NavMenu

Petar Miljković i Gordana Stefanović Barjaktarević, GoPro: Etika u poslovanju doprinosi humanosti, uspešnosti u obavljanju zadataka i razlikuje jednu firmu od druge

Izvor: eKapija Četvrtak, 02.12.2021. 08:31
Komentari
Podeli
Petar MiljkovićPetar Miljković
Kompanija GoPro osnovana je sa ciljem da se stvori okruženje u kome će zaposleni istinski želeti da rade. Uspešna priča razvoja rešenja namenjenih poslovnom planiranju počela je pre 13 godina, a u budućnosti se očekuje prirodni rast, kome će doprineti usavršavanje postojećih alata i praćenje trendova.

Kompaniju su osnovali najbolji stručnjaci u ovoj oblasti i postavili temelje stručnog i profesionalnog odnosa prema zaposlenima i prema poslovanju. O kompaniji, njenim vrednostima i viziji govorili su direktor Petar Miljković, kao i projekt menadžer Gordana Stefanović Barjaktarević.


Na koji način ste postali zlatni partner Majkrosofta (Microsoft) i šta to konkretno znači?

Petar Miljković:
Biti zlatni partner kompanije Majkrosoft je kompleksna tema, koja podrazumeva mnoštvo standarda koje je potrebno ispuniti u određenim sferama. Naša kompanija je potvrdila svoj kvalitet u pet oblasti i status zlatnog partnera nas preporučuje svima koji žele da sarađuju sa nama. Konkretno, kompanije koje razmatraju saradnju s nama imaju potvrdu da rade s najboljima. Iza potvrde tog kvaliteta stoji upravo Majkrosoft.


Kroz rad kompanije, misiju i viziju, istaknut je pojam - etika. Da li ona oslikava filozofiju Vašeg poslovanja i na koji način se uklapa u savremene tokove?

Petar Miljković: U kompaniji veoma vodimo računa o zadovoljstvu zaposlenih, jer verujemo da samo zadovoljan čovek može da bude proaktivan, da oseti pripadnost kolektivu i da pruži kvalitetno rešenje. Samim tim, zadovoljni su i naši klijenti. U svetu u kome svaka kompanija želi da ostvari profit, nalazimo se i mi, ali se vodimo krilaticom - ne po svaku cenu. Ukoliko smatramo da određeno rešenje neće doneti korist našem klijentu, nećemo ga, ni po cenu velike zarade, predložiti. Verujem da nas klijenti zbog toga prepoznaju kao vrhunsku firmu i lojalni su nam, a potencijalni klijenti nas vrednuju kao najbolje partnere za saradnju. Ovaj važan poslovni princip puno znači i našim zaposlenima, jer oslikava i odnos firme prema njima. Naravno, naše zajedničke vrednosti su između ostalih integritet u svemu što radimo, profesionalizam i pouzdanost.

Takođe, naša filozofija zasnovana je na tri stuba - ljudi, procesi, sistemi. Samo ukoliko su sva tri elementa usklađena, možemo govoriti o uspešnosti u poslovanju.


Pandemija je donela različite izazove, ali i prilike, kada je reč o digitalizaciji. Kako je uticala na Vaše poslovanje? Da li ste primetili da se menjaju navike poslovanja klijenata?

Petar Miljković: Pandemija nam je omogućila da ubrzano donesemo odluke o kojima smo već razmišljali, kao što je rad od kuće. Mi se još uvek nismo vratili u kancelarije, a uz fleksibilnost tokom perioda zaključavanja, još jednom smo pokazali da nam je briga o zaposlenima na prvom mestu.

Kada je reč o klijentima, mnogi su shvatili da pitanje "Zašto?", kada govorimo o digitalizaciji, više nije u prvom planu, nego je sada vreme za "Kako?". Dakle, veliki broj kompanija je prepoznao važnost metodologije, procesa i alata kako bi dostigli svoje ciljeve u savremenom poslovanju.


Razvoj digitalnih rešenja i usluga deluje kao zanimljiva prilika za mlade koji ulaze u ovaj svet. Kakve savete imate za njih? Na koji način da se posvete temi digitalizacije i u čemu vidite potencijal?

Petar Miljković:
Mladi bi prvenstveno trebalo da neguju kritičko mišljenje, kao i da ne odbacuju ono što je bilo ranije. Dve naizgled krajnosti, tradicionalno i ultra-moderno, potrebno je podjednako koristiti. Osloniti se na ono iza nas, a nadograđivati svojim radom i izučavati ili makar pratiti nove tehnologije.

Takođe, veoma je važna satisfakcija u poslu. Kada mladi čovek vidi rezultate svog rada i zadovoljstvo klijenta sa kojim sarađuje, kao što je to u našoj kompaniji, onda ne postoji bolja motivacija za dalji razvoj.


Mnoge kompanije veliku pažnju poklanjaju društvenoj odgovornosti, a to se pokazalo i u doba pandemije. Na koji način je GoPro društveno odgovorna kompanija?


(Foto: Gordana Stefanović Barjaktarević)


Gordana Stefanović Barjaktarević:
Pre svega želim da iskažem veliku zahvalnost i poštovanje našim zaposlenima i da ih pohvalim, jer su se do sada uvek rado odazvali svakoj humanitarnoj akciji koju smo kao firma organizovali, a bilo ih je zaista mnogo. Osim toga i naši klijenti su takođe često bili veoma radi da pomognu kada se za to pružila prilika. U poslu i u životu, važno je da sa ljudima sa kojima radite i provodite vreme delite ovakve vrednosti.

Posebno bih istakla humanitarne aktivnosti posvećene deci oboleloj od teških bolesti, kao i akciju u saradnji sa NURDOR-om, kada smo posetili dečije odeljenje hemato-onkološkog odeljenja u Nišu. Ponosni smo i na saradnju sa SOS Dečijim selom, a istakla bih učestvovanje na njihovom Sportskom danu u Kraljevu gde smo zajedno sa našim porodicama bili njihovi gosti. I ovu priliku koristim da pozovem sve da pomognu onima kojima je ti neophodno.

Kada je reč o društvenoj odgovornosti, ponosni smo na rad sa mladim ljudima, kroz našu Letnju školu Znanje budućnosti, koju smo organizovali sa Fondacijom Petlja, uz podršku kompanije Majkrosoft. Ona je bila namenjena mladima iz SOS Dečijeg sela iz Centra Jaki Mladi, deci koja su porasla i prestala da žive u SOS selu. Ovim smo želeli da im pružimo smernice za razvoj karijere i pomognemo specifičnim tehničkim znanjima koja će im koristiti u životu.

Organizovali smo i Microsoft Dynamics NAV Akademiju u saradnji sa Microsoftom koja u okviru nastave na osnovnim studijama Fakulteta organizacionih nauka realizuje radionice kroz koje studenti dobijaju osnovna znanja o ERP rešenju. Mnogim polaznicima je upravo ova akademija pomogla da budu prepoznati kao potencijal i pronađu svoje mesto u našem GoPro timu.

GoPro je oduvek bio aktivno uključen društveno odgovorne projekte, a posebno one okrenute deci. Tako će biti i u budućnosti.

Celokupan sadržaj biltena možete pogledati OVDE.
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.