NavMenu

Farma Que Koza iz Opova postoji nešto više od godinu dana, a već je prepoznatljiva - Sir škripavac jedan od aduta (FOTO)

Izvor: eKapija Petak, 25.06.2021. 10:42
Komentari
Podeli
Alpina (Foto: Andrea Mihajlov)Alpina
U Opovu, na jugu Banata, porodica Mihajlov uzgaja francuske alpine i sanske koze. Na farmi je trenutno 15 muznih koza i još toliko ženskih jarica, koje će od sledeće sezone, kada budu stasale, biti uključene u mužu.

- S obzirom na to da su naše koze različitog uzrasta, i mlečnost je različita, ali prosek po kozi je oko dva litra mleka dnevno što je oko 30 litara na dan - kaže za eKapiju Branislav Mhajlov.

Ljubav prema životinjama presudno je uticala da završi Fakultet veterinarske medicine i da se posveti radu sa životinjama. Odluku da pokrenu farmu koza i preradu mleka doneo je sa sestrom, početkom 2020.

- Renovirali smo objekte koji se nalaze na porodičnom imanju, uložili u neophodnu opremu, kupili prve koze i počeli sa radom - kaže Mihajlov, čije gazdinstvo privlači pažnju svojim imenom, Que Koza.

Više od godinu dana kasnije u svojoj ponudi imaju mleko, surutku, mladi sir, tvrdi sir za grilovanje, kao i dimljeni sir sa ili bez ljute paprike. Kako kaže sagovornik, svaki od proizvoda ima svoje kupce.

- Ukoliko bi morali da izdvojimo onaj koji se najviše prodaje, to bi bio tvrdi sir za grilovanje, u narodu poznatiji kao halloumi. U Srbiji je još poznat i kao škripavac, a ime je dobio po tome što škripi pod zubima kada ga jedete sirovog što je posledica specifičnosti u procesu proizvodnje. Međutim, kada se izgriluje taj ukus je neopisiv. Zbog teksture i blagog ukusa, najukusniji je kao dodatak letnjim salatama, pastama, svežem i grilovanom povrću - navodi Branislav Mihajlov.

Tvrdi sir za grilovanje (Foto: Andrea Mihajlov)Tvrdi sir za grilovanje


Dodaje da svakodnevno dobijaju nove ideje od kupaca i recepte kako ga oni pripremaju:

- To nam je posebno drago, jer se ljudi prepuštaju svojoj kreativnosti kada je priprema ovog sira u pitanju.

Proizvode prodaju sa kućnog praga i dostavom na kućnu adresu, dva puta nedeljno na teritoriji Beograda. Naš sagovornik kaže da je marketing od izuzetnog značaja za plasman proizvoda.

- Pošto smo relativno mlada firma, veoma nam je važno da sto veći broj ljudi proba naše proizvode i uveri se u kvalitet istih. Trudimo se da se promovišemo na društvenim mrežama (FB i IG) kao i na bazarima koji podržavaju male proizvođače. Takođe smo krenuli i sa izradom sajta kako bi na još jedan način približili budućim potrošačima šta je to što mi proizvodimo - navodi Mihajlov.


Que Koza ostaje mala porodična firma

Rad sa životinjama je divan i one uvek nesebično daju pozitivnu energiju, a to je u današnje vreme neprocenjivo, smatra on. Još jedna prednost je i to što sami sebi organizujete vreme i šta i kako ćete raditi.

- Sa druge strane, kao i u svakom drugom poslu, i na farmi koza ima dosta izazova. Održavanje zdravstvenog statusa stada, održavanje objekata, priprema hrane za celu godinu, proces proizvodnje mlečnih proizvoda, samo su neke od stvari koje iziskuju vreme i energiju. Međutim, kada na kraju dana vidite zdrave i site životinje i izraze zadovoljstva na licima mušterija, onda znate da radite dobru stvar - uveren je Branislav Mihajlov.


Kada je reč o planovima za budućnost, oni su u vezi sa proširenjem stada i usavršavanjem procesa proizvodnje.

- Već sada imamo organizovana putovanja u inostranstvo radi dodatnih edukacija iz oblasti proizvodnje sireva. Ali želeo bih da dodam da će Que Koza, i pored usavršavanja, ostati mala porodična firma - ističe za kraj sagovornik našeg portala.

Aleksandra Kekić


Fotogalerija
Que Koza
Firme:
Que Koza
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.