NavMenu

4 načina da izbegnete da postanete šef iz noćnih mora

Izvor: BIZLife Petak, 22.09.2023. 10:30
Komentari
Podeli
Ilustracija (Foto: Unsplash/Amy Hirschi)Ilustracija
Svi smo barem jednom imali šefa koji otežava radni dan više nego što bi trebalo. Svi govore kako nikada ne bi uradili isto da su oni glavni. Onda, jednog dana, postajete šef i noćna mora zaposlenih.

Jedan od šefova iz noćnih mora bila je osnivač i vlasnik nagrađivanog R Public Relations Emili Rejnolds Berg, koja ima više od 15 godina iskustva u PR-u i marketingu. Ona je iz prve ruke uvidela disfunkciju koja je to izazvala, i evo šta je saznala.


Loš šef

Osvrćući se unazad uvidela je da svoje zaposlene nikad nije podesila na uspeh. Dok je bila šef iz noćnih mora, imala je neverovatan tim, ali jednostavno nije bila dobar vođa, priznala je. Želela je da proizvedu savršenstvo (ili ono što je smatrala savršenstvom) bez usmeravanja kako da to urade. Borila se sa artikulisanjem svoje vizije za njihove uloge i sa postavljanjem očekivanja. Izabrala bi svakog ko je bio voljan da radi i samo se nadala da će naučiti nešto zahvaljujući pokušajima i greškama. Tada je shvatila da je ovo užasan način da se bilo ko uključi. Da biste izbegli njene greške, razmotrite sledeće.


Ne pokušavajte da ukalupite nekoga

Samo zato što vam se neko sviđa ili vam je potreban novi član tima odmah ne znači da je on pravi za posao. Budući da je Emili vlasnik PR agencije, smtra da u ovoj kreativnoj industriji neke stvari jednostavno ne mogu da se nauče. Ili imate talenat, kao kopirajter, dizajner ili za odnose sa medijima, na primer, ili ga nemate.

To ne znači da se veštine ne mogu usavršavati, ali je bitno da naučite koje su snage ljudi umesto onoga što biste želeli da budu. A ko zna? Čak i ako nisu prikladni za taj određeni posao, možda su savršeni za drugu ulogu u vašem timu.

Sa druge strane, kada pronađete nekoga sa pravom strašću i talentom, i dalje morate efikasno da upravljate njima. Jednom je imala neverovatnog direktora brenda koji je bio toliko kreativan da je predložio snimanje videa kako bi preneo lekcije o PR-u.


Nemojte brzo da odlučujete i kasnije da se kajete

Kada ljudi pogreše, oni će to shvatiti kao trenutak za učenje. Emili je priznala da je brzo zapošljavala i otpuštala ljude još brže. To nije način da se vodi posao, piše Entrepreneur.

- Iako sam želela da ljudi sami uspeju, sada znam da stvari ne funkcionišu tako - kazala je ona.

Ljudima je potreban smer, doprinos i podrška. Kada zabrljaju, to je vreme za podučavanje i preusmeravanje kako bi mogli da se poboljšaju sledeći put. Kako je rekla, kaje se zbog nekih brzih odluka koje je donela, puštajući ih pre nego što pokuša da im pokaže kako stvari funkcionišu. Od tada je prešla dug put u tom pogledu.

Štaviše, prateći ovaj pristup, primetila je da ponekad jednostavno ne odgovara čak i kada odvoji vreme da podučava. I to je još uvek u redu, a ulažući taj napor, možete biti uvereni u svoju odluku.


Ne odvajajte se

Vi i vaši zaposleni ste u istom timu. Iako su potrebni poštovanje i jasno definisane pozicije, stvaranje mentaliteta "vi protiv njih" neće biti efikasno. Morate da budete pristupačni, voljni da obavite posao i spremni da podelite uspehe.

- Moja PR agencija je mnogo jača sa timom koji se oseća prijatno da deli ideje, bez obzira na sve, i da me obavesti kada nešto ne funkcioniše ili kada imaju bolje rešenje - priznala je Emili.

Na primer, kako je rekla, pokušava da postavi i pojednostavi operativne standarde radi veće efikasnosti, ali je više orijentisana na sadržaj i organizaciju. Ovo ne važi za druge u njenom timu koji su jaki u toj oblasti i u novim alatima za upravljanje projektima koje primenjuju.

- Dakle, dok ja vodim, drugi se bave detaljima - dodala je.


Ne zaboravite da ste čovek

I šefovi iz noćnih mora i šefovi iz snova su ljudi. Razlika je u tome što će samo jedan od njih to verovatno priznati. Kada pogrešite, priznajte to i, ako je opravdano, izvinite se. Pokazivanje da ste čovek ne čini vas slabim šefom, već vas čini veštijim vođom i dodatno će negovati vezu među vašim timom.

U tom pravcu ulaže se napor da budete bolji. To važi i za šefa. Stvari se brzo kreću u kreativnoj industriji. Kada se razvija posao, uvek žele da kažu "da" klijentu.

- Ali moramo da naučimo da kažemo "ne" kada to štiti naš tim. Naravno, postoje trenuci kada je neophodan trenutni preokret ili želimo da preteramo da bismo unapredili odnos. Međutim, postavljanje granica klijentima i održavanje realnih očekivanja zaposlenih će uveliko pomoći u premošćivanju jaza između ne tako sjajnog šefa i odličnog lidera - kaže Emili Rejnolds Berg.
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.