koji puno radi i puno se zabavlja.

Infostud tim (Foto: Damir Vujković)Infostud tim

Još tri brenda pripadaju Infostudu, a usmereni su na određene ciljne grupe. Na koji način osluškujete potrebe tržišta i postoji li ideja o novom brendu?

- Sve što radimo, radimo kroz sinergiju naša četiri portala: poslovi.infostud.com koji je najstariji naš brend i namenjen je svim kandidatima, helloworld.rs - specijalizovan za IT tržište rada, startuj.com namenjen mladima koji tek ulaze na tržište rada i stiču svoja prva radna iskustva i hrlab.rs namenjen poslodavcima iz svih oblasti.

Uz ove brendove, u našoj porodici su i još dva brenda u koje smo investirali.

Prvi je Krojačeva škola, platforma za online kurseve na srpskom jeziku, koja osim kurseva za fizička lica od ove godine ima i sjajnu LMS platformu za poslodavce koji svojim zaposlenima mogu ponuditi veliki broj kurseva iz različitih oblasti, pratiti njihov progres uz naprednu analitiku.

Drugi je benefiti.rs, inovativna platforma za personalizovane benefite zaposlenima. Ideja je da poslodavac odredi budžet za benefite po zaposlenom, a da oni sami biraju benefite koji njima lično znače. Na taj način kompanije štede novac (jer ne plaćaju za benefite koje zaposleni ne koriste), a daju veću vrednost zaposlenima, što utiče na zadovoljstvo zaposlenih i privlačnost poslodavca na tržištu rada.

Za sada nemamo u planu lansiranje novog brenda, ali smo otvoreni za nove prilike. Ako se ukažu neke dobre prilike koje upotpunjuju naš portfolio, rado ćemo ući u nove saradnje i eventualno pridružiti neki novi brend.


Zašto je došlo do rebrendiranja i šta to znači i za Infostud i za Inspira grupu?

- Naša krovna kompanija Infostud grupa delila je ime sa našim prvim i najvećim biznisom koji se bavi zapošljavanjem (Poslovi Infostud). Vremenom, Infostud je u javnosti postao sinonim za zapošljavanje, a krovna kompanija je proširila svoj portfolio u domenu nekretnina, automobilizma, osiguranja. To nas je dovelo do potrebe da oba entiteta imaju jasniji identitet i čistiju komunikaciju ka ciljnim grupama. Infostud grupa je zato donela odluku da prepusti ime svom biznisu za zapošljavanje i da se rebrendira u Inspira grupu.

Mislim da ovo pokazuje zrelost i hrabrost kompanije i ponosna sam na odluku top menadžmenta. Inspira grupa će graditi svoj jasan identitet kao grupa različitih biznisa koji rešavaju važna životna pitanja svojim korisnicima, a Infostud, kao deo Inspira grupe, dobija mogućnost da adekvatnije komunicira svoju veličinu i snagu i još jače doprinosi unapređenju tržišta rada Srbije.


U kom pravcu će se Infostud razvijati u budućnosti?

- Naša strategija je da zaokružimo širok dijapazon usluga iz domena tržišta rada tako da poslodavcima budemo centar za rešenja iz oblasti regrutacije, selekcije, employer brandinga, ali i svih drugih usluga koje im mogu pomoći da grade uspešne timove. Svim ljudima koji traže posao želimo da budemo partneri u procesu traženja posla, ali i razvoja celokupne karijere, u kojoj god karijernoj i životnoj fazi da se nalaze. Teren je širok, a nama ideja ne manjka, tako da se radujem budućem razvoju!


Kako se iz Vašeg ugla tržište rada menjalo ovih 20 godina i šta su najjači utisci i pouke? Kako vidite oblast zapošljavanja u godinama pred nama - šta će biti u centru pažnje?

- Tržište rada je prošlo kroz velike promene. Ako samo pogledamo ponudu i potražnju, situacija je drastično drugačija nego pre 20 godina. Iz perioda visoke nezaposlenosti i sporog privrednog rasta koji je generisao slab rast ponude posla, došli smo u situaciju rastućeg deficita kandidata na tržištu i velikog rasta ponude posla u proteklih nekoliko godina. Osim toga, razvile su se kompanije, njihovi interni procesi, njihovo vrednovanje i briga o zaposlenima, razvio se HR kao struka. Razvili su se novi modeli rada, razvoj interneta i remote rada doveli su do toga da je tržište postalo otvorenije, moglo bi se reći globalno. Na tržište rada su došle nove generacije koje drugačije poimaju posao i karijeru, koji imaju drugačija očekivanja od poslodavaca. Sve su to razlozi zašto je u našoj industriji uvek dinamično.

Teško je predvideti godine koje su pred nama, jer se nalazimo u dosta turbulentnom periodu na globalnom nivou. Odnos ponude i potražnje će određivati prakse koje će se primenjivati. Ipak, rekla bih da će bitka za najboljim kandidatima da traje, da će tržište ići ka praksama koje zaposlenima pružaju više fleksibilnosti, boljem balansu posla i privatnog života, ka individualnijim pristupima zaposlenima. Nadam se da će dominantan broj kompanija tretirati zaista zaposlene kao najvažniji resurs kompanije, zapravo i suštinski, a ne samo na papiru. Čast izuzecima, naravno.

Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.