NavMenu

Deset stvari koje poslovni čovek može da nauči od Nikole Jokića

Izvor: Blic Nedelja, 27.06.2021. 14:02
Komentari
Podeli
(Foto: Print screen / YouTube / House of Highlights)
Za priču o Nikoli Jokiću i njegovom životnom putu moglo bi se reći da je jedna potpuno normalna, koja se zahvaljujući radu, trudu, istinskim vrednostima i upornosti na putu ka cilju, zapravo može prepoznati i u mnogim drugim segmentima van sporta.

Nikola Jokić postao je najkorisniji igrač NBA lige u sezoni 2020/21. Svima je jasno šta znači titula MVP i koliko je to veliko priznanje. Nikola je postao prvi Srbin koji je proglašen za (nezvanično) najboljeg košarkaša na svetu, treći Evropljanin koji je to učinio, ali i najniže rangiran igrač na NBA draftu kome je to pošlo za rukom - bio je 41. pik na draftu 2014. godine.

Nikola je istovremeno mladić koji funkcioniše slično kao što to čine i mnogi uspešni ljudi u poslu, te u njegovim izjavama ovih dana mnogi poslovni ljudi vide sebe. Oni koji se još ne vide, uče kako da iz Nikoline priče izvuku najbolje.

1. "Veliko je ovo ostvarenje, ali je nešto što ja nisam ostvario sam. Ne bih mogao sam ništa da uradim. Ovo jeste individualna nagrada, ali je ona plod truda čitave organizacije"

Nikola Jokić stalno ističe značaj timskog rada, a to bi trebalo da bude dobra poruka i za sve poslovne ljude. Možda neke nagrade ili bonuse dobijaju pojedinci, ali su najveći uspesi uvek plod zajedničkog rada celog tima i dobre organizacije posla.

2. "Svaki trener mi je dao slobodu da uradim svoju stvar, svaki mi je dozvolio da prikažem svoje veštine"

Uloga menadžera nije samo da upravlja poslovima i vodi računa da se ispunjava norma u kompaniji. Jedna od najznačajnijih uloga rukovodilaca je da prepozna potencijale zaposlenih i da im pronađe pravo mesto u timu, odnosno da im pruži priliku da iskažu svoje znanje i kreativnost.

3. "Voleo bih da deca zbog mene odu i bave se sportom i ukoliko uspem to da uradim biće to moj najveći uspeh"

Najuspešniji menadžeri, direktori, vlasnici kompanija trebalo bi na vreme da razmišljaju o naslednicima. Često upravo najveći umovi vrlo brzo shvate da za dugoročan uspeh moraju imati uz sebe saradnike na koje mogu da se oslone u svakom trenutku, kao i narednu generaciju lidera koja će nastaviti istim stopama.

4. "Kada sam imao 14 ili 15 godina, odustao sam od košarke i okrenuo sam se konjima. Nisam išao na treninge šest ili sedam meseci. Nisam osećao da treba da idem, ni tata me nije forsirao. I posle tih šest meseci, samo sam otišao na košarku, samoinicijativno"

Iako većina poslova danas zahteva i sposobnost "rada pod pritiskom", neretko najbolji rezultati i najkreativnije ideje dolaze iz potpuno drugačije atmosfere, spontano i neplanirano. Zaposleni često najznačajnije rezultate postižu baš kada im šefovi dozvole da primene neku od ideja koje "iskaču iz šablona".

5. "Želimo da napravimo jednu pristojnu štalu za 20 konja, gde bi se bavili odgojem, a tu bi trebalo da budu i pomoćni objekti. Biće to ulaganje od oko 1 mil EUR u obnovu hipodroma u Somboru"

Društvena odgovornost je sastavni deo poslovanja kompanija danas. Baš kao što i Nikola Jokić posle uspeha u NBA nije zaboravio na rodno mesto i omiljeni hobi, tako ni kompanije ne bi trebalo da zaborave na okruženje u kome rade i na dobrobit društva u kome posluju.

6. "Kad postigneš koš to samo tebe učini srećnim, a asistencijom usrećiš kolegu saigrača. Znači da asistencija usreći dva čoveka"

Nekada se govorilo - dogovor kuću gradi! Možda se danas rečnik malo promenio, ali timski rad ostao je ključ i u životu i u biznisu. Spremnost na saradnju i rad kojim činite srećnim i sebe i kolege u kancelariji dokazano je dobitna kombinacija.

7. "Smatram da su jedini mišići koji su potrebni u košarci oni koji se nalaze u mozgu"

Nove ideje i kreativna rešenja oduvek su bili cenjeni u poslovnom svetu, a danas je više nego ikada očigledno da je "kliker" vredniji od "bicepsa". U vremenu novih tehnologija kada se događaji smenjuju neverovatnom brzinom, svaka kompanija koja neko vreme ne raste, zahvaljući novim idejama i kreativnosti, vrlo brzo propada.

8. "Pobeda u novembru je jednako važna kao i pobeda u maju sledeće godine"

Planiranje na duge staze značajno je baš kao i dnevni ciljevi i realizacija zadataka na dnevnom nivou.

9. "Pobediti je zapravo veoma zabavno"

Nikola Jokić je jednom izjavio da neće više igrati košarku kada ga to ne bude zabavljalo. Slično je i u biznisu, gde je uspeh mnogo izvesniji kada radite posao koji volite i koji vam donosi svakodnevno ispunjenje.

10. "Ja sam u stvari normalan čovek."

Uspešni ljudi, kreativci i inovatori zapravo su "jedni od nas". Ne razlikuju se mnogo od običnog sveta, ali je njihov veliki plus što svoje ideje javno izražavaju i trude se da ostvare svoje snove.
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.