NavMenu

Uskoro gradnja tri nova mosta u Beogradu

Izvor: RTS Nedelja, 19.04.2015. 15:49
Komentari
Podeli

Most na Adi, Beograd (Foto: Aleksandar Parezanović)Most na Adi, Beograd
Na obilaznici oko Beograda gradiće se još dva mosta, na Savi kod Ostružnice i na Dunavu kod Vinče, kao i još jedan most preko Save za Koridor 11 kod Obrenovca, rečeno je u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Most preko Save kod Ostružnice će početi da se gradi već do kraja godine, u okviru gradnje druge trake autoputa na obilaznici, rekao je državni sekretar u tom ministarstvu Dejan Trifunović dodajući da će tender za most biti raspisan u maju, prenosi Tanjug.

- Možemo očekivati u narednom periodu tri nova mosta - istakao je Trifunović dodajući da će prvo biti izgrađen most kod Ostružnice koji će se finansirati uštedom iz kredita Evropske investicione banke u vrednosti od 30 mil EUR.

Most na Savi kod Obrenovca će se graditi u okviru planirane koncesije na Koridoru 11 kako bi povezao prvu deonicu tog autoputa Surčin - Obrenovac, naveo je Trifunović.

Govoreći o obilaznici oko Beograda, on je rekao da u okviru prve faze obilaznice treba da se završi druga traka autoputa od Ostružnice do Bubanj Potoka u dužni od 24 km i da je za to potrebno oko 200 mil EUR.

Predviđena je i druga faza obilaznice koja podrazumeva gradnju autoputa od Bubanj Potoka do Vinče i Pančeva u dužini oko 31 km, zajedno sa drumsko-železničkim mostom preko Dunava, a prema prvim procenama ukupna vrednost radova će iznositi 470 mil EUR.

Za završetak prve faze i realizaciju druge faze je, prema rečima Trifunovića, potpisan Memorandum sa kineskom kompanijom "Sinohydro", koja treba do kraja ovog meseca da dostavi ponudu za tu investiciju.

- Tu ne postoji nikakvo pravo ekskluziviteta, što znači da se može pregovarati i sa drugim stranama - naglasio je Trifunović.

Trifunović očekuje da bi ti projekti na obilaznici oko Beograda, koja je deo Koridora 10, mogli da budu realizovani u naredne dve godine.

- Obilaznica se, kao što je praksa svuda u svetu, neće naplaćivati iako je deo Koridora 10, ali ono o čemu razmišljamo jeste naplata na delu obilaznice od Bubanj Potoka do Pančeva. Konkretno, drumsko-železnički most može biti predmet naplate i treba da bude. To je upravo motiv za investitore da ulože u taj deo - rekao je Trifunović.

Druga faza gradnje obilaznice oko Beograda je važna i za realizaciju projekta Beograd na vodi i funkcionisanje buduće glavne železničke stanice Beograda centar u Prokopu, dodao je Trifunović.

Petlja Batajnica, koja je deo obilaznice, treba da bude završena do 1. maja ove godine, a druga traka autoputa od Dobanovaca do Ostružnice do 1. juna.

Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.