Brza pruga Beograd-Budimpešta do 2023. godine - U planu i uređenje 60 putnih prelaza
Izvor: Tanjug
Nedelja, 20.01.2019.
16:47
Komentari
(Foto: Ivana Vuksa)
U intervjuu za RTS, on je naveo je da će radovi na deonici pruge od Stare Pazove do Novog Sada biti završeni do 2021. godine, posle ćega biti sprovedena elektrifikacija pruge i nabavljena nova vozila, a što predviđa ugovor potpisan s ruskim železnicama tokom posete predsednika Rusije Vladimira Putina Srbiji.
- Tako da ćemo 2023. godine moći da putujemo od Beograda do Budimpešte 200 kilometara na sat i u novim vozovima - rekao je Jevtić.
Ugovor vredan 230 mil EUR, koji su potpisale Srbija i Rusija, predviđa modernizaciju srpske železnice, a deo kredita namenjen je i za rekonstrukciju pruge Beograd-Bar.
- U pitanju je deonica duga 210 kilometara od Valjeva do granice sa Crnom Gorom. Prvi put od 1976. godine pruga Beograd-Bar biće rekonstruisana i modernizovana u tom delu - kazao je Jevtić i dodao da će nakon toga vozovi na toj pruzi dostizati brzinu od 100 kilometara na sat.
Iz ruskog kredita biće finansirana i izgradnja najsavremenijeg Dispečerskog centra za železnicu, a Jevtić je pojasnio da će ruska firma napraviti projekat za najmoderniji dispečerski centar odakle će se upravljati celokupnom železnicom.
- Kompjuterski će se u svakom trenutku određivati maksimalna brzina voza. Mašinovođa će u svojoj kabini imati kompletnu signalizaciju, neće morati da prati signale pored pruge, a za takvo upravljanje neophodan je moderan dispečerski centar - naveo je Jevtić.
Upitan da li će to doprineti smanjenju saobraćajnih nesreća na srpskim prugama, Jevtić je kazao da će na brzim prugama biti značajno povećan nivo bezbednosti u saobraćaju. Kada su u pitanju pruge koje nisu brze, istakao je da postoji strategija za svaki putni prelaz.
- Železnice Srbije će ove godine dobiti kredit od 13 mil USD od Svetske banke za 60 putnih prelaza, a konkurisaćemo za još 5 mil EUR kod Evropske banke za obnovu i razvoj, tako da ćemo biti među vodećim zemljama u Evropi po broju obezbeđenih pružnih prelaza - uveren je Jevtić.
Firme:
Infrastruktura Železnice Srbije Beograd
Železnice Srbije a.d. Beograd
EBRD Evropska banka za obnovu i razvoj
Svetska Banka - WB Beograd
Tagovi:
Miroljub Jevtić
izgradnja železničke infrastrukture
izgradnja dispečerskog centra
ruske investicije u Srbiji
ulaganje u srpske železnice
pruga Stara Pazova Novi Sad
rekonstrukcija barske pruge
barska pruga od Valjeva do Užica
brza pruga Beograd Budimpešta
Komentari
Vaš komentar
Rubrike za dalje čitanje
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno,
uz konsultacije sa našim ekspertima.