NavMenu

Limo servisi sve popularniji u našoj zemlji - Vozila ECS Serbia za sedam godina prešla više od deset miliona kilometara

Izvor: eKapija Ponedeljak, 24.07.2017. 15:58
Komentari
Podeli
Iako usluge limo servisa u Srbiji nisu toliko tražene kao u razvijenim zemljama, ova vrsta prevoza u poslednje sve je popularnija i kod nas. To dokazuje i primer kompanije Executive Car Service Serbia (ECS Serbia) iz Beograda, koja se od 2010. godine bavi gradskim, lokalnim i međunarodnim prevozom putnika, kao i kurirskom službom. U njihovim vozilima dočekaće vas vozači u odelima, sa kravatama i znanjem engleskog jezika, a glavna prednost je u tome što je reč o potpuno personalizovanoj usluzi, prilagođenoj individualnim potrebama korisnika, koji ponekad imaju i neke neočekivane ili neobične zahteve.

Kako u razgovoru za eKapiju ističe Zoran Vjetrović, generalni direktor Executive Car Service Serbia, najznačajnija karakteristika usluga ove kompanije je njihova kompleksnost.

- Pružamo uslugu limo servisa, što nije samo prevoz. Zato insistiramo na visokim kriterijumima i tačnosti - u minut! Drugi element koji našu uslugu razlikuje od konkurencije je kvalitet. Svi naši vozači nose odela, kravate, svi znaju engleski jezik, adekvatni su sagovornici. Pouzdani su i svi su prošli dodatne obuke. Usluga u svakom elementu mora da bude visokokvalitetna - objašnjava Vjetrović i dodaje da isto pravilo važi i za kurire koji suštinski razumeju proces u kom učestvuju.

- Nije isto poslati brzom poštom dokument na potpis ili poziv za koktel koji organizuje ambasada. U drugom slučaju kurir mora da bude u odelu i njegovo ponašanje mora da bude odmereno, pošto je on slika ambasade koja poziva na koktel. Suština je u tome da je zahtev prema kurirskim poslovima vrlo jednostavan, ali je način na koji se ti poslovi izvršavaju jako bitan u sporednim elementima. Takvim pristupom pružanju usluge postavili smo određene standarde i pristupili pojmu usluge šire od samog zahteva klijenta - kaže Vjetrović.

On navodi da je među najtraženijim vožnjama već određeno vreme aerodromski transfer, ali ne u primarnom obliku te usluge. Naime, ECS Serbia angažuju velike kompanije i hoteli za svoje korisnike koji imaju VIP status, pa tako vozači i vozila garantuju uslugu koja je značajnija od običnog transfera.

- Kada šaljete nekog da umesto vas čeka vama važnog gosta, tražite uslugu koja je vrlo osetljiva, a sa druge strane ukazujete ogromno poverenje firmi koju ste angažovali. Mi smo to poverenje opravdavali godinama i sad možemo da konstatujemo da je ovaj tip usluge kod nas najzastupljeniji. Pored toga, tu je i servis koji nudimo korporativnim klijentima kao relativno novu uslugu, nastalu kao posledica prilagođavanja zahtevima tržišta. To je pre svega usluga održavanja vozila, ličnog vozača i prevoza koji je adaptibilan prema zahtevu kompanije ili određenom radnom zadatku - ističe Vjetrović i napominje da je ova usluga znatno šira, ima više nivoa i više mogućnosti, ali je sa druge strane logistički zahtevnija.

Ona je novi izazov za kompaniju, a po broju realizovanih poslova trenutno je na drugom mestu.

Od aerodroma do porodilišta

Zoran VjetrovićZoran Vjetrović
ECS Serbia poseduje automobile, kombije i autobuse visoke klase, respektabilne i prepoznatljive svuda u svetu. Zoran Vjetrović ističe da je flota uvek mlada - vozila su stara do dve godine, a kriterijumi održavanja i higijene su na najvišem mogućem nivou. Uglavnom se oslanjaju na luksuzna vozila i pouzdane brendove u autoindustriji. Inače, kompanija ima 12 stalno zaposlenih, a postoje i radnici koje periodično angažuje, kad se za to ukaže potreba.

