Izvor: Klix | Četvrtak, 22.07.2021.| 16:23
Izdvojite članak Odštampajte vest

Nekoliko namirnica koje stvaraju salo u telu

(Foto: Stock-Asso/shutterstock.com)
Pokušaj da odgonetnete koja se hrana brzo pretvara u telesnu masnoću mogao bi vas zbuniti, pogotovo ako tek počinjete učiti o zdravim navikama u ishrani.

Ako želite da smršate i ne možete shvatiti zašto vam dijeta nije uspela, pobrinite se da vam nijedna od ovih namirnica ne usporava napredak i dovodi do nakupljanja masnoće u telu.

Beli hleb

Što se tiče upravljanja telesnim mastima, pripazite na beli hleb.

- Kada pšenica prolazi kroz proces rafinacije kako bi se dobilo belo brašno, koje čini mnoštvo prerađene hrane, lišava se ne samo većine hranjivih sastojaka, već i vlakana i proteina, ostavljajući proizvod koji je u osnovi šećer i ima visok glikemijski indeks - kaže dr. Uma Naido.

Doprinose povišenom nivou šećera u krvi i metaboličkim bolestima, rezistenciji na insulin i leptin te povećanom skladištenju energije u masnim ćelijama ili ukupnom povećanju telesne masti. Zbog jednostavnosti ove hrane i nedostatka masti i proteina koji usporavaju probavu, prerađena hrana sa visokim glikemijskim indeksom posebno je štetna i povezana je sa prekomerenim unosom kalorija.

Čips

- Ova uobičajena grickalica često dovodi do povećanja nivoa telesnih masti, posebno ako prečesto uživaju u njima - kaže dr. Metju Olesiak.

Ustvari, jedno istraživanje otkrilo je da je čips hrana koja će najverovatnije dovesti do viška kilograma u periodu od četiri godine - u poređenju sa krompirom, pićima zaslađenim šećerom, prerađenim i neprerađenim mesom.

- Čips od krompira pun je masti, rafinisanih hidrata i soli. Svi zajedno rade na stvaranju zavisnosti, što je veliki razlog zašto ne možete jesti samo jedno - kazao je.

- Pored toga, rafinisani ugljeni hidrati u čipsu posebno su loši za struk, jer se često čuvaju kao masti. Kada jedete rafinisane hidrate bez vlakana za usporavanje probave, oni se vrlo brzo razgrađuju, a glukoza se odjednom uliva u vaš krvotok. To dovodi do brzog porasta nivoa glukoze u krvi i pokreće oslobađanje hormona insulina za skladištenje masti. Deo ove glukoze odmah se koristi za energiju. Ostatak se pretvara u mast za dugotrajno skladištenje. Dakle, ako jedete čips i druge rafinisane ugljene hidrate, većina kalorija sačuvaće se u obliku masti - dodaje.

Krofne

Malo koja hrana može se porediti s krofnom. Iako je jutarnji užitak izvrsnog okusa, previše krofni može dovesti do viška masnog tkiva.

- Krofne sa šećerom su rafinisani ugljeni hidrati koji izazivaju brz rast nivoa šećera u krvi i privremeno zadovoljavaju glad - kaže dr. Olesiak.

U međuvremenu, gušterača oslobađa veliku količinu insulina da bi brzo izbacila višak glukoze iz vašeg krvotoka i premestila ga u vaše ćelije.

Margarin

Ako ste mislili da biste mogli upotrebom margarina umesto maslaca sprečiti nakupljanje dodatnih masnoća, grešite.

- Posebno je problematičan margarin sa niskim udelom masti, a ljudi su tada skloni preteranom unosu, jer misle da jedu nešto zdravo - kaže dr. Džuli Miler Džons.

Alkohol

Ako ste primetili da se oko vašeg želuca stvara neka dodatna težina, možda biste za to trebali kriviti alkohol.

- Prekomerena upotreba alkohola je povezana sa povećanom masnoćom, zbog čega često čujemo izraz pivski trbuh - kaže Naido.

Pokazalo se da hronična konzumacija alkohola narušava mikrobiom creva i može dovesti do sindroma curenja creva, što dovodi do upale i može povećati telesnu masnoću. Slično tome, alkohol sadrži puno praznih kalorija, što znači da ne sadrži hranjive sastojke i može povećati gojaznost.
Unos komentara je omogućen samo ulogovanim korisnicima.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Testiraj besplatno!
Prijavite se na naš dnevni ekonomski bilten koji će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana.
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Testiraj besplatno!
Testiraj besplatno!
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima.
Testiraj besplatno!

Ako ste već korisnik, ulogujte se:
Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE
Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE