NavMenu

Za oko 260 km magistralnih puteva blizu 73 mil EUR - Zatvaranje dionice Kolašin-Mateševo ugrozilo bi održivost auto-puta

Izvor: RTCG Utorak, 30.05.2023. 07:38
Komentari
Podeli
(Foto: YouTube/Ministarstvo kapitalnih investicija/Screenshot)
Na putevima čija je rekonstrucija u toku potrebno je uvesti treće smjene, kako bi radovi bili ubrzani, ocijenjeno je emisiji "Naglas" na TVCG. Potpuna obustava saobraćaja na dionici Kolašin - Mateševo, bila bi poraz države i možda bi ugrozila održivost auto-puta, kazao je sekretar Ministarstva kapitalnih investicija Admir Šahmanović.

Šahmanović je podsjetio da su budžetom za ovu godinu predviđena skoro 73 mil EUR za rekonstrukciju i izgradnju oko 260 kilometara magistralnih puteva.

- Mislim da je saobraćajna infrastruktura na visokom nivou i da zadovoljava sve bezbjednosne standarda, ali se na sjeveru građevinska sezona poklapa sa turističkom i to je nešto na šta računamo svake godine - kazao je Šahmanović i dodao da postoji prostor za unapređenje bezbjednosti puteva.

On kaže da je u rekonstrukciji puteva, tamo gdje je bilo moguće uvedena i treća smjena.

Govoreći o rekonstrukciji puta Kolašin - Mateševo, koja je u toku, Šahmanović je naveo da je taj put dodatno oštećen teškim mašinama tokom izgradnje auto-puta, te da je možda i bilo bolje da je rekonstrucija bila planirana i tokom izgradnje dionice auto-puta.

- Vjerujte mi sve razvijene zemlje su prošle kroz ovaj proces - kazao je Šahmanović i dodao da će razmotriti i uvođenje treće smjene na toj dionici.

Podsjetio je da od 1. juna neće biti potpune obustave saobraćaja na putevima koji se rekonstruišu.

- Ukidanje obustave saobraća će da smanji kolone i na nekim mjestima gdje su uska grla moraće da ostanu semafori i to će da smanji gužve - kazao je Šahmanović.

Poručuje i da bi potpuna obustava saobraćaja na dionici Kolašin - Mateševo, kako kaže, bila poraz države.

- Obustava saobraćaja bi bila porazna za nas kao državu i možda bi ugrozilo održivost auto-puta. Mi smo do juče imali promet oko 770.000 vozila i oko 2,8 mil EUR prihoda - kazao je Šahmanović.

Predsjednik Opštine Kolašin Vladimir Martinović kaže da je rekonstrukcija puta Kolašin - Mateševo, trebalo da bude završena mnogo ranije. On navodi da auto-put nije završen preko noći i da je neko tada, "slučajno ili ne" zaboravio da treba odraditi i rekonstrukciju priključnog puta Kolašin - Mateševo.

- Iz tog ugla ja ne vidim nikakvu krivicu sadašnje Vlade ili direktora Uprave za saobraćaj. To su stvari koje su zatečene, a neko ih je morao rješavati kada su došle na naplatu... Vlade prije toga su zaboravile da taj put dovedu u stanje koje je trebalo - kazao je Martinović.

Ističe i da su se tokom zime pojavila klizišta, pa se i to moralo rješavati.

- Molim da svi oni koji izvode radove, da ako treba da se radi u tri smjene, da se radi. O tome da li će saobraćaj da se zatvori ili ne to ne odlučuje predsjednik opštine - poručio je Martinović.

- Ako se na ovoj dionici bude radilo u tri smjene nećemo dolaziti u ovakve situacije - kazao je Martinović.

Predsjednik Opštine Bar Dušan Raičević, kaže da su radovi na putnoj infrastrukturi u tom gradu završeni.

- Predsjednici lokalnih samouprava su možda negdje i žrtve jedne centralizacije i odlučivanja - kazao je Raičević.

On pojašnjava da se često projekti odrađuju bez konsultacija i znanja predsjednika Opština, kao i da često ne mogu da učestvuju u konsultacijama oko rekonstrucije puteva.

- Mislim da smo svi malo zakazali u dijelu transparentnosti - kazao je Raičević.

Raičević ističe i da je neke radove, bar na primorju, moguće odraditi ranije prije dolaska prvih turista.

- April ili maj je za nas kasno, turistička sezona je ove godine počela ranije... Mene brine da nemamo mehanizme kontrole izvođenja radove, dinamike radova - kazao je Raičević i dodaje da bi trebalo uvesti i treće smjene tokom rekonstrucije puteva.

I on podsjeća da je država nadležna za rekonstrukciju i gradnju magistralnih puteva.

Saobraćajni vještak Igor Radojević kaže da se ne vodi računa o priključnim putevima, koja su rizične tačke na putu.

- Važno je da svi putevi koji se ulivaju u magistralne i regionalne puteve budu takvo organizovani da ima što manje uključenja, da ona budu na bezbjednim mjestima sa adekvatnom signalizacijom - kazao je Radojević.

Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDJE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDJE

Pratite na našem portalu vijsti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.