NavMenu

Predstavnici brze mode obećali da će praviti kvalitetniju odeću od recikliranih materijala - Kupcima, ipak, cena i dalje važnija od ekologije

Izvor: eKapija Petak, 08.10.2021. 10:03
Komentari
Podeli

(Foto: Unsplash/Wander Creative)
Gotovo istovremeno, dva velikapredstavnika brze mode, Primark i Asos, najavili su da će u narednih 10 godinapovećati procenat recikliranih materijala u odeći, praviti garderobu koja dužetraje i smanjiti emisije ugljenika.

Najveći trgovac odećom u Velikoj Britaniji,Primark, obećao je da će do 2030. godine svu odeću praviti od recikliranih iliodrživijih materijala, a do 2027. godine odeću koja će po dizajnu bitireciklabilna. Trenutno, četvrtina odeće je napravljena od recikliranih iliodrživijih materijala. Trgovac poznat po jeftinoj garderobi obećao je da ćepraviti kvalitetniju odeću koja će duže trajati. Nova strategija, kako kažu uPrimarku, neće dovesti do povećanja cena. Planiraju i da rade sa dobavljačimada prepolove emisije ugljenika kroz lanac snabdevanja i da eliminišujednokratnu plastiku do 2027. godine. Takođe je najavljeno povećanje zaradazaposlenih.

Direktor Primarka Paul Merchant pozvao jei druge predstavnike modne industrije da više pažnje posvete zaštiti životnesredine i održivosti.

- Nemamo odgovore na sva pitanja i znamoda ne možemo sami. Posvećeni smo tome da radimo zajedno sa industrijom kakobismo napravili pravu promenu – istakao je Merchant.

Ipak, poznavaoci prilika kažu da je odlukaPrimarka više usmerena na investitore nego na kupce koji su i dalje višefokusirani na cenu, nego na zaštitu životne sredine.

- Investitori, pre nego kupci, motivišukompanije da budu održivije kako bi zadovoljile njihove kriterijume.Istraživanja pokazuju da je održivost oblast rastuće brige kupaca, ali i daljesu održivost i druge etičke kategorije manje važne od cene koja je vodećimotivator kupovine - kaže Patrick O’Brien, direktor istraživanja trgovina ukompaniji GlobalData.

Pored Primarka, i onlajn trgovac Asos jeobećao da će do 2030. godine imati nula emisija ugljenika. Trgovac je rekao dado 2025. godine neće proizvoditi ugljenik u svojim poslovima, a nada se da ćedo 2030. godine isto postići u ukupnom lancu snabdevanja. Najavili su i da ćepovećati cirkularnost proizvoda, uključujući upotrebu više recikliranihmaterijala u svojim proizvodima i pakovanjima, da će dizajnirati odeću kojamože lako biti reciklirana i olakšati kupcima proces recikliranja.

M. D.

Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.