Brzom reakcijom dispečera telekomande izbegnut sudar putničkih vozova u stanici Zemun



Kako su saopštili iz Infrastrukture železnice Srbije (IŽS), dispečer u Telekomandnom centru u stanici Prokop, iz koga se prati saobraćaj vozova na pruzi Beograd Centar – Novi Sad, reagovao je odgovorno i pravovremeno, nakon što je na monitorima za praćenje saobraćaja registrovan položaj vozova kakav ne bi smeo da bude.
- On je naložio da se u Centru za daljinsko upravljanje isključi napon u kontaktnoj mreži na tom delu pruge, što je odmah i učinjeno i na taj način su se vozovi zaustavili - preciziraju u IŽS.
Problem, a potom i zastoj na pruzi u Beogradskom železničkom čvoru, prouzrokovao je regio voz koji je iz Novog Sada išao ka Beograd centru i koji je bez odobrenja prošao izlazni signal.
- Putnički voz iz Bara saobraćao je za Prokop. Ovaj međunarodni voz ulazio je na deveti kolosek u železničkoj stanici Zemun. U isto vreme, prema prvim informacijama sa lica mesta, regio voz koji je iz Novog Sada saobraćao ka Beograd centru krenuo je sa osmog koloseka i bez odobrenja prošao izlazni signal koji je zabranjivao dalju vožnju. Oba voza su blagovremeno zaustavljena, sudar je izbegnut, nema povređenih i nema nikakve materijalne štete - naglašavaju u IŽS dodajući da je na licu mesta je železnička komisija za isleđenje vanrednih događaja, koja treba da istraži sve detalje ovog događaja.

Kada je reč o bezbednosti, pruga između Novog Sada i Beograda na više mesta u zoni naselja ima zaštitne ograde, ali ni to nije dovoljno jer i dalje se dešava da preko nje prelaze pojedini građani. Valja podsetiti da se na brzoj pruzi regio vozovi kreću do 160 kilometara na sat, a "Soko" intersiti voz do 200 kilometara na čas. Pri tim brzinama, u slučaja da na nekoga na otvorenoj pruzi naleti voz, smrtni ishod je neizbežan. Mašinovođe koje tim vozovima upravljaju ukazivale su u prethodnih godinu i po da vozovi imaju sofisticiranu opremu i da mogu da se na vreme zaustave ukoliko sistem registruje fizičku prepreku na pruzi, ali naravno tu se ne misli na ljude koji prelaze železničke sine.
Posle poslednjeg incidenta u stanici Zemun, u kojoj samo pukom srećom i zbog brze reakcije dispečera nije došlo do sudara i nije bilo povređenih, jasno je da računa više treba da povedu i sami zaposleni na železnicii. Pogotovu što je u upotrebi tek manji deo brze pruge kroz Srbiju, jer trenutno se gradi deonica od Novog Sada do Subotice, koja će biti veza sa Budimpeštom, a u planu je i izgradnja deonice brze pruge ka jugu, odnosno Nišu.
D. A.
Naš izbor

Koji beogradski projekti se odlažu za naredne godine - Izmene Programa uređivanja i dodele građevinskog zemljišta pred odbornicima Građevina, Saobraćaj

Nova stanična zgrada u Prokopu sprema se za otvaranje - Traži se firma za tehnički pregled radova Građevina, Saobraćaj

Prokop će dobiti direktnu vezu na autoput - Gradiće se pristupna saobraćajnica za budući glavni ulaz na železničku stanicu Građevina, Saobraćaj

Traži se projektant železničke stanice Novi Beograd - Kompleks u bloku 42 imaće restoran sa terasom, krovnu baštu, staklene lanterne i stanični trg sa fontanama i kandelabrima Građevina, Saobraćaj