"Šumska tajna" iz okoline Novog Sada - Namazi od pečuraka na policama od Severne Makedonije do Južne Koreje (FOTO)
- Kada je osnovana firma i pokrenut brend, uvideli smo da na tržištu nema proizvoda sa šumskim (organskim) pečurkama. Bilo je određenih proizvoda sa šitakama i šampinjonim, ali to su pečurke koje mogu da se uzgajaju u veštačkim uslovima. To je bio impresivan podatak i "rupa" na tržištu, jer je Srbija posle Poljske sirovinska baza pečuraka za celu Evropu, što znači da nijedan inostrani proizvođač ne može da vam bude konkurentan na tržištu sa cenom sirovine - kaže Nikola Stanišić, osnivač i direktor kompanije.
Linija proizvoda sadrži pet različitih ukusa sa pečurkama - vrganj, lisičarka, crna truba, smrčak i crni tartuf. Sirovine se nabavljaju od sertifikovanih kompanija, čije se otkupne stanice nalaze po planinskim predelima Srbije.
Proizvodi iz Srbije na devet tržišta
Predstavili su se na sedam tržišta - Češke, Crne Gore, Belgije, Amerike, Bugarske, Severne Makedonije i Južne Koreje, a u međuvremenu su otvorili nova dva, Nemačku i Hrvatsku.
- Potpisali smo ugovore sa firmom iz Hamburga, koja se bavi distribucijom premium proizvoda i osnovana je 1902. godine. Preko njih smo na tržište ušli na velika vrata i naš prvi kupac je Galeria Karstadt/Kaufhof, prestižni lanac robnih kuća koji u svakom objektu poseduje hipermarket. Prva isporuka kreće početkom septembra - navodi Stanišić.
Dogovorene su i prve isporuke sa firmom iz Zagreba, koja je jedan od većih distributera na tamošnjem tržištu.
- Krenućemo u saradnju sa njima krajem septembra i odmah ćemo da se pozicioniramo u velikim trgovinskim lancima - dodaje sagovornik eKapije.
Ističe da je jačina distributera na tržištu i njegova pregovaračka moć ključna za razvoj novih brendova:
- Ako distributer već radi sa širokim asortimanom i donosi veći deo prometa trgovinskim lancima, njemu je lakše da ulista nove proizvode i da ih pozicionira. Sa druge strane, ako je distributer na početku i tek kreće, postoje poteškoće kod saradnje sa velikim kupcima i onda moramo da krenemo da sarađujemo sa manjim radnjama,pa da čekamo validaciju tržišta da bismo bili interesantni i velikim kupcima.
U planu širenje brenda na tržišta Jugoistočne Evrope
Stategija kompanije do kraja godine je da se otvore sva tržišta regiona i da se dovedu ljudi na ključne pozicije u firmi, da bi svojim znanjem i iskustvom uspeli da isprate brz rast brenda. Posle otvaranja tržišta u regionu, plan širenja brenda je na tržišta Jugoistočne Evrope.
- Ulazak u saradnju sa investicionim fondovima, kao i sa anđelima investitorima, za nas će biti jedan od narednih koraka. Brz rast mora da prati jaka kontrola finansija i brzorastuće kompanije moraju da imaju redovan dotok kapitala na računu da bi zadržale trend rasta i izborile se sa tržištem koje danas ima jako veliki broj proizvoda na policama - smatra Stanišić.
Fleksibilnost, ambicija i vera važne za startap početnike
Sagovornik našeg portala ima poruku i za one koji žele da uđu u startap vode, napominjući da pre svega moraju da budu fleksibilni:
- Danas se tržište menja iz dana u dan, ne kao ranije iz godine u godinu. Vreme digitalizacije i dostupnosti informacija preko interneta dovodi do velikih inovacija u svim sektorima. Ako ne slušamo tržište i idemo u korak sa njim, možemo da dođemo do toga da nas konkurencija brzo prestigne i učvrsti svoju poziciju na tržištu.
Ističe i da je, pored fleksibilnosti, veoma bitna ambicija i vera u ono što radimo.
- Preduzetništvo je težak put i svakodnevno dolazimo u susret sa mnogim problemima koje treba da rešimo. Ako ne radimo posao sa puno ljubavi i energije, mislim da dosta brzo može da dođe do zasićenja i odustajanja. Konstantan rad na sebi, edukacije, istraživanje tržišta i praćenje konkurenata su takođe ključni faktori za firme koje se brzo razvijaju i koje su i dalje u startap zoni - zaključuje Nikola Stanišić.
Aleksandra Kekić
Naš izbor
Smrčak izgradio sušaru sa tri tunela - Tokom 2021. biće instalirana proizvodna linija za šljivu Agro, Industrija
Srpski crni tartuf na kineskom meniju - Naši mlečni i mesni proizvodi, voće, vino veoma popularni u najmnogoljudnijoj zemlji Agro
U Srbiji postoje neiskorišćeni resursi za gajenje gljiva - Stručnjaci objašnjavaju kako da zaradite od njihovog uzgoja Agro, Turizam, sport, kultura