NavMenu

Šta donosi uvođenje privrednog savetnika - Nova kancelarija unapređuje komunikaciju privrede i inspekcija

Izvor: RTS Ponedeljak, 22.01.2018. 11:19
Komentari
Podeli
Ilustracija (Foto: Pressmaster/shutterstock.com)Ilustracija
Rad na crno smanjen je zahvaljujući, između ostalog, i većem angažovanju inspekcije. Šta je još potrebno da se uradi kako bi inspekcija bila efikasnija, znaće se u martu kada bi Vlada trebalo da završi analizu inspekcijskog nadzora. Njome bi trebalo da se utvrdi koliko i kojih inspektora nedostaje i koju opremu za njihov rad treba hitno nabaviti. U međuvremenu, priprema se uvođenje privrednog savetnika – nove kancelarije koja bi trebalo da unapredi komunikaciju privrede i inspekcija.

Otkako važi novi zakon o inspekcijskom nadzoru, tri puta je, za okruglim stolom, više od 200 privrednika otvoreno razgovaralo sa inspektorima o tome kako da rade, a da inspekcijske kontrole ne budu bauk. Pokazalo se da je to dobra praksa, pa je Vlada pokrenula osnivanje stalne kancelarije za dijalog.

- Reč je o kancelariji u kojoj će privrednici moći da se upoznaju, pre svega, sa svojim pravima i obavezama, da daju komentare na kontrolne liste, da eventualno daju neke sugestije na postupanje inspekcija i određene primedbe na sistemska rešenja. Mi smo se već obratili donatoru sa kojim imamo saradnju - EBRD i očekujemo podršku i realizaciju ovog projekta u toku 2018. godine - kaže Zoran Kasalović, državni sekretar u Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu.

U hrpi propisa to je dobar potez, kažu u privrednim udruženjima.

- Za privrednike će mnogo značiti, jer su upravo to godinama tražili i na to su ukazivali. Ono što privrednicima predstavlja najveći problem je činjenica da nisu mogli na jednom mestu, u direktnoj komunikaciji sa državnim organima, da dobiju sve potrebne informacije o tome na koji način da svoje poslovanje usaglase sa zakonom - rekao je Aleksandar Vasić, zamenik predsednika Grupacije računovodstvenih poslova PKS.

NALED odavno predlaže uvođenje ombudsmana koji bi pomagao privrednicima da otklone nedoumice sa državnim organima.

- Jasan cilj je smanjenje troškova, pre svega privredi, a naravno i inspekcijama. Takođe, da privrednici dobro razumeju inspekcijski nadzor, da znaju šta je potrebno da obezbede kada inspektor dođe u kontrolu i šta je potrebno da oni urade da ih inspektori ne bi često posećivali, jer smo nažalost imali situacije da inspekcija u nekim privrednim subjektima boravi i po nekoliko meseci. To su veliki troškovi i oduzimaju puno vremena firmama da se bave svojim osnovnim biznisom - ističe Ivan Radak iz NALED-a.


- Ideja je, takođe i želja, da se afirmišu preventivne kontrole, da sami privrednici ostvare komunikaciju sa inspekcijama i da ih pozovu da utvrde trenutno poslovanje i trenutne rizike kod sebe. U tom smislu, po zakonu o inspekcijskom nadzoru ne snose nikakve posledice, već se jednostavno, ukoliko se eventualno pronađu neke nepravilnosti, pravi službena zabeleška i te nepravilnosti se otklanjaju - navodi Kasalović.

Sedište kancelarije biće u Beogradu, ali dva operatera odgovaraće na telefonske pozive i pitanja privrednika iz cele Srbije o svemu što je u vezi sa inspekcijom.

Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.