NavMenu

Uskoro kreće bušenje najdužeg drumskog tunela u zemlji Munjino Brdo, na deonici auto-puta od Preljine do Požege

Izvor: Tanjug Ponedeljak, 25.05.2020. 11:36
Komentari
Podeli
Ilustracija (Foto: Nikifor Todorov/shutterstock.com)Ilustracija
Bušenje najdužeg drumskog tunela u zemlji Munjino Brdo, na deonici auto-puta Preljina-Požega, počeće narednih nedelja, rečeno je Tanjugu u preduzeću Putevi Srbije.

Dodaju da su mašine već iskopale više od 40 metara dužine u brdu kroz koje će prolaziti tunel Laz čija će dužina biti skoro tri kilometra.

Nakon svečanog obeležavanja početka radova na izgradnji deonice auto-puta Preljina-Požega u dužini od 30,9 kilometara na Koridoru 11 (E-763), pre skoro tačno godinu dana, u februaru ove godine započelo se čišćenje terena za izgradnju tunela Munjino brdo.

Skoro trećinu trase duge 30,93 kilometara na budućem auto-putu od Preljine do Požege, čija je ugovorena vrednost radova 523.530.000 USD, činiće mostovi i tuneli.

Mašine su do kraja prošle nedelje zašle 40 metara u brdo kopajući tunel Laz koji će biti dug skoro tri kilometara.

U prvom delu deonice od naplatne rampe Preljina do Pakovraca, sledi izmeštanje elektroenergetskih, telekomunikacionih, vodovodnih i gasnih instalacija na ukupno 73 mesta, kažu u preduzeću Putevi Srbije.

Na auto-putu od Preljine do Požege gradi se i tunel Munjino Brdo a tu je završena izrada pristupnih rampi i prilaznog platoa na ulazu u tunel, koji će biti dug oko 2,8 kilometara.

Izvođač radova na ovoj deonici, koja je nastavak projekta izgradnje auto-puta Beograd - Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara, je kineska kompanija CCCC (China Communications Construction Company).

Na tunelu Laz, koji će imati dve cevi (oko 2.700 i 2.900 metara), urađen je celokupni iskop i obezbeđenje kosina ulaznog portala do vrha tunela.

U levoj cevi ovog tunela iskopano je 27 metara, a u desnoj 40 metara.

Na tunelu Munjino Brdo završene su pristupne rampe i prilazni plato na ulaznom delu kao i 70% obodnog drenažnog kanala.

Na gradilištu je, kažu, angažovano oko 125 radnika i 30 različitih vrsta mehanizacije.

- Trasa deonice od Preljine do Požege je veoma zahtevna, kako zbog topografije i geoloških uslova tako i zbog potrebe izmeštanja postojeće tehničke infrastrukture - objašnjavaju u Putevima.

Pored ova dva, gradiće se i tunel Trbušani (oko 300 metara dužine), 35 mostova ukupne dužine 5.196 metara, četiri nadvožnjaka ukupne dužine 592 metra, zatim, skoro dva miliona kubnih metara nasipa, izgradnja kompletne saobraćajne petlje Pakovrace koja će omogućiti rasterećenje postojeće obilaznice oko Čačka, dok će na celoj trasi biti tri saobraćajne petlje.

- Samo u prvom delu deonice od postojeće naplatne rampe Preljina do Pakovraća, dužine 14,3 kilometara, treba uraditi izmeštanje elektroenergetskih, telekomunikacionih, vodovodnih i gasnih instalacija na ukupno 73 mesta na kojima postoje kolizije sa projektovanom trasom - navode u Putevima.

Tuneli Laz i Munjino Brdo predstavljaju trenutno najduže tunele u Srbiji, a kako bi se osigurale kosine na izlazu iz tunela Laz potrebno je ubušiti više od tri kilometra šipova.
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.