Izvor: eKapija | Sreda, 23.11.2022.| 14:44
Izdvojite članak Odštampajte vest

Prokupac od topličkog kraja učinio prepoznatljivu turističku regiju

(Foto: Print screen / YouTube / gradnulica)

Prethodnog vikenda u u Prokuplju je održana četvrta, tradicionalna manifestacija pod nazivom "Dani prokupca" u gradu Svetog Prokopija u okviru koje je održan okrugli sto na kome se razgovaralo o turističkim potencijalima Toplice kroz prizmu "prokupca" i Sajam vina, alkoholnih pića i etno hrane u centru grada.

Govoreći o pokretanju proizvodnje autohtone sorte "prokupac", koja je gotovo bila zaboravljena i iskorenjena na ovom području, Marko Jakšić predstavnik Udruženja proizvođača vina sa oznakom geografskog porekla "Toplica" i menadžer u Topličkim vinogradima je naveo da se u Topličkim vinogradima od 2009. godine radi na tome da se ta sorta grožđa ponovo vrati na mesto koje joj pripada.

On je kazao da u Topličkim vinogradima danas na oko 100 hektara gaje "prokupac" od koga se proizvode kvalitetna vina koja danas imaju prođu na probirljivom evropskom i svetskom tržištu.

-Jako smo zadovoljni proizvodnjom i izvozom naših vina sa naznakom "prokupca", koja se izvoze širom sveta i u azijske zemlje Japan i Kinu i mogu da kažem da su ljudi tamo prezadovoljni kvalitetom naših vina, pa su zbog toga nedavno i posetili naš kraj da vide gde se ona proizvode, kazao je Jakšić i naglasio da je "prokupac" i sredstvo i veliki potencijal koji može u prokupački i toplički kraj da privuče kako privrednike tako i turiste iz celog sveta.

Darko Žarić, istoričar muzejski savetnik u prokupačkom muzeju, je govorio o kulturnom istorijskom turizmu koji ima veliki potencijal na području Toplice i podvukao da je vodeći brend toplice nešto po čemu nas ceo svet zna Gvozdeni puk, naglašavajući da bi taj brend mogao da obeleži istorijsku i kulturno turističku ponudu celog topličkog kraja.

Direktor Turističke organizacije Prokuplja Simon Simonović zahvalio je organizatorima Manifestacije "Dani prokupca" koji su u jednoj sorti grožđa prepoznali veliki turistički potencijal Topličkog kraja, koji bi mogao da privuče turiste i pokrene mnoge razvojne procese u našem kraju.

–Turizam je zanimljiva privredna grana u koju mogu da budu uključeni svi poslovi kojima se bavimo, jer je bukvalno sve turizam i svaka naša delatnost vezana za ovaj kraj prestavlja posrednu promociju Topličkog kraja, rekao je Simonović.

On je istakao da se mora obratiti pažnja na brendove koji promovišu Toplicu i tu kao vodeći naveo Gvozdeni puk, ali i vinarije kojima obiluje naš kraj i u kojima se proizvode visoko kvalitetna vina koja se prodaju širom sveta.

Unos komentara je omogućen samo ulogovanim korisnicima.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Testiraj besplatno!
Prijavite se na naš dnevni ekonomski bilten koji će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana.
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Testiraj besplatno!
Testiraj besplatno!
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima.
Testiraj besplatno!

Ako ste već korisnik, ulogujte se:
Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE
Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE