Izvor: RTS | Subota, 17.08.2019.| 10:55
Izdvojite članak Odštampajte vest

I na auto-putu Miloša Velikog bez vinjeta, prva vozila od ponedeljka - Sutra ugovor za deonicu Novi Beograd-Surčin

Ilustracija
Ilustracija (Foto: Milos Muller/shutterstock.com)
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović kaže za RTS da će se na novoj deonici auto-puta na Koridoru 11, na auto-putu Miloša Velikog koji će biti otvoren sutra (u nedelju 1. avgusta 2019.), putarina naplaćivati kao i dosad, neće biti vinjeta.

Mihajlovićeva je istakla da će se putarina naplaćivati klasično – koliko kilometara koristite, toliko i plaćate.
Ona je napomenula da će nova deonica doneti nove investitore u zemlju i da će unaprediti turizam.

- Pošto će se put zvati po Milošu Velikom, renoviraće se njegova rodna kuća. Do sledeća godine koridori 10 i 11 imaće više sadržaja – restorana, hotela, biće poseta Ubu, Lajkovcu, Čačku - navela je Mihajlovićeva, gostujući u Jutarnjem dnevniku RTS-a.

Ukazujući na podatak da je pre pet godina na srpskim auto-putevima bilo oko 36 miliona tranzitnih putnika, Mihjalovićeva kaže da očekuje da do naredne godina ta brojka bude preko 60 miliona.

- Svaki auto-put ima međunarodne oznake i svaki vozač gleda da što pre dođe do svoje destinacije. Sada kako završavamo auto-puteve, postajemo nezaobilazna ruta", ističe Mihajlovićeva.

Podseća da je rok za otvaranje deonice Surčin – Obrenovac 15. decembar i dodaje da se sutra potpisuje ugovor za deonicu Novi Beograd – Surčin.

- Rok za tu deonicu je godinu i po dana, a samo projektna dokumetacija koštala je 50 mil USD - ukazala je ministarka.

A prema rečima savetnika za infrastrukturne projekte u Ministarstvu građevine Nebojše Pavlovića, deonica auto-puta od Obrenovca do Ljiga potpuno je spremna za puštanje u saobraćaj. Završeni su kozmetički radovi, čišćenje, pranje i košenje.

On je za RTS rekao da se puštanje deonice u saobraćaj očekuje posle svečanog otvaranja deonice, koje će biti održano u nedelju u 20 časova, tako da će prva vozila biti na putu u noći između nedelje i ponedeljka ili najkasnije u ponedeljak ujutru.

Pavlović ističe da je deonica auto-put savremena, bezbedena, urađena po svim svetskim standardima. Centralno mesto i najveći izazov za građevinare bio je tunel Brančić dužine 945 metara.

- To je čista tunelska cev, tunel koji je opremljen najsavremenijom tehnologijom i opremom koja obezbeđuje komforan prolaz. Urađen je tehničko-operativni centar, srce tunela, gde su podaci sa svih kamera koje postoje u tunelu, stručne ekipe koje su obučene da reaguju za bilo kakvu incidentnu situaciju. To može biti pojava požara, dima iz bilo kog razloga, zaustavljanje vozila, identifikacija pešaka u tunelu - ukazao je savetnik u Ministarstvu građevine.

Osim petlje Takovo, na deonici od Obrenovca do Ljiga urađene su tri bočne naplatne trake – Ub, Lajkovac i Ljig.

- One će omogućiti lokalnom stanovništvu da se bolje, lakše i brže uključe na auto-put i isključe. Verujem da smo pokrili sve kritčne tačke - kaže Pavlović.
Unos komentara je omogućen samo ulogovanim korisnicima.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Testiraj besplatno!
Prijavite se na naš dnevni ekonomski bilten koji će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana.
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Testiraj besplatno!
Testiraj besplatno!
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima.
Testiraj besplatno!

Ako ste već korisnik, ulogujte se:
Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE
Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE