Izvor: Glas Srpske | Utorak, 26.10.2021.| 16:45
Izdvojite članak Odštampajte vest

Uz rakiju iz BiH nazdravljaju i stranci - Za devet meseci ove godine vrednost izvoza premašila 4,5 mil EUR

Ilustracija
Ilustracija (Foto: Africa Studio/shutterstock.com)
Da je rakija proizvedena u pogonima u BiH i te kako cenjena među inostranim potrošačima pokazuje i podatak da je za devet meseci ove godine vrednost izvoza tog alkoholnog pića premašila 9 mil KM (4,5 mil EUR).

U Upravi za indirektno oporezivanje (UIO) BiH kazali su da je za devet meseci izvezeno alkoholno piće vredno skoro 18 mil KM (9 mil EUR), dok je uvezeno više od 137 mil KM (68,5 mil EUR).

- Najveću izvoznu vrednost imali su rakija, likeri i slična alkoholna pića, kojih je izvezeno više od 9,3 mil KM (4,65 mil EUR). Piva i vina iz BiH je izvezeno u vrednosti nešto većoj od 8,5 mil KM (4,15 mil EUR), od čega se oko 4,5 mil KM (2,25 mil EUR) odnosi na vino od svežeg grožđa - pojasnili su u UIO za Glas.

To su i top tri alkoholna pića koja u BiH stižu iz stranih destilerija, vinarija i pivara.

- Od januara do oktobra ove godine najviše je uvezeno piva i to u vjednosti oko 89,8 mil KM (44,9 mil EUR), zatim sledi rakija i ostala alkoholna pića vredna oko 22 mil KM (11 mil EUR), a najmanje je uvezeno vina i to u vrednosti od oko 19,8 mil KM (9,9 mil EUR)- rekli su u UIO.

Rakije i likeri na ovo tržište najčešće stižu iz Srbije, Engleske, Nemačke, dok se ova pića spravljena u BiH najviše plasiraju u Slovačkoj, Srbiji, Hrvatskoj i Austriji.

U kompaniji Prijedorčanka iz Prijedora kazali su da je rakija zaštitni brend ovog regiona, zbog čega građani daju prednost domaćoj proizvodnji.

- Činjenica koju ne treba zanemariti je da smo mi tradicionalno proizvođači rakija, zajedno sa Srbijom te da na našem tržištu ima veliki broj domaćih proizvođača rakije, kao i veliki broj domaćinstava koja sami proizvode rakiju - kazala je Bogdana Bilbija iz Prijedorčanke.

Ona je dodala da se nada da će, što se tiče rakije, ali i drugih domaćih proizvoda, prednost i većinski udeo na tržištu činiti baš domaći proizvodi, a da se uvozi ono što nemamo.

Bilbija je naglasila da su domaći brendovi rakija sve više cenjeni u inostranstvu.

- Sve je veće interesovanje preko granice za naš brend Gazdina rakija, što znači da su kupci prepoznali kvalitet koji nudimo - rekla je Bilbija dodajući da svako piće ima svoju klijentelu te da je izvesno da će rakija biti sve više konzumirana, poput viskija, u godinama koje dolaze, jer globalizacija i našim proizvodima otvara vrata sveta.

I u banjalučkom MB Impeksu smatraju da je kvalitet domaće rakije nesporan, čemu svedoči i podatak da spremaju izvoz ovog žestokog pića i preko okeana.

- Da naši proizvodi nisu kvalitetni, ni mi ni kolege ne bismo opstali - kazali su MB Impeksu dodajući da stranci sve više prepoznaju kvalitet njihovih proizvoda, što potvrđuje i činjenica da njihove proizvode, kao što su rakija divna i liker baba višnja, uveliko spremaju za izvoz u Ameriku.

Vermut

Prema podacima UIO u ovoj godini iz BiH nije izvezen nijedan litar vermuta i ostalih aromatizovanih vina.

- Za razliku od izvoza, ovog alkoholnog pića je u BiH uvezeno u vrednosti nešto većoj od 101.000 KM (50.500 EUR) - navode u UIO.

Unos komentara je omogućen samo ulogovanim korisnicima.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Testiraj besplatno!
Prijavite se na naš dnevni ekonomski bilten koji će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana.
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Testiraj besplatno!
Testiraj besplatno!
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima.
Testiraj besplatno!

Ako ste već korisnik, ulogujte se:
Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE
Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE