NavMenu

Najveće curenje informacija naftnog giganta Saudi Aramco - Iznuđivači za 1 terabajt podataka traže 50 mil EUR

Izvor: Tanjug Četvrtak, 22.07.2021. 12:55
Komentari
Podeli
Ilustracija (Foto: QiuJu Song/shutterstock.com)Ilustracija
Najvredniji svetski proizvođač nafte Saudi Aramco potvrdio je za BBC da su podaci kompanije procurili od jednog od njegovih izvođača radova.

Datoteka koja je procurila sada se navodno koristi kao sredstvo za iznudu 50 mil USD od kompanije, dodaje britanski javni servis.

Aramco je, u imejl odgovoru na upit BBC-a, naveo da je "nedavno saznao za indirektno otkrivanje ograničene količine kompanijskih podataka kojima su raspolagali nezavisni izvođači radova".

Saudijski energetski div nije saopštio o kojoj firmi je reč niti da li je izvršilac radova hakovan ili su podaci procurili na neki drugi način.

- Do curenja podataka nije došlo probijanjem našeg sistema, događaj nema uticaja na naše poslovanje, a kompanija i dalje održava snažnu sajber bezbednost - dodali su iz Aramka.

Iznuđivači su došli u posed jednog terabajta, ili 1.000 gigabajta Aramkovih podataka, izvestila je ranije agencija AP, pozivajući se na veb stranicu na darknetu (deo šifrovane mreže na internetu koji je dostupan samo putem specijalizovanih alata koji omogućavaju anonimnost).

Prema izveštaju AP-a, na toj veb stranici je Aramku ponuđeno brisanje podataka u zamenu za 50 miliona dolara u kripto valuti, a za sada nije poznato ko stoji iza zahtevane otkupnine.

Iz Aramka nisu odgovorili na zahtev BBC-a za komentarom povodom vesti AP-a da je kompanija na meti pokušaja iznude od 50 miliona dolara.
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.