Ilustracija (Foto: Johnson76/shutterstock.com) Primedba UG Po meri metro za južni krak beogradskog metroa prihvaćena je, te će u postojeće planove biti uneto i račvanje i
trasa ka Petlovom brdu, Vidikovcu i Ceraku, objavilo je ovo Udruženje. Oni su nakon javne sednice u vezi sa Nacrtom PDR šinskih sistema u Beogradu istakli da
inicijativa da se prva linija beogradskog metroa izgradi preko železničke stanice Beograd Centar i Kliničkog centra Srbije, nije usvojena.
- Udruženje pozdravlja predloženo usvajanje prve primedbe, čime će biti ispravljena nepravda prema više od 70.000 stanovnika naselja južnog Beograda, koja su ovim planom po prvi put, još od 1976. godine, bila izostavljena iz planova metroa - navode iz Udruženja.
Dodaju da žale zbog odluke da se ne prihvati povezivanje železničke stanice Beograd Centar i Kliničkog centra Srbije sa prvom linijom metroa.
- Udruženje Po meri metro izražava duboko žaljenje što članovi komisije nisu imali razumevanja za javni interes, ali ni hrabrosti u odbrani integriteta struke, te nisu podržali neophodno povezivanje glavne železniče stanice Centar Prokop i Kliničkog centra Srbije sa prvom linijom metroa. Smatramo da će takva odluka značajno otežati integraciju železničkog saobraćaja i metro sistema i ostaviti najveći bolnički centar u državi bez adekvatnog javnog prevoza. Jednom rečju, ovakva odluka će imati trajan negativan uticaj na dalji razvoj Beograda i život građana. U to nas uverava i to što su i profesori sa Građevinskog fakulteta u Beogradu izneli slične primedbe kao i naše udruženje u pogledu izostavljanja glavne železničke stanice Prokop i KCS-a - ističu u saopštenju.
Zahtev da se metro linijom obuhvate i naselja Cerak, Cerak-Vinogradi, Vidikovac, Labudovo brdo i Petlovo brdo, zasniva se, kako su ranije istakli "na svim prethodnim planovima metroa od 1976. godine, na osnovu kojih su pomenuta naselja i razvijana."
- To su naselja koja su planski građena sa pretpostavkom da će tuda proći metro i sva infrastruktura je decenijama tome prilagođavana. Opravdanost za sprovođenje metroa ka njima već sada postoji, a biće sve veća kroz decenije, sa očekivanim porastom broja stanovnika u zoni koju bi ovaj krak metroa pokrio. Takođe, reklo bi se da nas je iskustvo naučilo da tramvaj nikako nije adekvatna zamena za metro - rekli su ranije iz Udruženja Po meri metro za eKapiju.