NavMenu

Korona, zemljotresi i promene propisa najveći rizici za firme u Hrvatskoj

Izvor: Tanjug Sreda, 20.01.2021. 09:24
Komentari
Podeli
Zagreb (Foto: joyfull/shutterstock.com)Zagreb
Pandemija korona virusa, sajber-incidenti i česte promene zakona i propisa tri su glavna rizika s kojima se u ovoj godini suočavaju hrvatske firme, pokazuje novi barometar rizika koji je objavio Allianz.

Prirodne nepogode, poput zemljotresa koji su prošle godine pogodili Hrvatsku, a nastavili su se i u ovoj godini, smestile su se na četvrto mesto rizika s kojima se u poslovanju suočavaju hrvatske kompanije.

Međutim, prenosi portal Indeks, s obzirom na to da je istraživanje sprovedeno pre petrinjskog potresa, koji se dogodio na samom kraju prošle godine, verovatno je u međuvremenu u poslovanju hrvatskih preduzeća porastao i taj rizik.

U tim firmama sve su zabrinutiji i zbog nedostatka kvalifikovane radne snage, koji se u ovogodišnjem istraživanju nalazi na petom mestu rizika s kojima se suočavaju preduzeća u Hrvatskoj.

Na listi ostalih značajnijih problema s kojima se u ovoj godini suočavaju hrvatske firme još su i strah od prekida u poslovanju, posebno u lancima dobavljanja, zatim strah od gubitka vrednosti brenda i nove tehnologije.

Nekad visokopozicionirani rizici, poput makroekonomskih kretanja i zbivanja na tržištu, danas su, nakon što su u prvi plan izbili novi problemi, slabije plasirani, iako su i dalje među najvećih 10 problema u poslovanju, pokazuje Allianzov barometar rizika.

- Kada je u pitanju uticaj aktuelne pandemije korona virusa na poslovanje, Hrvatska se ne izdvaja u odnosu na većinu zemalja. I kod nas je ovaj neočekivani rizik, koji nije zaobišao nijednu organizaciju, obeležio prošlu godinu. Neke su kompanije ili čitave industrije snažno pogođene, neke manje, a nekima su se otvorile nove poslovne prilike, ali svima je novi virus donio dodatni stres i izazove jer je tražio da se u kratkom vremenu prilagodimo novim, vanrednim okolnostima kako bismo očuvali i održali poslovanje. Za neke industrije, pa onda i čitave ekonomije koje od njih veoma zavise, nove okolnosti su posebno izazovne, a naročito se to odnosi na industriju putovanja u celini, turizam i ugostiteljstvo, pa i onda i sve druge na njih naslonjene industrije - prokomentariso je rezultate istraživanja predsednik Uprave Allianz Hrvatske Daniel Matić.

Reč je, inače, o desetogodišnjem istraživanju poslovnih rizika koje Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) sprovodi širom sveta. Istraživanje je obuhvatilo 2.769 glavnih izvršnih direktora i ostalih stručnjaka iz 92 zemlje, među kojima je i Hrvatska.


Problemi koje je izazvala pandemija korona virusa izbili u prvi plan i u svetu

I podaci o rizicima poslovanja na svetskom nivou otkrivaju da su problemi koje je izazvala pandemija korona virusa izbili u prvi plan u poslovanju, upozoravaju u Allianzu.

Tako su prvo mesto rizika zauzeli zastoji u poslovanju, dok je samo izbijanje pandemije na drugom mestu.

Na trećem mestu su sajber-incidenti, što se takođe delom može povezati s pandemijom, budući da su mere ograničavanja društvenih kontakata i rad na daljinu doveli do jačanja digitalizacije, ali i do rasta kibernetičkih napada i problema.

U Allianzu pritom podsećaju da je tokom prvog zatvaranja u aprilu prošle godine FBI izneo podatke o povećanju broja sajber-incidenata za 300%.

Na listi najvećih svetskih rizika za poslovanje u 2021. još su i tržišna kretanja, na koja je takođe presudno uticala korona kriza, kao i makroekonomska kretanja i političko nasilje.

S druge strane, klimatske promene pale su na popisu rizika i sada su, zaključuju u Allianzu, na devetom mestu te liste.
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.