Munjino brdo probija rokove - Zašto "Miloš Veliki" neće biti produžen ni do kraja ove godine
Komentari
Ilustracija (Foto: Broesis/Pixabay)
Gradnja deonice je počela 2019. godine, a radove izvodi kineska kompanija CRBC. Rok od 36 meseci uveliko je premašen.
Deonica je deo auto-puta E763, na trasi Koridora 11, prema granici Srbije sa Crnom Gorom, a procenjena vrednost radova je oko 450 mil EUR. Na ovom delu je predviđena izgradnja tri tunela, 32 mosta, 11 nadvožnjaka i tri petlje. Ta deonica će povezati Čačak, Lučane i Požegu i dva okruga, Moravički i Zlatiborski, ali je za mnoge vozače važno i da će skratiti put do Zlatibora i Jadranskog mora.
U Putevima Srbije kažu da završetak kompletnog projekta diktiraju građevinski radovi u tunelu Munjino brdo, koji bi trebalo da budu okončani do decembra ove godine, jer je u toku probijanje tunelskih cevi. Nakon toga, pre puštanja ove deonice u saobraćaj, potrebno je još najmanje 6 do 8 meseci za elektro-mašinsko opremanje tunela i testiranje svih tunelskih sistema.
- Postignuta fizička realizacija na ovom projektu je oko 91,3%. Preostalo je da se završe radovi na iskopu i primarnoj podgradi tunela Munjino brdo, kao i radovi na kolovoznoj konstrukciji na otvorenoj trasi na dve trećine dužine trase. Sve pozicije na projektu koje mogu da se paralelno izvode, rade se istovremeno, od asfaltiranja otvorene trase, iskopa u tunelu Munjino brdo, do elektro-mašinskog opremanja tunela Laz - objašnjavaju u Putevima.
Najveći intenzitet radova, osim probijanja tunela Munjino brdo, se izvodi na poddeonici između tunela Laz i tunela Munjino brdo na kojoj se gradi 12 mostova, tri nadvožnjaka, duboki useci, potporni zidovi, a izvode se i radovi na regulaciji vodnih tokova koji prate trasu budućeg auto-puta.
Tunel Laz dug je 2.843 metra, a Munjino brdo stotinak metara manje. Oba tunela se grade po novoj austrijskoj metodi. Pored mašinskog iskopavanja, moralo je da se buši i miniranjem. Kao ključni problemi za probijanje rokova navođeni su imovinsko-pravni odnosi, odnosno eksproprijacija zemljišta, konfiguracija terena i podzemne vode.
- Rešavanje imovine je takoreći završeno, čime se izvođaču radova omogućava kompletan pristup gradilištu. Ono što oslikava kompleksnost ovog projekta je veoma složena i nepovoljna konfiguracija terena sa kojom se kineski izvođač svakodnevno susreće - navode u Putevima.
U ovom preduzeću kažu da se trenutno izrađuje prostorni plan i tehnička dokumentacija i za nastavak ove trase od Požege do Duge Poljane u dužini od 74,73 kilometara. Ova deonica je inače deo auto-puta "Miloš Veliki" od Požege do Boljara čija je ukupna dužina oko 107,5 kilometara.
Od projektovanih 435 kilometara auto-puta od glavnog grada Srbije do crnogorske luke Bar, do sada je okončana izgradnja ukupno oko 173 kilometra auto-puta u obe države. Od oko 270 kilometara, kroz Srbiju, do sada je u saobraćaj pušteno 132 kilometara Auto-puta "Miloš Veliki", tako da vozači od Surčina pa do Pakovraća, mesta posle Čačka, mogu da voze auto-putem.
Tagovi:
China Road and Bridge Corporation Serbia ogranak Beograd
CRBC
autoput Miloš Veliki
tunel Munjino brdo
tunel Laz
Komentari
Vaš komentar
Tema u žiži: Novi auto-putevi
Vidi sve
Pogledajte i ostale tekstove iz ove Teme u žiži
Naš izbor
Rubrike za dalje čitanje
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno,
uz konsultacije sa našim ekspertima.