NavMenu

"Šumska tajna" iz okoline Novog Sada - Namazi od pečuraka na policama od Severne Makedonije do Južne Koreje (FOTO)

Izvor: eKapija Utorak, 31.08.2021. 15:52
Komentari
Podeli
(Foto: Milan Miljković)
Da startap projekat može od dobre ideje da postane uspešna kompanija, dokaz je ona iz Veternika kod Novog Sada. Te 2018. godine prepoznali su da je premium hrana ono što tržištu nedostaje i ponudili su svoju viziju - namaze od šumskih, organskih, pečurki pod brendom Šumska tajna.

- Kada je osnovana firma i pokrenut brend, uvideli smo da na tržištu nema proizvoda sa šumskim (organskim) pečurkama. Bilo je određenih proizvoda sa šitakama i šampinjonim, ali to su pečurke koje mogu da se uzgajaju u veštačkim uslovima. To je bio impresivan podatak i "rupa" na tržištu, jer je Srbija posle Poljske sirovinska baza pečuraka za celu Evropu, što znači da nijedan inostrani proizvođač ne može da vam bude konkurentan na tržištu sa cenom sirovine - kaže Nikola Stanišić, osnivač i direktor kompanije.

Linija proizvoda sadrži pet različitih ukusa sa pečurkama - vrganj, lisičarka, crna truba, smrčak i crni tartuf. Sirovine se nabavljaju od sertifikovanih kompanija, čije se otkupne stanice nalaze po planinskim predelima Srbije.


Proizvodi iz Srbije na devet tržišta

Predstavili su se na sedam tržišta - Češke, Crne Gore, Belgije, Amerike, Bugarske, Severne Makedonije i Južne Koreje, a u međuvremenu su otvorili nova dva, Nemačku i Hrvatsku.

- Potpisali smo ugovore sa firmom iz Hamburga, koja se bavi distribucijom premium proizvoda i osnovana je 1902. godine. Preko njih smo na tržište ušli na velika vrata i naš prvi kupac je Galeria Karstadt/Kaufhof, prestižni lanac robnih kuća koji u svakom objektu poseduje hipermarket. Prva isporuka kreće početkom septembra - navodi Stanišić.

Dogovorene su i prve isporuke sa firmom iz Zagreba, koja je jedan od većih distributera na tamošnjem tržištu.

- Krenućemo u saradnju sa njima krajem septembra i odmah ćemo da se pozicioniramo u velikim trgovinskim lancima - dodaje sagovornik eKapije.

Etiketa za tržište Južne Koreje (Foto: Nikola Stanišić)Etiketa za tržište Južne Koreje

Ističe da je jačina distributera na tržištu i njegova pregovaračka moć ključna za razvoj novih brendova:

- Ako distributer već radi sa širokim asortimanom i donosi veći deo prometa trgovinskim lancima, njemu je lakše da ulista nove proizvode i da ih pozicionira. Sa druge strane, ako je distributer na početku i tek kreće, postoje poteškoće kod saradnje sa velikim kupcima i onda moramo da krenemo da sarađujemo sa manjim radnjama,pa da čekamo validaciju tržišta da bismo bili interesantni i velikim kupcima.


U planu širenje brenda na tržišta Jugoistočne Evrope

Stategija kompanije do kraja godine je da se otvore sva tržišta regiona i da se dovedu ljudi na ključne pozicije u firmi, da bi svojim znanjem i iskustvom uspeli da isprate brz rast brenda. Posle otvaranja tržišta u regionu, plan širenja brenda je na tržišta Jugoistočne Evrope.

- Ulazak u saradnju sa investicionim fondovima, kao i sa anđelima investitorima, za nas će biti jedan od narednih koraka. Brz rast mora da prati jaka kontrola finansija i brzorastuće kompanije moraju da imaju redovan dotok kapitala na računu da bi zadržale trend rasta i izborile se sa tržištem koje danas ima jako veliki broj proizvoda na policama - smatra Stanišić.

Nikola Stanišić (Foto: Ilija Pejoski)Nikola Stanišić



Fleksibilnost, ambicija i vera važne za startap početnike


Sagovornik našeg portala ima poruku i za one koji žele da uđu u startap vode, napominjući da pre svega moraju da budu fleksibilni:

- Danas se tržište menja iz dana u dan, ne kao ranije iz godine u godinu. Vreme digitalizacije i dostupnosti informacija preko interneta dovodi do velikih inovacija u svim sektorima. Ako ne slušamo tržište i idemo u korak sa njim, možemo da dođemo do toga da nas konkurencija brzo prestigne i učvrsti svoju poziciju na tržištu.

Ističe i da je, pored fleksibilnosti, veoma bitna ambicija i vera u ono što radimo.

- Preduzetništvo je težak put i svakodnevno dolazimo u susret sa mnogim problemima koje treba da rešimo. Ako ne radimo posao sa puno ljubavi i energije, mislim da dosta brzo može da dođe do zasićenja i odustajanja. Konstantan rad na sebi, edukacije, istraživanje tržišta i praćenje konkurenata su takođe ključni faktori za firme koje se brzo razvijaju i koje su i dalje u startap zoni - zaključuje Nikola Stanišić.

Aleksandra Kekić


Fotogalerija
Šumska tajna
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.