U ponudi ECS Serbia nalaze se i vožnje van Srbije, a najduža planirana relacija bio je Pariz. Tu su i Istanbul, Bodensko jezero u Švajcarskoj, Monte Karlo.

- Tu se obično radilo o klijentima koji naše usluge koriste duži vremenski period, naviknuti su na vozila i vozače, a iz nekih razloga nisu mogli da koriste avionski prevoz. S druge strane, najduža neplanirana relacija bila je Slovenija. Ta vožnja je započela kao rutinska kružna tura po gradu, a onda je član strane delegacije primio poziv da je njegovoj supruzi počeo porođaj i mi smo pravo sa biznis foruma u Beogradu krenuli sa njim ka Sloveniji. Meni lično je to možda najdraža vožnja, koja istovremeno pruža i jasnu sliku koliko pripremljeni krećemo na svaki zadatak - navodi Vjetrović.

Među najneobičnijim zahtevima korisnika izdvaja poziv iz Grčke, kada je klijent sa poslovnog puta želeo da iznenadi svoju suprugu. Tom prilikom vozač je čekao na aerodromu sa punim automobilom ruža. Zahtev je bio izuzetno precizan - 201 ruža, tačno određene dužine, sa bujnim pupoljcima, a rok veoma kratak.

- Tada sam video koliki je problem u Beogradu pronaći ruže! Obišli smo pola grada skupljajući taj buket - priseća se Zoran Vjetrović.


Najčešći korisnici usluga su međunarodne kompanije, veliki hoteli i ambasade. Sagovornik eKapije navodi i da postoji mnogo korisnika koji su se prvi put vozili kao poslovni korisnici, a zatim nastavili da koriste usluge i privatno. Kaže da je teško precizno odgovoriti koliko je bilo klijenata i realizovanih vožnji, ali sa ponosom ističe podatak da su vozila ECS Serbia prešla više od 10 miliona kilometara.

- Ova vrsta usluge u Srbiji nije tražena kao u ekonomski razvijenijim zemljama, ali evidentno postoji potražnja. Njena prednost je u tome što je u potpunosti personalizovana, odnosno prilagođena individualnim potrebama korisnika.

Uber nije konkurencija

Kada je reč o konkurenciji, Zoran Vjetrović napominje da je potražnja kreirala ponudu, pa tako postoji nekoliko respektabilnih firmi koje pružaju ovakve i slične usluge.

- Trudimo se da budemo najbolji, da održimo visoke standarde usluge, ali je sasvim sigurno da i među našom konkurencijom ima pouzdanih i dobrih firmi. Naravno, kao i u svakom poslu na ovako mladim tržištima, periodično se pojave kompanije koje pokušavaju da se obogate na brzinu, ali one nestanu posle nekog vremena. Svi koje smatram ozbiljnom konkurencijom su firme koje rade više od decenije i koje nisu nastale preko noći.

Sagovornik eKapije se ne plaši dolaska Ubera, jer prema njegovim rečima, on nikome nije prava konkurencija - "suštinski, to je aplikacija i Uber ne prodaje uslugu".

- Ne prodaju profesionalnog vozača, automobile visoke klase, nema bezbednosnih i higijenskih standarda. Uber profitira na prosleđivanju informacije. Mi razvijamo svoju aplikaciju i u znatnoj meri smo automatizovali planiranje, rutiranje i preusmeravanje vožnji, s tim da je naša aplikacija namenjena sopstvenim i potrebama naših klijenata kojima je važna usluga, njen kvalitet i stabilnost.

ECS Serbia planira da u predstojećem periodu intenzivira razvijanje sektora unutar same firme.

- Nameravamo da unificiramo i do kraja završimo organizacioni model firme. Pored toga, imamo planove da uvedemo još dva sektora koja tek počinjemo da gradimo, a za kojima postoji potražnja. Vozni park zasad održavamo na postojećem nivou, ali ima potrebe da usluge postanu šire i raznovrsnije, pre svega prema korporativnim klijentima - najavljuje Zoran Vjetrović.

Marko Andrejić

Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.