Pravi se plan za razvoj Beogradskog železničkog čvora - Povezivanje Beograda sa Pančevom, Starom Pazovom i Obrenovcem, od Batajnice do Ovče BG vozom na 10 minuta



Studiju je potrebno izraditi za deo železničke mreže oivičen krajnjim stanicama linija BG voza, odnosno stanicama Mladenovac, Lazarevac, Batajnica i Ovča.
Kako je navedeno u tenderu, studija je neophodna za izradu sve dalje planske i tehničke dokumentacije na području Grada Beograda, a osnovni cilj je uspostavljanje efikasnog šinskog sistema kao dela jedinstvenog sistema prevoza putnika na području grada Beograda.
- Veoma dugačak vremenski period koji je protekao od početka izgradnje novog beogradskog čvora (1974. godine), doveo je do značajnih promena urbanizma grada, broja stanovnika, potreba za prevozom, saobraćajnih tehnologija i ekonomskih aspekata saobraćaja – stoji u tenderskoj dokumentaciji.
Dodaje se i da nejasno definisan status i nadležnosti JKP Metro i voz nije obezbedio ambijent za razvoj podsistema javnog gradskog i prigradskog saobraćaja u Beogradu.
- Novim konceptom potrebno je planirati rekonstrukciju i prilagođavanje postojeće i razvoj nove železničke infrastrukture, sa posebnim naglaskom na povezivanje dva najmoćnija šinska podsistema, železnicu i metro – ističe se u specifikaciji posla.
Potrebno je, dodaje se, dati predlog rešenja optimalnog povezivanja budućih stanica sve tri linije metro sistema sa stanicama na javnoj železničkoj infrastrukturi, sa predlogom lokacija zajedničkih stanica presedanja i idejnim rešenjima.
Dat je i primer povezivanja postojeće železničke stanice Beograd Centar i buduće metro stanice Sajam, zatim stajališta Karađorđev Park i metro stanice Karađorđev Park, itd.
Za pruge u čvoru Beograd, studija će prikazati sadašnji obim prevoza putnika i robe i prognozirati očekivani obim za narednih 20 godina.
Prema trenutno raspoloživim podacima, ukupan promet robe u okviru Beogradskog železničkog čvora u 2014. godini iznosio je 1.606.441 tona, dok je u 2017. godini bio 751.000 tona.
U isto vreme beleži se 1.194.469 prevezenih putnika u 2014. godini, odnosno 925.344 u 2017. godini, a u udeo železničkog podsistema u javnom gradskom prevozu putnika iznosi svega oko 1%.
U okviru studije daće se i predlog za povezivanje Aerodroma Nikola Tesla i budućeg Nacionalnog stadiona, kao i Obrenovca sa prugama u čvoru.
Sa aspekta gradske železnice (BG voza), navodi se, potrebno je predvideti saobraćaj vozova u taktnom režimu:
- Batajnica-Ovča na 10 minuta tokom vršnog sata i 15 van vršnih sati;
- Resnik-Beograd Centar na 15 minuta u vršnom satu i 30 van vršnih sati;
- Makiš-Karaburma na 15 minuta tokom vršnih sati i 30 minuta van vršnih sati;
Za pruge do Aerodroma "Nikola Tesla" i Nacionalnog stadiona, kao i za vozove na relacijama Mladenovac -Beograd Centar, Lazarevac-Beograd Centar i Obrenovac-Beograd, red vožnje će biti prilagođen potrebama ovih objekata i mesta.
Takođe će, za predložene linije, morati da i se definiše potreban broj voznih sredstava, kao i lokacija budućeg depoa za vozna sredstva iz sistema BG voza, stoji u dokumentaciji.
Nadalje, studija će ispitati i mogućnosti uvođenja vozova na relacijama Beograd Centar-Pančevo i Beograd Centar-Stara Pazova.
Za predloženi koncept organizacije Beogradskog železničkog čvora potrebno je dati akcioni plan sa procenom investicija i dinamike realizacije.
B. P.
Tema u žiži: Metro i ostalo
Naš izbor

Pogledajte detaljne mape prvih 5 deonica BG metroa - Pred ministarstvom odluka o uticaju gradnje na životnu sredinu (FOTO) Građevina, Saobraćaj

Zbog metroa neki Beograđani moraće da se sele, na teren prvo izlaze procenitelji - U planu i rušenje Staklenca Građevina, Saobraćaj