Strategijom razvoja turizma prevazići ponudu "sunca i mora" u Crnoj Gori - Plan povećanje broja ležajeva u hotelima sa četiri i pet zvezdica
Izvor: Mina
Subota, 27.11.2021.
14:04
Komentari
Ilustracija (Foto: Pixabay.com/Ming Dai)
Trenutno, u hotelima sa pet zvezdica u Crnoj Gori ima 4.860 ležajeva, dok u ih je u hotelima sa četiri zvezdice 21.471, prenosi portal RTCG.
Vlada planira da u naredne četiri godine u hotelima sa pet zvezdica bude 7.500 ležajeva, a u hotelima sa četiri zvezdice 23.500.
Hoteli u te dve kategorije sada učestvuju sa 58% u strukturi, a plan je da 2025. godine to bude 62%.
Vlada je usvojila Strategiju razvoja turizma do 2025. godine i Akcioni plan, kojim je predviđena diversifikacija ponude, proširenje turističke sezone, izbalansiran regionalni razvoj, kao i smanjenje pritiska na obalu i poštovanje principa održivog razvoja destinacije.
U dokumentu se navodi da turizma predstavlja stratešku privrednu granu crnogorske ekonomije. Cilj je da se razvojem turizma obezbedi povećanje zaposlenosti, podizanje nivoa životnog standarda i uravnoteženiji regionalni razvoj.
- Vlada je opredeljena za kontinuirani održivi razvoj turizma, sa fokusom na efikasno korišćenje resursa, uz promociju Crne Gore kao zelene, održive i odgovorne turističke destinacije - navodi se u Strategiji.
U kreiranju strateškog pristupa važno je, kako se dodaje, poštovati i ustavno određenje da je Crna Gora ekološka država, kao i okvir dat donošenjem Nacionalne strategije održivog razvoja Crne Gore do 2030. godine, kojom su prenešeni principi održivosti iz Agende 2030. u nacionalne okvire.
Među ciljevima navode se smanjenje sezonalnosti, regionalnog disbalansa, poboljšanje iskustva turista, povećanje broja smeštajnih kapaciteta visoke kategorije, kao i malih smještajnih objekata u srednjem i severnom regionu, poboljšanje saobraćajne dostupnosti destinacije, uz nezaobilaznu diversifikaciju proizvoda i usluga, inovativna rešenja i primenu savremenih tehnologija, intenzivniju i ciljanu promociju turističke ponude, smisleniju i intenzivniju saradnju između turističkih poslenika i javnog sektora, sve u korelaciji sa strateškim ciljevima Vlade.
- Za postizanje boljih rezultata u sektoru turizma, ključna je diversifikacija proizvoda, koja se postiže kroz kontinuirani rad na korišćenju svih prirodnih i stvorenih potencijala koje ima Crna Gora. Diversifikacijom bi proizvod prevazišao granice ponude "sunca i mora", kako se najčešće percipira naša destinacija, a to bi rezultiralo nužnim proširenjem turističke sezone i izbalansiranim regionalnim razvojem, smanjenjem pritiska na obalu i poštovanje principa održivog razvoja destinacije - navodi se u Strategiji.
Turizam, kao dominantna razvojna grana Crne Gore je, kako se dodaje, ključan u ostvarenju ekonomske stabilnosti Crne Gore.
- Čini se da je pravi trenutak da se, pored oporavka u turizmu, pažnja posveti i kreiranju novog razvojnog i upravljačkog modela. S tim u vezi, Strategijom razvoja turizma do 2025. godine s Akcionim planom definisani su pravci razvoja turizma, uz razvoj konkurentnosti i kvalitetnijeg pozicioniranja Crne Gore na globalnoj turističkoj mapi - navodi se u dokumentu.
Akcionim planom su, kako se zaključuje, definisane ključne mere/aktivnosti kao i njihovi nosioci, rokovi koji ih prate i finansijski okvir za realizaciju.
Tagovi:
Vlada Crne Gore
Strategija razvoja turizma
razvoj turizma
povećanje zaposlenosti
hoteli
hoteli sa pet zvezdica
hoteli sa četiri zvezdice
ležajevi
broj ležajeva
ponuda sunca i mora
proširenje turističke sezone
regionalni razvoj
Komentari
Vaš komentar
Naš izbor
Kako napreduje gradnja luksuznog hotela Cruiser u Budvi - U objekat sa 5 zvezdica biće uloženo blizu 60 mil EUR Građevina, Turizam, sport, kultura
Rubrike za dalje čitanje
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno,
uz konsultacije sa našim ekspertima.