Izvor: RTS | Četvrtak, 02.12.2021.| 13:25
Izdvojite članak Odštampajte vest

Kako teku pripreme terena za probijanje tunela Iriški venac

Ilustracija
Ilustracija (Foto: muratart/shutterstock.com)
Fruškogorski koridor deo je puta koji će spojiti Novi Sad sa auto-putem A1, ali će se nadovezati na trasu Ruma-Šabac-Loznica, sa kojim će zajedno na kraju biti dug 125 kilometara. Brza saobraćajnica sa četiri trake, tunelom i mostom povezaće Bačku, Srem, Posavinu, Podrinje. To je i glavni motiv za sve koji su angažovani oko izgradnje da se kvalitetno i propisanom dinamikom izvode radovi.

Izgradnja Fruškogorskog koridora predstavlja jednu od kapitalnih investicija, a njegova važnost ogleda se u tome što će se izgradnjom tunela zaštititi životna sredina na Fruškoj gori, ali i ekonomski doprineti razvoju tog dela Srbije. Najviše dobrobiti osetiće žitelji Iriga i okolnih mesta.

Radovi na Fruškogorskom koridoru počeli su prvog maja, biće uloženo 606 mil EUR u put koji će biti dužine 47,7 kilometara. Najvažnije na ovom putu jeste tunel od 3,5 kilometara koji će biti ujedno i najduži tunel u našoj zemlji. Rok za završetak radova je 2024. godina.

- Na osnovu iskustva koje naša kompanija poseduje kao i kolege iz Koridora Srbije sa velikih infrastrukturnih projekata nastojimo da delujemo proaktivno i da eliminišemo sve probleme i pre nego što oni nastanu - kaže Milijan Milić, šef projekta CRBC.

Nakon pripremne faze ušlo se u intenzivne radove na pripremi terena za izgradnju tunela Iriški venac.

- U ovom trenutku radimo dva reda šipova koji su prečnika 1,5 metar koji idu duboko u zemlju dubine od 25 metara. Do sada smo uradili jedan red šipova, 34 šipa, u drugom redu od 46 šipova uradili smo 27. Radimo potporni zid - kaže Aleksandar Antić, direktor Koridora Srbije.

Pored tunela Iriški venac, glavni izazov je izgradnja mosta preko Dunava dužine oko 1,8 kilometara.

- Ako uhvatimo dinamiku na tunelu, ako uhvatimo dinamiku na mostu, ostatak trase će biti apsolutno u skladu sa dinamikom završetka ovog projekta - kaže Antić.

Da se održi isplanirana dinamika, zaduženo je više od 40 radnika sa 12 jedinica mehanizacije. Gradilište je neposredno pored postojećeg državnog puta i u sredini nacionalnog parka, što zahteva poštovanje strogih mera nadležnih institucija za očuvanje životne sredine.

- Imamo novoselski potok koji je potrebno regulisati čitavom njegovom družinom u zoni ulaznog portala. Takođe, imamo dosta prirodnih vodotokova koje je potrebno u ovoj zoni ulaznog portala primiti i bezbedno regulisati u same kanale - rekao je Milijan Milić.

Predviđanja su da će, ukoliko se nastavi ovim intenzitetom, krajem godine biti završeni radovi na pripremi i izgradnji portala, a već početkom sledeće godine početak probijanja tunela.
Unos komentara je omogućen samo ulogovanim korisnicima.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Testiraj besplatno!
Prijavite se na naš dnevni ekonomski bilten koji će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana.
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Testiraj besplatno!
Testiraj besplatno!
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima.
Testiraj besplatno!

Ako ste već korisnik, ulogujte se:
Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE
Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE