NavMenu

Minimalizam i kvalitet - KOOZMETIK prirodna kozmetika uskoro i na tržištima Francuske i Švajcarske (FOTO)

Izvor: eKapija Petak, 14.04.2017. 10:57
Komentari
Podeli
(Foto: Aleksandra Perović Mihajlović)
Kapi za zube, kompaktni šampon i potpuno prirodni repelenti, neki su od proizvoda domaćeg kozmetičkog brenda jednostavnog imena - KOOZMETIK. U njihovim preparatima nema parabena, vazelina, petroleuma, veštačkih boja i mirisa, ali zato obilno koriste bogatstvo iz prirode - ulja badema i lešnika, aloa veru, prirodni kolagen, ekstrakt maline, proteine iz pšenice, eterična ulja ruzmarina i limete, ekstrakte vanile, kokosa i dinje i još mnogo toga. Iako se KOOZMETIK preparati ne mogu kupiti na svakom uglu, uspeli su da se izbore za tržište.

Ovaj brend organske kozmetike osmislile su i pokrenule dve prijateljice, ekonomistkinja Jovana Antić i arhitekta Daniela Stanković. Nakon Srbije, kao i izvoza jednog kontigenta u Rusiju, spremne da svoje proizvode plasiraju i na francusko i švajcarsko tržište.

- U pregovorima smo sa jednom francuskom kompanijom, koja će distribuirati naše proizvode na području Francuske i Švajcarske. Trenutno radimo usklađivanju dokumentacije, koja je jako zahtevna, a nadam se da ćemo u drugoj polovini godine već biti tamo - kaže za eKapiju Jovana Antić, suvlasnica KOOZMETIK-a.

KOOZMETIK trenutno ima oko 20 proizvoda za negu kose, lica, tela i oralnu higijenu. Osim planova za izvoz, nameravaju da u narednom periodu ponudu prošire proizvodima za muškarce, kao i luksuznim i intezivnijim kremama.

Sve je počelo od poklona...

Jovana Antić i Daniela Stanković, vlasnice KOOZMETIK-aJovana Antić i Daniela Stanković, vlasnice KOOZMETIK-a
Jovana Antić je završila master studije ekonomije u inostranstvu, radi u oblasti marketinga u farmaceutskoj industriji, a još kao mala je osvajala zlatne medalje na međunarodnim takmičenjima iz hemije. Daniela Stanković je arhitekta, živela je i radila u inostranstvu 15 godina.

Priča o kompaniji KOOZMETIK krenula je slučajno kada je Jovana od Daniele dobila prirodnu kozmetiku iz Grčke, koja tada nije mogla da se nađe u Srbiji.

- Shvatile smo da kod nas ne postoji takav proizvod, koji bismo rado kupovale, pa smo došle na ideju da same napravimo nešto vrhunskog kvaliteta i da izgradimo brend - kaže Daniela Stanković.

Od ideje do pojavljivanja prvih bočica na policama prošlo je skoro dve godine, a taj period je za naše sagovornice bio jako turbulentan i zanimljiv.

- Krenule smo da istražujemo recepture, probamo ih, idemo na kurseve i seminare o prirodnoj kozmetici kako bismo naučile ceo proces i mogle da ga pratimo - kaže Jovana Antić.

Kako ova tehnologija do tada nije bila zastupljena u Srbiji, prvi tehnolozi KOOZMETIK kozmetike bili su iz inostranstva - na početnim recepturama radili su stručnjaci iz Grčke i Engleske. Završni pečat dale su Jovana i Daniela, a brend je premijerno predstavljen na Sajmu kozmetike "Dodir Pariza" u Beogradu 2015. godine, gde su ih mnogi zapazili.

Sve se krčka u labaratoriji na Dorćolu

Svi KOOZMETIK proizvodi se prave u njihovim prostorijama kod Bajlonijeve pijace na Dorćolu. Proizvode u malim serijama, što im omogućava da uvek imaju sveže preparate i da proizvodnju usklade sa prodajom. Tokom 2016. godine tu je proizvedeno približno 20.000 proizvoda.

- Paleta je realativno mala, ali to je suština, ono što smo mi želeli da postignemo. Ne želimo da zbunjujemo naše kupce sa gomilom proizvoda, već se trudimo da budemo drugačiji i zanimljivi. - objašnjava Daniela.

Firma ima 7 stalno zaposlenih, u procesu proizvodnje i distribucije, a po potrebi angažuju i ljude po ugovoru o delu.

Sirovine iz Italije, Holandije, Grčke...

(Foto: Aleksandra Perović Mihajlović)
Sagovornice eKapije ističu da najviše problema imaju sa nabavkom sirovina, koje uvoze. KOOZMETIK proizvodi su napravljeni od najkvalitetnijih prirodnih sastojaka iz svih krajeva sveta, po specijalnoj recepturi i najvišim standardima proizvodnje.

- Procedure uvoza su zahtevne, komplikovane i skupe, ali mi nemamo drugog izbora. Uvozimo iz Grčke, Engleske, Holandije, Italije... To je šteta, jer mislim da bi u Srbiji mogle da se obezbede dobre sirovine. Recimo, uvozimo vosak iako njega ima kod nas, jer nama treba pročišćeni vosak za kozmetiku, koji ne sme da ima bilo kakve primese u sebi. Čekamo da neko počne ovu proizvodnju, jer bismo volele da koristimo domaće sirovine - kaže Jovana Antić.

Problem sa uvozom sirovina je i taj što KOOZMETIK može da kupi samo male količine, jer je rok trajanja njihovih prirodnih proizvoda svega godinu dana, odnosno šest meseci od dana otvaranja. Rokovi trajanja su, inače, problem i za širu distribuciju proizvoda, tako da su se opredelili za manji broj lokacija, kojima mogu dobro da upravljaju.

KOOZMETIK proizvodi mogu se naći u Beogradu u Ušće shopping centru, Supermarketu, na Aerodromu Nikola Tesla, Mercatoru u Beogradu i Novom Sadu, u Lilly drogerijama i bolje snabdevenim apotekama.

- Odlučile smo se za na frekventne lokacije, pošto smo mlad brend, a paletu smo diferencirale tako da neke proizvode plasiramo u apotekama - recimo kapi za zube, a neke, kao što su kreme i serumi, na luksuznijim mestima - objašnjava Jovana Antić.

KOOZMETIK proizvodi se mogu kupiri i online, a često ih naručuju i ljudi iz inostranstva: Japana, Nemačke, Rusije, Belgije, Francuske, USA.

- Nije nam ideja da budemo prisutni na svim prodajnim mestima gde se kupuje kozmetika, jer smatramo da naši proizvodi nisu konkurencija industrijskoj kozmetici koju možete pronaći bilo gde i koja je prepuna stvari koje su loše za vas. Naši proizvodi su kvalitetniji i zdraviji, i samim time imaju drugačiju publiku koja zna da ceni takve vrednosti - kaže Jovana Antić za eKapiju.

Planiraju i nove proizvode, a kažu da se oko izbora toga šta će sledeće plasirati na tržštu često rukovode ličnim afinitetima i potrebama.

- Dosta istražujemo i razmišljamo o tome šta bi bilo interesantno za nas, tako smo i osmislile kremu za pete, kapi za zube... - kaže Daniela Stanković.

Neki od proizvoda KOOZMETIK trenutno su u procesu dobijanja sertifikata za patent, zbog svoje nove i jedinstvene recepture.

Minimalizam

(Foto: Marija Strajnić)
Za svoju kozmetiku, inspirisanu kvalitetom, jednostavnošću i prirodom, odabrale su ime KOOZMETIK, jer nisu htele, kažu, neka "super fantastična čudna imena", što je kao i vizuelni identitet dosledno minimalističkom konceptu koji je jedna od osnovnih karakteristika ovog brenda.

- Neko može da napravi odličan proizvod, ali da ga loše zapakuje i stavi nalepnicu koja se odlepljuje, i tako će izgubiti kupce. Za nas je dizajn bio bitan od samog starta i mnogo smo uložile u njega zato što kupca to uvek prvo privuče. Kvalitet isproba kasnije. Mi smo težili savršenstvu i u smislu kvaliteta i izgleda proizvoda. - objašnjava Daniela, dodajući da uvoze i ambalažu koja prati standarde za prirodnu kozmetiku.

- Na primer, većinu naših proizvoda pakujemo u staklenu ambalažu koja mora biti od tamnog ili braon stakla, da se proizvod ne bi pokvario i promenio boju - kaže Daniela.

Za kraj, naše sagovornice otkrivaju da im je želja da, za pet godina, brend KOOZMETIK osvoji globalno tržiste i da se prodaje u većini zemalja u EU.

S.Š.

Fotogalerija
Minimalizam i kvalitet - KOOZMETIK prirodna kozmetika
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.