Fabrika električnih vozila u Tetovu vozi u rikverc?
U obećanoj fabrici za proizvodnju električnih automobila u Tetovu i posle pet meseci stoji samo "kamen temeljac". Iako je bilo planirano da radovi na njenoj izgradnji krenu u roku od osam nedelja, računajući od 13. avgusta 2022. godine, osim lopate predsednika Skupštine, premijera, ministara, direktora i partijskih čelnika, na parceli za "E – Go" u tehnološko-industrijskoj razvojnoj zoni u Tetovu nema drugih mašina.
Podsećanja radi, na godišnjici Ohridskog okvirnog sporazuma, državni vrh se pojavio na svečanosti za fabriku u kojoj je država partner u projektu i mora da obezbedi 33% vrednosti investicije ili oko 45 mil EUR. Ipak, vlasti garantuju da postoje mere zaštite da novac iz budžeta namenjen ulaganju u nemačku fabriku ne propadne.
Prekršena tri roka
- Da li ta industrija ima perspektivu svetskog tržišta? Da. Da li je ekološki održiv? Da. Da li će to stvoriti novu perspektivu za mlade? Da - rekao je Fatmir Besimi, ministar finansija, u avgustu prošle godine.
Iako su tri puta kršeni rokovi za početak izgradnje, u Direkciji za TIRZ i dalje tvrde da sve ide po planu i da će izgradnja fabrike uskoro početi. Kažu da su angažovali spoljne revizore da prate dinamiku.
I pored pompe Vlade prema nemačkoj kompaniji "E-Go", ni u Ministarstvu privrede ne navode kada se očekuje izgradnja fabrike. Očekivalo se da će biti puštena u upotrebu za godinu i po dana.
Procedure završene
- Pošto se radi o velikom objektu, spojene su četiri postojeće parcele na području Tetova. Procedure su završene, odobrena je građevinska dozvola gde mogu da počnu građevinske aktivnosti - rekli su u Ministarstvu privrede.
Inače, kompanija ne uživa reputaciju značajnog proizvođača električnih automobila na svetskom tržištu. Ono što je domaćoj javnosti najavljivano kao velika fabrika, na sajtu same kompanije "E-Go" je opisano kao mikrofabrika u S Makedoniji.
Naš izbor
SET 2023: Cena goriva će 2026. biti toliko visoka, da će svi poželeti da voze električne automobile Energija, Industrija, Saobraćaj