Italijanska hrana je omiljena u svijetu, kako prepoznati pravi proizvod
Komentari
(Foto: Samot/shutterstock.com)
Italian sounding je fenomen koji definiše način putem koga se koriste, na etiketama i ambalažama, imenovanja sa geografskim referencijama, slikama te bojama koji ukazuju da je proizvod iz Italije te i dio tradicije te zemlje kada zapravo uopšte nije tako.
Dovoljno je staviti italijansku zastavu ili riječ Italija pa da prevareni kupci pomisle da kupuju autentičan italijanski proizvod.
Tek malim slovima, i ne uvijek, na etiketama mogu da se pročitaju rečenice tipa: slično italijanskom, vrsta poput, imitacija, po tradiciji, ili po tipičnom receptu iz Italije.
- Italijanska vina su okarakterisana po razlici koja garantuje kvalitet proizvoda, dakle ako na etiketi pročitate DOC, to znači da se definiše proizvod koji ima kontrolisanu oznaku porijekla s obzirom na to da je podvrgnut verifikaciji i kontroli Italijanskog javnog institucionalnog tijela i različitih subjekata unutar lanca snabdevanja. DOCG podrazumijeva još veću provjeru i ograničeniju količinu proizvodnje - kaže šef projekta "Uživanje u evropskoj kvalitetnoj hrani" Vitorio Emanuele Pizani.
Lažni italijanski proizvodi koje u ovoj zemlji ne poznaju, a u Australiji, Americi, Kanadi i na Balkanu se prodaju kao autentični, daleko su od kvaliteta.
Kupci često bivaju u zabludi da kupuju dobar, kvalitetan proizvod čije je porijeklo italijansko kada se zapravo radi o parmezanu koji se proizvodi u ostatku svijeta, vinu "Barberi" koje se proizvodi u Rumuniji - a ne regionu Pijemonte, "kjantiju" iz Kalifornije kao i ostalim proizvodima koji koriste italijanske riječi ili one koje su im slične poput "Krešeko" iz Njemačke koji zvuči skoro identično slavnom italijanskom proseku.
- 2021. je u svijetu prodato oko 800 miliona boca proseka koji predstavlja tradiciju i jedinstvenu teritoriju sa koje ovo vino dolazi - sa brda na kojima se uzgaja vino na manualni način, što predviđa 800 sati rada godišnje u odnosu na uobičajenih 200 sati na ravnim terenima, bez mašina i uz različitu mikro klimu. Dakle to je ono što je prepoznao UNESCO i zaštitio proseko kao svoju baštinu - ističe Dijego Tomasi iz Konzorcijuma zaštite Proseko Superiore.
U posljednjih deset godina je lažni poljoprivredno prehrambeni italijanski proizvod uz iskorišćavanje tzv. Italian sounding-a, porastao 70% dostigavši vrednost od 100 mlrd EUR, te su danas od tri proizvoda koji se na tržištu plasiraju kao italijanski - dva lažna.
To je posljedica međunarodne piraterije koja nepravilno koristi riječi, boje, lokacije, slike, imena i recepte koji podsjećaju na Italiju za tu "lažnu" hranu koja nema nikakve veze sa nacionalnim proizvodnim sistemom.
Tagovi:
italijanska hrana
lažna italijanska hrana
italian sounding
oznaka italijanske hrane
proseko
kjanti
DOC
DOCG
Komentari
Vaš komentar
Naš izbor
Rubrike za dalje čitanje
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Pratite na našem portalu vijsti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno,
uz konsultacije sa našim ekspertima.