NavMenu

Značajan rast prihoda Atlantic grupe u prvom polugodištu

Izvor: eKapija Četvrtak, 28.07.2022. 10:00
Komentari
Podeli
Ilustracija (Foto: Pixabay.com/Willfried Wende)Ilustracija
Atlantic Grupa je tokom prvih šest meseci 2022. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 399,1 mil EUR, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 11%. Pod uticajem značajnih poskupljenja u ukupnom spektru poslovnih aktivnosti, dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 13,6% u odnosu na prvo polugodište 2021. i iznosi 44,6 mil EUR, dok je neto dobit smanjena za 23,1% i iznosi 22,3 mil EUR, navedeno je u saopštenju iz kompanije.

- Rast je ostvaren u svim poslovnim i distributivnim područjima zahvaljujući pre svega odličnim prodajnim rezultatima sopstvenih i principalskih brendova, a kao posledica bolje epidemiološke situacije i ukidanja protivpandemijskih mera, što se pozitivno odrazilo na prihode u HoReCa segmentu. Deo povećanja prihoda je i rezultat rasta prodajnih cena, čime smo ipak samo delimično kompenzovali negativne uticaje značajnih poskupljenja ključnih sirovina, materijala za pakovanje, energenata i usluga, a što je, kao što smo i najavili, uticalo na pad profitabilnosti. Uprkos složenoj ekonomskoj situaciji, i u drugoj polovini 2022. godine očekujemo nesmetani nastavak proizvodnje i kontinuiranog snabdevanja naših kupaca i potrošača, ali i nastavak snažnih inflatornih pritisaka - istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski.


Pića, Kafa i Farmacia prednjače u rastu, širi se distribucija

Najveći rast od 23,1%, kako je saopšteno, ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, a sledi SPP Kafa, sa brendovima Barcaffe i Grand kafa sa rastom od 15,3%. Izuzetan rast od 15,1% ostvario je i lanac apoteka Farmacia, a dvocifrenom stopom od 10,6% raste i SPP Delikatesni namazi s nosećim brendom Argeta. Među tržištima prednjače BiH s rastom od 16,2%, Srbija sa rastom od 14,9% i Hrvatska s rastom od 11,8%. Prodaja principalskih brendova ukupno je u prvoj polovini godine rasla 10%. Na krilima dobro obavljenog posla distribucije, proširio se portfolio distribucije, i to saradnjom s novim principalom Intersnack (Chio) u Srbiji, kao i širenjem uspešne saradnje s Red Bullom u Srbiji i na područje Severne Makedonije.

Rekordna dividenda, podela akcija i širenje Nadzornog odbora

Od važnijih korporativnih dešavanja trebalo bi istaći da je isplaćena najveća dividenda u istoriji u iznosu od 50 kuna po akciji, pa je usvojena i odluka o podeli akcija Atlantic Grupe, na temelju koje je jedna postojeća akcija, pojedinačnog nominalnog iznosa od 40 kuna, podeljena na četiri nove redovne akcije, pojedinačnog nominalnog iznosa od 10 kuna. Osim toga, Nadzorni odbor kompanije proširen je na devet članova, a sastav ovog tela pojačali su Vesna Nevistić i Zoran Vučinić.

Na kraju prvog polugodišta Atlantic Grupa je, u okviru procesa dezinvestiranja manjih i non-core delatnosti, sa kompanijom Vik Pro Univerzal d.o.o. potpisala kupoprodajni ugovor za prodaju proizvodne lokacije Palanački kiseljak u Smederevskoj Palanci. Kako se navodi u saopštenju, strateški kupac ima dugogodišnje iskustvo u segmentu voda i bezalkoholnih pića, kao i ambiciju dugoročno da razvija Palanački kiseljak i njegove zaposlene.
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.