Gotov projekat brze saobraćajnice Mrčajevci-Katrga, koja će spojiti Gružanski sa Moravskim koridorom (MAPA)
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture oglasilo je javnu prezentaciju urbanističkog projekta deonice državnog puta I reda (veza e-761–Kragujevac) od petlje Katrga (na državnom putu Ia reda e-761 moravski koridor) do petlje Mrčajevci (na državnom putu Ib reda m-22).
Deonica od petlje Mrčajevci do petlje Katrga je važna veza auto-puta Pojate-Preljina (Moravski Koridor) sa Mrčajevcima, odnosno brzim putem Kragujevac-Mrčajevci (Gružanski koridor), ali i sa severnom obilaznicom oko Kragujevca i vojno-civilnim aerodromom Morava, čiji je nacrt prostornog plana područja posebne namene u fazi usvajanja.
Investitor projekta je JP Putevi Srbije, a idejno rešenje i UP izradio je Hidroprojekat-saobraćaj doo Beograd.
Planira se i projektuje trasa puta za računsku brzinu od 100 km/h.
Navodi se da granicu eksproprijacije za novu trasu treba planirati naminimum 3 m, mereno na spoljnu stranu od granice putnog zemljišta.
Trasa predmetnog puta se proteže duž ravničarskog terena u dolini reke Bresnice. Za potrebe regulacije Bresničke reke i mostova preko reke, jaruga i kanala, neophodno je, dodaje se, uraditi odgovarajuću hidrološku studiju.
Na početku deonice (Mrčajevci), trasa se ukršta sa državnim putem Ib reda M-22. Projektom je predviđen denivelisani ukrštaj tipa "truba". Raskrsnica je locirana sa severne strane državnog puta M-22, a veza je ostvarena preko 4 rampe denivelisane raskrsnice i dalje kružnom raskrsnicom koja je locirana na državnom putu M-22.
Kako je brza saobraćajnica planirana van sistema naplate, na denivelisanoj raskrsnici nije planirano uvođenje naplate putarine. Postojeći državni put u zoni samog ukrštaja se izdiže i vijaduktom prelazi preko planirane brze saobraćajnice.
Na kraju trase (Katrga), državni put se priključuje na državni put IA-A5 (E-761). Na priključku je takođe predviđena denivelisana raskrsnica tipa "truba" od 4 rampe. Napominje se sa je ova raskrsnica je u velikoj meri definisana u Generalnom projektu kao potreba usaglašavanja sa projektom Moravskog koridora koji je u izgradnji.
Na predmetnoj brzoj saobraćajnici nije planiran sistem naplate, ali kako je Moravski koridor planiran u zatvorenom sistemu naplate, u neposrednoj blizini denivelisane raskrsnice "Katrga" planirana je izrada "čeonog" naplatno mesta u funkciji Moravskog koridora.
Planirana saobraćajnica Mrčajevci-Katrga preseca i dva lokalna asfaltna nekategorisana puta i nekoliko atarskih-zemljanih puteva. Planirana je izrada devijacije jednog lokalnog asfaltnog puta, dok je rešenje ukrštaja sa drugim asfaltnim putem omogućeno nadvožnjakom.
B. P.
Tema u žiži: Novi auto-putevi
Naš izbor
Probijena druga cev u tunelu Laz na deonici autoputa Miloš Veliki od Pakovraća do Požege Građevina, Saobraćaj
Horgoš dobio dodatne kolovozne trake - U planu i proširenje graničnih prelaza Kelebija i Bački breg Građevina