NavMenu

NALED i Savez za e-upravu testiraju IT bezbednost gradova i opština

Izvor: eKapija Petak, 23.03.2018. 08:54
Komentari
Podeli
Sa prve radionice za predstavnike lokalnih samoupravaSa prve radionice za predstavnike lokalnih samouprava
NALED i kompanije okupljene u Savezu za e-upravu sprovešće u naredna dva meseca testove bezbednosti informacionih sistema, internet sajtova i aplikacija u odabranim gradovima i opštinama u Srbiji. Kako navode iz NALED-a, cilj akcije je provera kvaliteta zaštite podataka građana na lokalu i otklanjanje slabosti koje bi usled hakerskih napada omogućile zloupotrebu informacija.

- Razvoj e-uprave predstavljaće veliki izazov za lokalne samouprave. Savez i NALED žele da im pomognu da unaprede održivost i bezbednost IT sistema kako bi bile spremne da pružaju e-servise, ali i kako bi imale svest o odgovornom korišćenju i čuvanju podataka koji su im povereni – izjavila je Nataša Sekulić, menadžer kompanije IBM za Srbiju i predsednica Saveza za e-upravu, na prvoj radionici za predstavnike lokalnih samouprava održanoj u četvrtak (22. marta 2018. godine) u Beogradu.

Zlatko Petrović iz kancelarije Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti istakao je da je od početka primene Zakona o zaštiti podataka o ličnosti sprovedeno ukupno 274 postupka nadzora prema organima lokalnih samouprava, a postupci su inicirani kako prijavama građana, tako i po službenoj dužnosti.

Pored testova IT sistema, projekat predviđa i četiri radionice u Beogradu, Kragujevcu, Nišu i Novom Sadu, za načelnike uprava i službenike za informacionu bezbednost u 119 lokalnih samouprava, na kojima će biti upoznati sa obavezama u okviru Zakona o zaštiti podataka o ličnosti i Zakona o informacionoj bezbednosti i planiranim izmenama regulative. Partner Saveza i NALED-a u realizaciji projekta je Kancelarija Vlade Srbije za IT i e-upravu, a projekat je svojim učešćem podržala i kancelarija Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti.

- Donošenjem zakona o e-upravi koji se nalazi u skupštinskoj proceduri, Kancelarija će biti zadužena za brigu o bezbednosti IT sistema lokalnih samouprava i zato želimo da kroz ovakve projekte pospešimo saradnju lokalnog i centralnog nivoa vlasti u daljem razvoju e-uprave, unapredimo razmenu podataka i pružimo kvalitetne usluge građanima i privredi – rekao je direktor Kancelarije za IT i e-upravu Mihailo Jovanović.


Realizaciju projekta podržale su članice Saveza, kompanije Asseco SEE, Comtrade, IBM, KPMG, SAGA, SBS i SAP. Menadžeri za informacionu bezbednost ovih kompanija u saradnji sa nadležnima iz lokalnih samouprava i Kancelarijom za IT i e-upravu sprovešće takozvano "etično hakerisanje" IT sistema gradova i opština. Reč je o "kontrolisanom napadu" koji analizira i traži slabe tačke informacionog sistema. Nakon testiranja, lokalnim samoupravama će biti pripremljen izveštaj sa preporukama za otklanjanje nedostataka.
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.